روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد - شماره 4615

رجبی مشهدی در مصاحبه با شبکه استانی باران:

هدف گذاری ١٥ درصدی كاهش مصرف با اجرای پویش با انرژی


 زینب قلیپور: مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر طی مصاحبه با شبکه استانی باران ضمن تشریح برنامه های صنعت برق برای گذر از پیک تابستان بر لزوم مشارکت مردمی در «پویش با انرژی» بعنوان یکی از بزرگترین طرح های آگاه سازی مدیریت مصرف در تاریخ صنعت برق کشور تاکید کرد. رجبی افزود: حدود ٣٣ درصد از کل برق تولیدی کشور که معادل ٣٢ تا ٣٣ هزار مگاوات است، توسط بخش خانگی مصرف می شود که این میزان در ساعت اوج بار تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ٥٠ درصد می‌رسد که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. از این رو توصیه می‌شود در ساعات اوج بار مشترکان خانگی حتی المقدور از وسایل برقی پرمصرف نظیر اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی استفاده نکنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح های وزارت نیرو و شرکت توانیر برای گذر از پیک مشوق محور هستند و امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، هدف گذاری ١٥ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در قالب این پویش ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام نیز راهکارهای مصرف درست برق را به مردم آموزش می‌دهد.رجبی با ذکر این نکته که مشترکان می‌توانند  از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، تصریح کرد: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق  در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.وی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه جویی در مصرف برق، از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برقشان را کاهش می دهند، خبر داد و خاطرنشان ساخت: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره مند می شوند.

اختصاص 1000 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای خریدگندم بذری از کشاورزان گلستانی
  مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان از پرداخت 1000 میلیارد ریال تسهیلات خرید گندم بذری به کشاورزان گلستانی خبرداد. به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان گلستان: حمید رضا ملک مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان به اولویت های اعتباری این بانک اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از توسعه بخش کشاورزی و همچنین فعال سازی کارخانجات آرد و صنایع تبدیلی  استان، بانک توسعه تعاون نقدینگی لازم جهت خرید بیش از5700 تن گندم بذری از کشاورزان منطقه را تامین کرده است.حمیدرضا ملک خاطر نشان کرد: در جهت تولید بذر اصلاح شده، و حمایت از اشتغال، تولید و به منظور رفع دغدغه و نگرانی پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان  تا کنون بالغ بر 1000میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های تعاونی و اتحادیه های تامین کننده بذر استان گلستان پرداخت شده است. استان گلستان یکی از مهترین استان های تولید کننده گندم در کشور است که در دوره های مختلف توانسته از نظر کمیت و کیفیت رتبه نخست تا دوم را به خود اختصاص دهد. گندم گلستان جز مرغوب ترین گندم های کشور محسوب می شودکه این موضوع باعث شده تا بخش زیادی از آرد با کیفیت کشور توسط استان گلستان تامین شود.

مدیرعامل توزیع برق استان گلستان:
معافیت کشاورزان از برنامه‌های مدیریت مصرف برق با نصب پنل خورشیدی
  سید احمدی موسوی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در خصوص معافیت کشاورزان از برنامه‌های مدیریت مصرف برق با نصب پنل خورشیدی و ایجاد منبع دوم درآمد برای فعالان کشاورزی، توضیحاتی را ارائه کرده است:موسوی اعلام کرد که اگر کشاورزان 80 درصد از نیاز مصرفی خود را از طریق برق تجدیدپذیر پنل خورشیدی تامین کنند، از مدیریت مصرف در روزهای اوج بار معاف خواهند شد. در این راستا، هزینه ساخت یا نصب پنل خورشیدی به طور متوسط برای تولید هر کیلووات برق، 30 میلیون تومان است. وی تصریح کرد که با این روش، کشاورزان می‌توانند برای معافیت از مدیریت مصرف در اوج بار، با استفاده از این ظرفیت و تا 80 درصد توان مورد نیازشان، نیروگاه نصب کنند تا برقشان در دوره اوج بار برق و طی چهار ماه قطع نشود. حتی در طول 8 ماه، برق تولیدی آنان خریداری خواهد شد. البته تحقق این امر نیازمند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌هاست که در صورت حمایت‌های لازم، برای کشاورزان منبع درآمد دوم ایجاد خواهد شد و آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان همچنین گفت که با اتصال این پنل‌ها به شبکه سراسری، امکان خرید برق تولیدی به صورت تضمینی در مدت 20 سال یا عرضه آن در بورس انرژی فراهم می‌شود، که این امر درآمدی پایدار و مطمئن برای کشاورزان به ارمغان خواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه