روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد - شماره 4615

رئیس شورای اسلامی شهر ساری تاکید کرد:

پردیس سینمایی بعنوان پروژه بزرگ شهر پیگیری شود


  نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور کلیه اعضا ، معاونان شهردار و روسای سازمانهای تابعه شهرداری و اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا تشکیل شد .
 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه ابتدا رئیس شورا  اظهار داشت : بهره گیری از آموزه های حضرات معصومین علیهم السلام ، نجات بخش می باشد.
پرویز شعبانی به تداوم جنایات ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و ضمن همدردی با مردم مظلوم فلسطین ، حملات جنایتکارانه اسرائیل به اردوگاههای فلسطینی و به شهادت رساندن زنان و کودکان بی گناه را محکوم نمود .
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد : مردم با دقت و مطالعه در احوال کاندیدا ها و انتخاب فرد اصلح حماسه بزرگ دیگری در روز هشتم تیرخلق کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری لازمه ی تحقق این امر را مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و افزود : مشارکت حداکثری یک پشتوانه مردمیِ قوی برای رئیس جمهور ایجاد می کند که مقبولیت او را افزایش داده و موجب کارآمدی او در حل مسائل کشور و پیشبرد سیاست های نظام خواهد شد ضمن اینکه زمینه رشد همگانی و نیز توسعه عدالت و کاهش فساد را فراهم خواهد کرد .
وی خاطر نشان کرد : البته مشارکت و احساس مسئولیت مردم نباید منحصر به انتخاب فرد اصلح باشد بلکه باید در نظارت مستمر بر کار دولت و مطالبه گری نیز خود را نشان دهد . شعبانی با بیان اینکه همواره از نقدهای سازنده استقبال و تاکید کرده ایم که اصحاب محترم رسانه در جهت اقناع افکار عمومی صادقانه اطلاع رسانی کنند افزود : ما به کاستی ها واقفیم اما گاهی احساس می کنیم در بیان مطالب منفی بافی می شود در حالیکه ضمن انتقاد سازنده ، زحمات نباید نادیده گرفته شود .
وی اضافه کرد : ما در شهرداری ساری با مجموعه بزرگی از نیروی انسانی مواجه هستیم که اگر سرمایه محسوب می شود ، چالش هم هست . هزینه های شهرداری بسیار بالاست . اهالی رسانه با مدیران شهری صحبت کنند و در جریان مسائل قرار بگیرند و در جهت امید آفرینی قلم بزنند .
شعبانی به نارضایتی شهروندان در رابطه با طولانی شدن پروژه روگذر سه راه جویبار اشاره کرد و گفت : مردم تصور می کنند این پروژه مال شهرداری است در صورتیکه مربوط به حوزه راه سازی می باشد که آنهم در جهت گشایش گره های ترافیکی است منتها طولانی شد و مشکلاتی را ایجاد کرد.
وی با اشاره به مراجعات شهروندان در اعتراض به سد معبر از سوی دستفروشان بر ضرورت ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و از شهرداری خواست به این موضوع توجه نماید .
رئیس شورای شهر ساری همچنین پیگیری پردیس سینمایی به عنوان پروژه بزرگ شهر را مورد تاکید قرار داد .
 ناوگان تاکسی های شهری نوسازی و بهسازی شود
سید حسین یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعضای شورا اظهار داشت : مصوبات شورا بعضا به سرانجام نمی رسد لذا پیگیری مصوبات انتظار جدی ماست . وی در ادامه وضعیت ناخوشایند تاکسی های سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت : نوسازی و بهسازی این ناوگان با هدف آسایش و رفاه و رضایتمندی شهروندان بسیار ضروری است . یوسفی با انتقاد از عدم نظارت جدی بر ساخت و سازها به پرونده مطروحه در کمیسیون نظارت شورا اشاره کرد و افزود : در این رابطه یک مدیر توانمند از کارش منع شده اما متخلفین به سر کارشان برگشتند و ساختمان مورد نظر هم از پلمپ خارج شد و به اضافه بنا هم رسید ! و این پذیرفتنی نیست .
وی درباره بی پاسخ ماندن نامه های اعضای شورا به شهرداری تذکر داد و گفت : طی نامه ای از شهرداری خواستم قرارداد پروژه پارک جنگلی شهید نوبخت را به من ارائه دهند ولی جواب نمی دهند و می گویند فلانی مانع کار می شود در حالیکه بنده از باب نظارت پیگیر موضوع هستم . یا می گویند فلانی دنبال منفعت هست درصورتیکه کسانی دنبال منفعت هستند که باعث سکوت می شوند . نایب رئیس شورا جایگاه نیروی انسانی در شهرداری را بلاتکلیف دانست و افزود : طولانی شدن دوره سرپرستی برخی مدیران و عدم بکارگیری نیروهای توانمند خوب نیست .
مبادی ورودی شهر ساماندهی شود
سید افشین راسخ عضو شورای شهر ساری حضور موثر در انتخابات ریاست جمهوری را ضروری برشمرد و ابراز امیدواری کرد در روز هشتم تیر هم انتخابات خوب و هم انتخاب خوب داشته باشیم .
وی به بی اطلاعی شهروندان از مختصات پروژه روگذر سه راه جویبار اشاره کرد و گفت : شهرداری در تابلو یا بنری اطلاعات پروژه را در معرض دید عموم قرار دهد . این پروژه مربوط به حوزه راهسازی است و ربطی به شهرداری ساری ندارد و اتفاقا تسریع در اجرای آن جزو مطالبات شورای شهر و شهرداری هم هست .
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری ادامه داد : البته بابت این پروژه خودم دو بار خدمت معاون وزیر راه رسیدم . مدیران شهرداری هم نشستی با مسئولان راه و شهرسازی داشته باشند و درباره احداث زیرگذر در مسیر طرح تصمیم بگیرند چون هزینه احداث زیرگذر بالاست و در توان شهرداری نیست و مدیران استان و نمایندگان برای اخذ اعتبار دولتی باید کمک کنند . راسخ در خصوص ضرورت ساماندهی مبادی ورودی شهر تذکر داد و تصریح کرد : ورودی بلوار پاسداران از سمت کمربندی امام روح الله رها شده و باید ساماندهی شود .
 عدم پاسخگویی به تذکرات ادامه پیدا کند وفق قانون اقدام میکنم
حسین وریجی دیگر عضو شورا با بیان اینکه نامزدهای نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شده اند افزود : هرکدام از آقایان انتخاب شوند مورد تایید نظام هستند و امیدواریم انتخاباتی پرشور داشته باشیم .
وی مساله سد معبر دستفروشان را مختص یک خیابان مثل قارن ندانست و افزود : الان در بازار روز دیگر تردد شهروندان ناممکن شده است لذا واحد رفع سد معبر باید کارش را درست انجام دهد . وریجی موضوع جمعاوری سگهای ولگرد به عنوان یکی از دغدغه های مردم را مورد توجه قرار داد و گفت : این موضوع تنها از عهده شهرداری بر نمی آید و باید از طریق شورای تامین پیگیری و اقدام شود . وی از عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات قبلی انتقاد کرد و اظهار داشت : تذکر بنده درباره وضعیت پاداش های آخر سال 1402 یا طولانی شدن دوره سرپرستی بعضی مدیران شهرداری بی پاسخ مانده و این آخرین تذکر من هست و اگر جواب نگیرم جلسه بعد وفق قانون و مقررات اقدام خواهم کرد .
عضو شورای شهر ساری اضافه کرد : در خصوص ارائه تقویم کاری فعالیتهای عمرانی هم بارها تذکر دادیم اما هنوز ارائه نشد درحالیکه قبل از سال جدید می بایست ارسال می شد . آیا می شود شهرداری برنامه و تقویم نداشته باشد ؟
وی به پست های خالی در شهرداری اشاره کرد و خواستار تسریع در تعیین تکلیف این پست ها شد.
وریجی با بیان اینکه پرونده شب عید شهرداری منطقه دو هنوز به نتیجه نرسید اظهار داشت : الان باخبر شدم متخلفین به کار برگشته اند و پلمپ ساختمان برداشته شد و کمیته انضباطی هم ورود نکرد لذا شهرداری گزارش دهد که چرا پلمپ ساختمان برداشته شد؟
وی به آغاز تحقیق و تفحص در شهرداری اشاره کرد و گفت : گزارشی که آمد یک چهارم انتظارات ما را هم برآورده نکرد به همین خاطر در کمیسیون نظارت بررسی خواهیم کرد که چرا شهرداری از چالش استقبال می کند .
وریجی درباره همایش دوچرخه سواری که اخیرا برگزار شد اعلام کرد : من خودم دوچرخه سوارم اما از این برنامه بی اطلاع بودم . اطلاع رسانی سازمان فرهنگی ضعیف است و به نظرم می شد بهتر برگزار شود و اعتباری برای شهرداری باشد .
 بی توجهی به اصل تکریم ارباب رجوع باعث نارضایتی مردم از شهرداری است
سید حسن احمدی عضو شورای شهر ساری در این جلسه تصریح کرد : آنچه در سالهای اخیر مردم را نسبت به شهرداری شاکی و ناراضی کرد بی توجهی به اصل مهم تکریم ارباب رجوع می باشد . اکثر مردم که به شهرداری مراجعه می کنند ناراضی اند . این امر یا ناشی از سهل انگاری پرسنل هست و یا از روی بی دانشی . در حالیکه تکریم ارباب رجوع از وظایف معنوی شهرداری است و باید فکری اساسی برای آن شود .
وی با بیان اینکه اخذ عوارض و جرائم بعضا تابع مفاد دفترچه مصوب نیست ، این امر را موجب نارضایتی مردم دانست و تاکید کرد : شورا دارد به این فکر می کند که آیا در لایحه عوارض و بهای خدمات تجدید نظر کند ؟ ممکن است این اتفاق بیفتد .
احمدی افزود : اگر شهرداری بر اساس دفترچه مصوب عمل کند و در مسیر رحمانی برود از فشارها کم خواهد شد و شهرداری هم در مسیر درست قرار خواهد گرفت لذا پاسخگویی به مردم و احترام به آنها مورد تاکید ماست .
وی درباره پروژه پل تا پل گفت : تملک املاک و اقدامات در این پروژه بصورت شطرنجی است و این باعث تورم می شود و ما هم هرچه تذکر میدهیم گویی برای رفع تکلیف حرف میزنیم . والله این راهش نیست و باید پروژه با اعتبار کافی و بصورت یکپارچه پیش برود .
 ایجاد درآمد پایدار با تصمیمات جدی و معقول محقق خواهد شد نه با شعار
سید رحمان میرشجاعی عضو شورای شهر ساری گفت : من هم به طولانی شدن دوره سرپرستی برخی مدیران شهرداری انتقاد دارم ولی اگر منصفانه نگاه کنیم آیا شهردار ساری دلش نمیخواهد از بین 5 هزار نیرو برای منطقه دو شهردار انتخاب کند ؟ پس قطعا مسائل مهمتری مطرح است .
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شورای شهر ساری در خصوص نارضایتی کارکنان از وضعیت پوشش بیمه تکمیلی تذکر داد و در ادامه گفت : امروز شهرداری نیاز به درآمد پایدار دارد و ما 9 صندلی را اشغال کردیم و گفتیم میخواهیم درآمد پایدار ایجاد کنیم ولی کاری صورت نگرفت درحالیکه باید برای اجرای پروژه های درآمدزا تصمیم جدی و معقول بگیریم .
میرشجاعی خاطر نشان کرد : در مورد فاز دوم بوستان ملل فقط شعار دادیم درصورتیکه باید شجاعانه عمل کنیم چون یک روز فاز یک این پروژه وجود نداشت و کسانی آنرا اجرا کردند و الان تابو شکسته و کار اصولا راحت تر خواهد بود .
وی در مورد ساماندهی دستفروشان گفت : اول باید مفرّی برای دستفروشان ایجاد کنیم و بعد به جابجایی آنها بپردازیم . بنده در اینخصوص بحث ایجاد سه بازار شب را پیشنهاد کردم که حلال این مساله خواهد بود .
میرشجاعی از همراهی اعضای شورا در کمیسیون سرمایه گذاری تقدیر کرد و افزود : در فاز بعدی در خدمت شهروندان خواهیم بود .
  پویایی شهر و شهرداری وابسته به اجرای پروژه هاست
سبحان بخشی عضو شورای شهر ساری از شورای نگهبان بخاطر بررسی صلاحیتها و معرفی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و افزود : همه وظیفه داریم به مشارکت حداکثری در این رویداد مهم کمک کنیم .
وی در ادامه با بیان اینکه پویایی شهر و شهرداری وابسته به اجرای پروژه هاست افزود : برای اجرای هر پروژه ای موافق و مخالف وجود دارد . بنده هم انتقادات مربوط به پروژه پل تا پل را قبول دارم ولی حال که در مسیر اجرا قرار گرفته باید کمک کنیم به سرانجام برسد . بخشی همچنین نامگذاری این پروژه به نام شهدای خدمت و اخذ اعتبار دولتی برای پروژه مذکور توسط شهردار را مورد توجه قرار داد .
 ساماندهی متکدیان و افراد بی خانمان در دستور کار قرار گیرد
سید ذوالفقار شریفی عضو هیات رئیسه شورای شهر ساری بحث جمعاوری متکدیان را مهم دانست و گفت : ساماندهی افرادی که بی خانمان هستند و کسی را ندارند ضروری است لذا به نظرم باید جلساتی با مدیران دستگاههای ذیربط برگزار شود .
وی دربار لزوم جمعاوری سگهای ولگرد نیز اظهار داشت : عدم مهار یا عقیم سازی این سگها گرفتاریهای زیادی در پی خواهد داشت اما شهرداری به تنهایی قادر به انجام آن نیست و دستگاههای مرتبط باید همکاری کنند .
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری در خصوص دستفروشان گفت : واحد رفع سد معبر دارد کارش را انجام میدهد اما ظرفیتش محدود است چون ضابط دادگستری نیست و حتما باید با همکاری نیروی انتظامی اقدام کند . ضمنا دستفروشان غیر بومی باید جمع شوند و جوانان شهر از این فضا استفاده کنند .
شریفی از سازمان بسیج سازندگی بخاطر پیشبرد بخش ابنیه پروژه نیروگاه زباله سوز تقدیر کرد .

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه