روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۷ خرداد - شماره 4373

با تزریق اعتبارات سفر رئیس جمهور؛

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی آذربایجان شرقی شتاب گرفت

 تبریز – ماهان فلاح: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: روند تکمیل و بهره برداری از ۶ پروژه ورزشی شامل ۱۶ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی با تزریق اعتبارات مصوب سفر نخست رئیس جمهور به استان شتاب بیشتری گرفت و این طرح‌ها در مرحله افتتاح یا تکمیل و رفع نواقص قرار دارند.
حبیب ستوده نژاد، با اعلام این خبر اظهار کرد: اعتبارات پیش بینی شده برای سفر نخست رئیس جمهور به استان در حوزه ورزش ۷۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در پایان سفر، ۳۸۵ میلیارد تومان آن مصوب و قرار شد این اعتبار در مدت سه سال و در سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ به استان اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان از اعتبار مصوب به صورت نقد و اوراق در طول سال گذشته به طرح های حوزه ورزش استان تخصیص یافته و با احتساب ۱۷.۴ میلیارد تومانی از محل مازاد استانی، این رقم به حدود ۱۳۳ میلیارد تومان نزدیک شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار درخواست شده در این سفر برای استادیوم یادگار امام تبریز بود، گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان از این رقم مصوب و برای هر سال ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که برای سال اول بیش از اعتبار مصوب هزینه شد و تاکنون ۴۲ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان برای این استادیوم به صورت نقد و اوراق پرداخت شده است.
ستوده نژاد گفت: البته حدود ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که توافق کردیم تا این شرکت پیست تارتان این استادیوم را که در حین اجرای سیستم هیتینگ از بین رفت و حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد تعویض کند.
وی بیان کرد: از اعتبارات مصوب برای تکمیل و رفع نواقص استادیوم یادگار امام در سال اول ۱۳.۴ میلیارد تومان به صورت نقد در دی و اسفند سال گذشته و ۱۱ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به صورت اوراق در تیرماه سال قبل و ۱۷.۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات مازاد استانی برای بازسازی رختکن ها، نورافکن ها و پیست دوچرخه سواری تخصیص و پرداخت شده است.
ستوده نژاده، اعتبار مصوب برای استخر قهرمانی را که در مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز واقع شده و در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۳۰ نفر در مناقصه این طرح شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی به این استخر به صورت نقد در آذرماه ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان به صورت اوراق در تیرماه همان سال تخصیص و پرداخت شده است که امیدواریم با تزریق به موقع کل اعتبارات، این استخر تکمیل و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از تصویب پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بازسازی استادیوم فوتبال ملکان در جریان سفر اول رئیس جمهور به استان خبرداد و گفت: این استادیوم نیز در اختیار شرکت توسعه و تجهیز است و خود شرکت یک میلیارد تومان علاوه بر مبلغ مصوب هزینه کرده است و استادیوم در مرحله افتتاح قرار دارد.
ستوده نژاد با بیان اینکه سه میلیارد تومان از اعتبارات مصوب برای این طرح به صورت نقد در مرداد و اسفندماه سال ۱۴۰۱ و سه میلیارد تومان نیز در تیرماه همان سال به صورت اوراق تخصیص و پرداخت شد، گفت: اداره کل ورزش و جوانان نیز از محل اعتبارات استانی، یک میلیارد تومان برای فنس کشی و رنگ آمیزی و محوطه سازی این استادیوم هزینه کرده است.
ستوده نژاده تعداد پروژه های نیمه تمام ورزشی استان را که در جریان سفر نخست رئیس جمهور به استان برای جذب اعتبار معرفی شدند، ۱۴ مورد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که با تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل آنها در طول سه سال موافقت شد.
وی افزود: در سال اول، ۳۱.۳ میلیارد تومان برای این ۱۰ پروژه تخصیص یافته است که ۲۹ میلیارد تومان آن در دی و اسفندماه سال ۱۴۰۱ و از محل اعتبارات ملی و ۲.۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر تخصیص و پرداخت شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه