روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ خرداد - شماره 4366

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی:

چهار هزار و ۶۰۰ زائر از آذربایجان شرقی عازم حج تمتع می شوند

  تبریز – ماهان فلاح: مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان با اعلام اینکه امسال چهار هزار و ۶۰۰ زائر از آذربایجان شرقی عازم حج تمتع می شوند، گفت: آغاز اعزام زائران حج از ۱۹ خرداد ماه شروع می شود و زمان بازگشت به میهن عزیزمان اواخر تیرماه خواهد بود.
امیر روحی با اشاره به بایدها و نبایدهای موجود در این سفر معنوی اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر، هزینه سفر حج افزایش یافته بود ولی با درخواست بعثه مقام معظم رهبری، ارز اختصاص یافته به زوار حج، با نرخ ارز کالاهای اساسی در نظر گرفته شد تا هزینه حج برای زایران افزایش نیابد.
وی یادآور شد: برای بهبود کیفیت خدمات ارایه شده به زوار، سعی شده است تا برخی کالاهای مورد نیاز برای حاجیان از داخل کشور تامین شود، از طرفی در حج امسال، تعداد روحانیون کاروان و عوامل ستادی اعزامی را کاهش دادیم تا شاهد حضور تعداد بیشتر زوار باشیم.
مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه سهمیه زوار ایرانی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، تاکید کرد: هر کشوری برای خود قوانین و مقررات خاصی دارد و عربستان سعودی نیز از این قائده مستثنی نیست، بنابراین زائران در نظر داشته باشند مقررات اعلامی از طرف مسئولین را رعایت کنند تا شاهد بروز مشکلاتی در زمان ایام حج نباشیم.
وی افزود: با توجه به حضور افراد بالای ۶۵ سال در حج امسال، زائران جوان در کمک و همراهی این عزیزان اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیر حج و زیارت استان یادآور شد: از بازار گردی و حضور مداوم در فروشگاهها پرهیز شود چراکه بعد از انتظار چند ساله از فیض عظیم حج بهره‌مند خواهید شد.
روحی ضمن توصیه به زائران حج برای رعایت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی عربستان، در مراجعه به اماکن زیارتی حتما از ماسک استفاده کنید و بعد از بازگشت به محل های استراحت، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنید.
مدیر حج و زیارت استان گفت: در سفرهای خارجی به خصوص سفرهای زیارتی از آوردن مدارک شناسایی فردی اعم از شناسنامه و کارت ملی پرهیز شود، فقط گذرنامه برای سفر حج کافی است چراکه در صورت مفقود شدن این مدارک، مشکلات متعددی به وجود می آید.
وی حضور در سرزمین وحی ۴۰ روزه اعلام کرد و گفت: زوار سرزمین خدا به نحوی عمل کنند که بتوانند این سفر ۴۰ روزه را بدون بروز هرگونه مشکل به پایان برسانند.
در پایان این همایش نیز آموزش مناسک حج توسط حجت الاسلام و المسلمین نوبری به صورت عملی و نمادین با حضور جمعی از زائران و کارگزاران حج برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه