روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ خرداد - شماره 4366

پاداش‌های ویژه‌ای برای صرفه‌جویان برق در استان مرکزی تدارک شده است

  اراک- فرناز امیدی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ارائه پاداش‌های ویژه‌ای برای صرفه‌جویان برق این استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه‌ تدارک شده است.
محمود محمودی افزود: ۶۵ درصد مشترکین خانگی استان مرکزی شامل بیش از ۴۲۰ هزار مشترک سال گذشته، ۲۷۰ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند.
وی با اشاره به نام‌گذاری اول خرداد، به نام «روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف»، عنوان کرد: بهره‌وری می‌تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه کشور باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: اجرای طرح کاهش پیک بار برای مشترکین کشاورزی و صنعتی این استان نیز تداوم دارد و از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه امسال اجرا می‌شود.
محمودی یادآور شد: حدود ۱۲ هزار مشترک صنعتی و کشاورری در استان مرکزی سال گذشته در طرح‌های کاهش پیک تابستان مشارکت داشتند و این مشارکت و همکاری موجب پرداخت بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال پاداش در صورت حساب بهای برق مصرفی صاحبان صنایع، کشاورزان، مولدها و سایر بخش‌ها شد.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون در آستانه دوره گرم سال و افزایش چشمگیر مصرف برق قرار داریم، بنابراین برای گذر از این دوران با کمترین مشکل، از مهر سال ۱۴۰۱، برنامه‌ای با ۱۴۰ اقدام مصوب، ابلاغ و برای اجرای تک‌تک آنها اقدامات پیگیری شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مجموع ظرفیت نیروگاهی که تا پایان سال ۱۴۰۱ به مدار آمد، هفت هزار و ۵۶ مگاوات در بخش تجدیدپذیر و حرارتی بود که ۶ هزار و ۸۶۴ مگاوات آن در بخش حرارتی است.
محمودی تاکید کرد: مهم‌ترین طرحی که امسال در بخش مدیریت مصرف بخش خانگی اجرایی می‌شود، طرح «پاداش صرفه‌جویی» است، این طرح با هدف تامین برق پایدار برای تمام بخش‌ها اجرا می‌شود و به این معنی است که هر خانواری که مصرف برق خود را کاهش دهد، به میزان هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، تا ۲۰ هزار ریال کاهش دریافت می‌کند.
وی اظهار کرد: این پاداش شامل تمامی مصارف اعم از مصارف داخل الگو و بیش از الگو است و درباره این که خانوارها چه میزان امکان صرفه‌جویی دارند، متفاوت است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: الگوی مصرف برق در ماه‌های خرداد تا شهریور برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر تا سه هزار کیلووات ساعت است.
محمودی خاطرنشان کرد: بر این مبنا اگر خانواری در منطقه عادی ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی کند، می‌تواند ۲ میلیون ریال در ماه پاداش دریافت کند و اگر فردی بتواند یک کولرگازی را در مناطق گرمسیر خاموش کند، تا ۱۰ میلیون ریال هم در ماه امکان دریافت پاداش دارد.
وی با بیان اینکه عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم و مسوولان است، گفت: کولرهای گازی از جمله پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند و استفاده از سیستم‌های سرمایشی با راندمان بالا موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان در فصل تابستان می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه