روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد - شماره 4365

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت اعلام کرد

پیوستن یک دکل سنگین خشکی جدید به ناوگان حفاری شرکت

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیوستن یک دکل سنگین خشکی جدید به ناوگان حفاری این شرکت تا دو ماه آینده خبر داد.
دکتر حمید رضا گلپایگانی در حاشیه کار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: این دکل حفاری تولید داخل و هم اکنون در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری البرز در مراحل نهایی ساخت است.
 وی افزود: برنامه های توسعه ای صنعت نفت در ارتباط با افزایش تولید نفت و گاز، بر بکارگیری حداکثری ظرفیت ها و توان داخلی در زمینه تامین دستگاه های حفاری و تجهیزات فنی تخصصی و پشتیبانی مهندسی تاکید دارد و شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگترین شرکت دکل دار و ارائه دهنده خدمات حفاری در کشور و منطقه و برخوردار از تجهیزات و منابع انسانی مجرب در این راستا نقش مهم و محوری عهده دار می باشد.
گلپایگانی با بیان اینکه این شرکت بیش از 70 دستکاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی در تملک دارد، روز آمد سازی، تعمیرات اساسی و نوسازی ناوگان و خرید دستگاه های حفاری خشکی و دریایی جدید را اولویت اول این مجموعه بزرگ صنعتی دانست و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تجهیزات و متعلقات دستگاه حفاری 73 فتح در کارگاه های جهاد دانشگاهی با همکاری متخصصان این شرکت ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به بازدید خود و اعضای هیئت مدیره شرکت از مراحل نهایی ساخت این دستگاه حفاری و نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی گفت: ورود این دکل به ناوگان حفاری شرکت و بکارگیری آن نقش مهمی در شتاب بخشی به اجرای پروژه های حفاری صنعت نفت خواهد داشت.

اراک دومین شهر موفق کشور
در تفکیک پسماند از مبداء معرفی شد
 اراک- فرناز امیدی: رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبداء شناخته شد.
مهدی فدوی افزود: دلیل اصلی این مهم همکاری شهروندان اراکی در تفکیک از مبداء پسماندهای خشک و حمایت آن‌ها از محیط زیست است.
وی در خصوص نحوه فعالیت اپلیکیشن اکو در یک سال گذشته بیان کرد: سامانه هوشمند جمع آوری پسماندهای خشک شهری خرداد ماه سال گذشته فعالیت خود در شهر اراک را آغاز کرد و در این مدت تا کنون ۸۲۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری و به همین اندازه نیز از دفع پسماند و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری به عمل آمده است.
فدوی ادامه داد: در حال حاضر میانگین جمع‌آوری پسماندهای خشک توسط اپلیکیشن اکو با همراهی شهروندان حدود ۲۰ تُن در هفته است و همین امر نشان دهنده شکستن رکوردهای تفکیک از مبداء در شهر اراک و سپس در سطح کشور است.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۱۵ هزار و ۲۹۰ خانواده اراکی با استقبال شهروندان از فعالیت سامانه جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک به جمع حامیان محیط زیست و تفکیک کنندگان پسماند خانگی پیوستند.
فدوی، تغییر در نرخ‌گذاری قیمت خرید پسماند خشک در اپلیکیشن اکو را دارای اولویت دانست و خاطر نشان کرد: بعد از یک سال فعالیت این اپلیکیشن و تورم قیمتی برخی اقلام مرتبط با پسماندهای خشک این نیاز احساس شده که باید نرخ گذاری جدیدی برای خرید پسماندهای خشک انجام شود، بنابراین کمیته‌ای برای پیگیری این مهم در سازمان مدیریت پسماند تشکیل شده که با همکاری کارشناسان دادگستری، موضوع قیمت گذاری جدید را پیگیری می‌کنند.
وی بیان کرد: فروش پسماندهای خشک ‌توسط خانوارهای اراکی اولویت اصلی حمایت از طرح تفکیک از مبداء شهرداری نیست بلکه فرهنگ سازی برای تفکیک پسماند از مبداء و توجه بیشتر به محیط زیست و کاهش دفن پسماند در طبیعت است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان:
کمبود ۱۵۸ نفر نیروی کار در دامپزشکی گلستان
 مدیرکل دامپزشکی گلستان از وجود ۱۵۸ پست خالی از نیروی کار در اداره کل دامپزشکی استان خبر داد.
دکترعلی کاووسی در نشست خبری به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آگاهی‌بخشی از مهمترین وظایف خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه و اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح مهمترین نیازها جامعه امروز کشور است.
وی با بیان اینکه به دلیل وسعت کار و کثرت نوع تخلفات دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند نقش نظارتی داشته باشد، ادامه داد: در کنار آگاهی‌بخشی باید همه دستگاه‌های متولی، نظارتی، قوه قضائیه، انتظامی، بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌ها در کنار دامپزشکی باشند تا سلامت جامعه تأمین شود.
مدیرکل دامپزشکی گلستان از مواجهه این اداره کل با کمبود حدود ۵۰ درصدی نیروی کار خبر داد و افزود: حدود ۳۶۶ پست در چارت سازمانی اداره کل دامپزشکی استان تعریف شده که حدود ۱۵۸ پست خالی از نیروی کار است و باید برای این موضوع تدبیر و علاج بخشی شود.
وی تعداد کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان را ۱۴ واحد و کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی دام را ۹ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌های دام سه واحد صنعتی و ۶ واحد سنتی هستند و برای مبارزه با سودجویان و کشتارهای غیرمجاز دامپزشکی نمی‌تواند به تنهایی با اکتفا کردن به گزارش‌نویسی وارد عمل شود.
کاووسی با تأکید بر اینکه تأمین سلامت مردم خط قرمز است و اگر سلامت مردم آسیب ببیند کل جامعه متضرر می‌شود، اضافه کرد: دامپزشکی سرباز خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها و کنترل مسائل بهداشتی بوده و برای صیانت از جان مردم اغلب جان مأموران و بازرسان اداره کل دامپزشکی تهدید و برخوردهای نامتعارفی با آنها شده است.
وی بیماری مشترک انسان و دام را ۸۰۰ مورد برشمرد و با بیان اینکه بسیاری از این بیماری‌ها مهلک هستند، تصریح کرد: دامپزشکی استان گلستان این آمادگی را دارد که فروشندگان بومی در روستاها و بازارهای محلی را پس از هدایت به سمت رعایت اصول بهداشتی خود و محیط کار با عرضه گوشت کشتار شده در کشتارگاه ها ساماندهی کند.
این مقام مسئول احساس مسئولیت کارشناسان و نیروهای زبده شاغل و مستقر در کشتارگاه‌های دام و طیور که به شکل بی‌وقفه در حال نظارت بر کشتار صحیح و سالم هستند را یک ظرفیت مهم برای تأمین سلامت جامعه دانست و گفت: تهیه بورشور و آموزش‌های چهره به چهره از راهکاری اطلاع‌رسانی به شهروندان است که در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه