روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد - شماره 4365

شهردار تبریز عنوان کرد؛

اهمیت نقش رسانه‌های محلی و سراسری در تحقق برنامه‌های مدیریت شهری تبریز

 تبریز – ماهان فلاح: شهردار تبریز گفت: لازمه توفیق در موضوعات شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تغییر نگاه و دیدگاه نسبت به این مسایل روزمره است.
یعقوب هوشیار در آیین گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی که با حضور رئیس و  اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز، معاونان ستادی، مدیران و کارکنان واحدهای روابط عمومی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد، اظهار کرد: جنس خدمات شهرداری تبریز مقدس و نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است که بدون ریا و تظاهر در تمام ساعات شبانه‌روز ارائه می‌شود. وی افزود: از لحاظ آماری خدمات شهرداری تبریز نسبت به سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست ولی با نقطه ایده‌آل آن فاصله داریم که باید بسترهای ایده‌آل را  فراهم کنیم. هوشیار با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری از خدمات ‌محوری به رویکرد اجتماعی اعلام کرد: نگاه ما تغییر ریل حرکت شهرداری از نهادی خدماتی به سمت کارکردهای اجتماعی است و گذر زمان، خدمات ارائه شده به شهر و شهروندان را در محک ارزیابی قرار خواهد داد. وی اضافه کرد: مطابق راهبردهای ارائه شده به شورای اسلامی شهر حرکت کرده و نمایندگان مردم در پارلمان محلی نیز با این سیاست همراه شهرداری هستند.
شهردار تبریز با اشاره به ضرورت تغییر دیدگاه در موضوعات شهری و آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: حذف نمک‌پاشی همت بزرگی توسط مردم و شهرداری تبریز بوده و فرهنگ‌سازی روابط عمومی و رسانه ها در این حوزه توفیق بزرگی بود چرا که موجب همراهی مردم  با مدیریت شهری شد.  
وی ضمن قدردانی از نقش مثبت و ممتاز رسانه‌های محلی و همچنین سرپرستی رسانه‌های سراسری در استان در تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده مدیریت شهری اضافه کرد: با تغییر دیدگاه در بحث هوای پاک و ترافیک و با بهره‌مندی از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های تبریز همانند حذف ۵۰ هزار تن نمک از سطح معابر شهر، آلودگی هوا را کاهش می‌دهیم. هوشیار با بیان اینکه تغییر دیدگاه تنها در گرو بحث شفافیت و ارائه اطلاعات درست و صحیح و روشن به مردم اتفاق می‌افتد، ابراز داشت: هر چقدر به سمت شفاف سازی در حوزه های سلامت و شایسته سالاری حرکت کنیم، نتایج بهترین خواهیم گرفت که یکی از تکالیف  اعضای شورا نیز همین مورد است.
وی با اشاره به عدم شکایت از رسانه‌ها از ابتدای مدیریت فعلی شهرداری تبریز گفت: روابط عمومی ها باید از ارائه آمار و ارقام اغراق آمیز و بزرگنمایی مسائل پرهیز کنند.
شهردار تبریز در پایان ضمن اشاره به نیاز جامعه به انتشار اخبار خوب و امیدوارکننده با بیان اینکه این موضوع به معنی عدم انتقاد رسانه‌ها از مدیران و مسئولان نیست، گفت: مدیریت شهری در یک سال اخیر به همت مدیران روابط عمومی در تولید اخبار امیدبخش موفق عمل کرده و این روش باید تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه