روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد - شماره 4364

مدیر کل بهزیستی مازندران؛

بهزیستی مازندران از استانهای پیشتاز در حوزه اشتغال معتادان بهبود یافته است

 جلسه هماهنگی جهت توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته با حضور دکتر سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی در استانداری مازندران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اتخاذ تمهیدات سازمان بهزیستی کشور در خصوص اشتغال و توانمندسازی معتادان بهبود یافته، گفت: در سال گذشته برش اشتغال استان مازندران ۴۷۰۰ نفر بوده که طبق پیش بینی سازمان بهزیستی کشور ۵ درصد آن شامل معتادان بهبود یافته می شد که بهزیستی مازندران توانست ۲۰ درصد آنرا محقق نماید.
وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران جز استان های پیشتاز در حوزه اشتغال معتادان بهبود یافته است، افزود: در سال گدشته برای یکهزار و 102 نفر از معتادان بهبود یافته در استان اشتغال زایی صورت گرفت که از این تعداد ۶۸۳ نفر شهری و ۴۱۸ نفر روستایی بودند.
مدیرکل بهزیستی مازندران عنوان کرد: به ۹۷۴ نفر مبلغ ۹۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی از بند ب تبصره ۱۶ پرداخت شد که با توجه به نوع علاقمندی این افراد یا بسته به حرفه ای که در آن مهارت داشتند آموزش ها و مجوزهای لازم را دریافت و در مشاغل متنوع فعالیت خود را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۷۳۹ میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی ۲۵۷ نفر از معتادان بهبود یافته توسط بهزیستی مازندران پرداخت شد که این امر می تواند باعث پایداری شغل این افراد باشد.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مشوق هایی برای کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را بکار گیری می نمایند در نظر گرفته است،خاطرنشان کرد:  بهزیستی مازندران در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان حق بیمه معتادین بهبود یافته ای که به کارفرمایان جهت اشتغال معرفی شدند پرداخت نموده است.
این مقام مسوول با اشاره به دو امتیاز عالی جهت اشتغال معتادان بهبود یافته، افزود: آموزش فنی و حرفه ای رایگان تعدادی از فنون و رشته های شغلی جهت مهارت افزایی و پرداخت حق بیمه بهبود یافتگان از امتیازات برای توانمندسازی این افراد است و کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را بکار گیری نمایند، بهزیستی به مدت ۵ سال حق بیمه این افراد را پرداخت می نماید.
مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان خواستار همدلی و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق اشتغال معتادان بهبود یافته شد و افزود: این افراد نیازمند حمایت های روانی، اجتماعی و اقتصادی از سوی جامعه هستند و باید باورها نسبت به توانمندی آن‌ها تغییر یابد تا هم شرایط اقتصادی پایدار و صیانت از خانواده آنها صورت گیرد.

تخصیص 320 میلیارد تومان اعتبار به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی
علیزاده: هشت پروژه راه روستایی
در آذربایجان شرقی فعال است
تبریز – ماهان فلاح: مدیرکل راهداری استان آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد هشت پروژه راه روستایی در شهرستان های استان فعال است.
اروجعلی علیزاده در جلسه بررسی مشکلات پروژه های راه‌های روستایی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند با اعلام این خبر افزود: این پروژه ها در مجموع به طول 43 کیلومتر در شهرستان خداآفرین، 25 پروژه به طول 97 کیلومتر در کلیبر و 13 پروژه به طول 74 کیلومتر در شهرستان هوراند فعال است که اگر به اتمام برسند، این شهرستان ها از لحاظ راه‌های آسفالت روستایی به میانگین استان خواهند رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از تخصیص 320 میلیارد تومان اعتبار به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.
محمد فرشکاران اظهار کرد: توسعه تابعی از راه است؛ به طوری که شهرستان خداآفرین با وجود طبیعت بکر و آب فراوان به دلیل نداشتن راه‌های دسترسی مناسب جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: این شهرستان گیلان آذربایجان شرقی است و می‌تواند در آینده یکی از مستعدترین مناطق گردشگری شمال غرب کشور لقب گیرد.
وی با اشاره به شروع 46 پروژه راه روستایی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند در سال 1399، ابراز داشت: لازم است از میان این تعداد، چند پروژه اولویت‌دار تعریف و با تامین اعتبار حداکثری هر چه سریع‌تر به اتمام رسند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی همچنین از تخصیص 320 میلیارد تومان اعتبار به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و افزود: 25 درصد اعتبار راه‌های روستایی استان را در سال جاری به سه شهرستان خداآفرین، کلیبر و هوراند اختصاص دادیم.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه اغلب راه‌های روستای در منطقه خداآفرین، کلیبر و هوراند جزو راه‌های اصلی قرار نمی گیرند، نمی‌توانند از اعتبارات ملی استفاده کنند؛ بنابراین یک عقب افتادگی اعتباری در این مناطق وجود دارد که باید طی چند سال رفع شود.
در ادامه بهارک نصر، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی رشد اعتبارات شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند را نسبت به میانگین استانی بسیار مطلوب ارزیابی کرد. در این جلسه نماینده خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس و فرمانداران این سه شهرستان به بیان جزئی تر مسائل و مشکلات مربوط به پروژه‌های راه‌های روستایی پرداختند

جلسه تبیین بسته تحولی بهار خدمت سازمان
 ملی استاندارد ایران برای کارکنان استاندارد گلستان
 جلسه تبیین بسته تحولی بهار خدمت سازمان ملی استاندارد ایران برای کارکنان اداره کل استاندارد گلستان برگزار شد.مدیرکل استاندارد گلستان طی نشست با همکاران خود گفت: تمام همکاران در بخش های مختلف اداره کل استاندارد گلستان مکلفند ضمن مطالعه دقیق بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی نسبت به اجرای دقیق، موثر و همه جانبه مفاد بسته تحولی اهتمام و اقدام نمایند. سید مهدی حسینی در ادامه گفت: بسته تحولی رشد تولید کیفی در دولت سیزدهم در جهت توسعه استاندارد کالا و خدمات با رویکردی جهادی، اقتصاد محور، تسهیل‌گر، فرصت ساز، مولد، دانش بنیان، عملیاتی و کاربردی در سه فصل، تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات، استاندارد سازی نوین علم پایه و اعتبار بخشی و توسعه فناورانه و هوشمندسازی در ۴۶ حکم زمان دار با رصد و نظارت بسیار جدی برای کل کشور تعریف شده و زنجیره واردات، تولید داخل و صادرات را در جهت محوریت و هدفگذاری تولید کیفی پوشش می‌دهد.حسینی افزود: مسئولیت اجرای جامع و کامل بسته موردنظر در حوزه های کاری بر عهده تمامی همکاران و وظیفه نظارت بر حسن اجرای بسته مذکور و انعکاس اجرای دقیق و یا چالش ها، موانع و گلوگاه‌های احتمالی برعهده معاونین و روسای ادارات و بویژه رئیس اداره حراست و مسئولین بخش ها خواهد بود.

نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی:
اقدامات اصلاحی و احیایی مثبتی
در مراتع شمال گلستان انجام شده است
 دکتر امانقلیچ شادمهر در مراسم توزیع پنل خورشیدی در بین دامداران اظهار کرد: در شمال گلستان طرح ها و پروژه های مناسبی مثل بوته کاری با هدف کاهش بیابان زایی انجام شده است.وی با تاکید بر انجام اقدامات در مناطق محروم و مرزی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در راستای عمران و آبادسازی این مناطق تلاش کنند.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: پنل های خورشیدی به دامداران مرتع روستای قولاق بورته در گنبدکاووس توزیع شده است.دکتر حمید سلامتی ادامه داد: استفاده از پنل خورشیدی در جهت استفاده بیشتر از انرژی های پاک در راستای رفاه وضعیت دامداران انجام می شود.وی گفت: از محل اعتبارات سال گذشته 85 پنل خورشیدی برای شهرستان گنبدکاووس در نظر گرفته شده است.سلامتی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سطح پروزه های اصلاح و احیاء مراتع را به خصوص در شمال گلستان بیشتر کنیم تا با ایجاد پوشش گیاهی از فرسایش و افزایش ریزگردها جلوگیری شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه