روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد - شماره 4364

ششمین اجلاسیه تولیت های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی برگزار شد

 ششمین اجلاسیه تولیت های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جمکران، ششمین اجلاسیه تولیت های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.
در این اجلاس، حجج الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی ، سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع)(شاهچراغ)، رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، اسکندری نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه و نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی حضور داشتند.
در این اجلاسیه تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء نیز در خصوص رویکرد آستان ها در راستای تحقق جهاد تبیین مطالبی بیان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان نیز در این نشست به تبیین دیدگاه خود در خصوص گردشگری زیارت و الزامات آن و همچنین هم افزایی آستان ها برای برگزاری ویژه برنامه هایی در مناسبت های خاص پرداخت.
در انتهای این اجلاسیه نیز بیانیه‌ای در 9 بند به شرح زیر قرائت شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
با استعانت از ذات باری تعالی و ذیل توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا له ‌الفداء و در ایام پر برکت دهه ی کرامت، ششمین اجلاسیه ی تولیت های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی حوزه ی نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در جوار بارگاه مطهر کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله‌علیها برگزار و موارد زیر مورد تأکید قرار گرفت:
با تمسّک به فرمایش رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلم در حدیت شریف ثقلین، ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم‌السلام در صدر برنامه های آستان های مقدس و بقاع متبرکه می‌باشد.
با توجّه به ملجأ و پناهگاه بودن آستان¬های شریف برای عموم مردم، تولیت های آستان های مقدس ضمن مطالبه از دولت مردمی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، همگام با همه خدمتگزاران و عموم خیرخواهان، برای تکریم هرچه بیشتر زائرین و مجاورین و توسعه خدمات اجتماعی اهتمام لازم را به عمل می‌آورند.
تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرکه به پیروی از رهنمودهای رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی حرکت در مسیر تحقق اعتماد به نفس ملی، هوشیاری نسبت به نقاط قوت، امید به آینده و افق روشن و تکیه بر پشتوانه فکری و رفع آسیب‌ها و کاستی‌ها را نصب العین خود قرار داده، ضمن حفظ شعائر الهی، در تحقق وحدت و انسجام دینی و ملی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.
گسترش و تعمیق فرهنگ زیارت، صیانت از حریم زن و خانواده و دفاع از ارزش های والای عفاف و حجاب و مبارزه با تهاجم فرهنگیِ دشمنان اسلام را امری واجب دانسته و بر اجرای قاطع آن تأکید می‌کنیم.
ترویج سبک زندگی و تحقق تمدن نوین اسلامی در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خواسته تولیت‌ها و عموم خدمتگزاران در آستان‌های مقدس ایران اسلامی است و بر انجام آن با تبیین مجاهدانه اصرار دارند.
سیاست های شرارت آمیز استکبار و صهیونیسم جهانی در اهانت به حریم مقدس مسجد الأقصی و کشتار مسلمانان فلسطین را محکوم نموده و با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره عظیم حج و اجتماع پرشور مسلمانان جهان در حرمین شریفین، همگان را به ابراز تنفر و برائت از صهیونیسم های کودک‌کش دعوت می‌کنیم.
آستان های مقدس و بقاع متبرکه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی حرم‌های مطهر به ویژه حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام، بر خود لازم می‌دانند ضمن گرامیداشت یاد شهداء آن فاجعه دردناک، هنرمندان و فرهیختگان را به پیروی از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی با تولید آثار هنری، ادبی و رسانه ای جهت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ایشان فرا خوانند.
اجلاسیه ششم بر پیگیری و تحقق کامل مصوبات این اجلاسیه و اجلاسیه‌های پیشین تأکید و دبیرخانه را به پیگیری و تحقق طرح‌های ذیل ملزم می‌نماید:
گام اجرایی‌سازی سند ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستانهای مقدس و بقاع متبرکه کشور؛
تکمیل گام دوم تدوین سند ملی زیارت و تعیین نسبت آن با حکمرانی و دستگاه‌های دولتی؛
لبیک به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری مدظله العالی با هدف زدودن غبار بدفهمی و تحریف از معارف انقلاب اسلامی با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و جریان‌سازی برای تربیت  مدیران و مبلغان جوان انقلابی؛
نقش‌آفرینی فعال آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در ستاد مهدویت و تحقق سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار؛
تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرکه ضمن تجدید پیمان با آرمان های حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی، یاد و نام همه شهدای گرانقدر به ویژه شهدای مظلوم حرم های مقدس و مدافعان مخلص آستان‌های شریف را گرامی داشته و بر پیروی از اهداف مقدس آنان تأکید می‌نماید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه