روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4361

مدیر عامل آب منطقه‌ای چهار محال و بختیاری :

با وجود ۱۸۴ رودخانه متاسفانه زیرساخت های مناسبی برای خدمات به مردم وجود ندارد

 شهرکرد – مصیبی دهکردی    – استان چهارمحال و بختیاری بین دو حوزه آبی کارون و زاینده رود قرار گرفته که ۸۷ درصد زاینده‌رود در استان مجاور و ۱۳ درصد آن در استان می باشد و آورد آب در شرایط نرمال و پر بارش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در سال پیش بینی شده است که اکنون با افزایش جامعه و کاهش آورد رودخانه ها روبرو هستیم که باعث تلاطم حوزه ها شده است و باید وزارت نیرو عرضه و تقاضا را تنظیم کند.
فردوس کریمی گفت: در حال حاضر رژیم بارندگی تغییر پیدا کرده و استان را بسیار بسیار به فقر و فلاکت انداخته بطوریکه ۵۶۰ میلیون مترمکعب تراز منفی آبی داشته که باید مصارف مجوز گرفته شده را درست مدیریت کنیم.
وی افزود: دشت شهرکرد از سال ۱۳۷۰ تاکنون حدود ۱۹ متر تراز منفی داشته که بارش های امسال دو متر آن را جبران کرده و به حدود ۱۷ متر رسیده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد که  ۸۴ درصد از  وسعت چهارمحال و بختیاری کوهستانی و دارای شیب است که آب ناشی از بارش‌های باران را به استان‌های پایین‌دست هدایت می‌کند.این روند در شهرستان بروجن نیز مشهودتر از سایر نقاط استان است  وی افزود : استان در سالهای اخیر متاسفانه با توجه به اینکه ۱۸۴ رودخانه به طول ۳۲۰۰ کیلومتر دارد زیرساخت های مناسبی برای خدمات به مردم نداشته و باعث ناراحتی مردم شده است. کریمی گفت : در بحران آبی سال گذشته شهرکرد، دولت مصمم به جبران کمبودها گردید به گونه‌ای که تلاش‌های مختلف زیرساختی و زیربنایی برای اجرای تامین آب شرب در نقاط مختلف شهرکرد انجام شد تا مشکل تامین آب به صورت جدی رفع شود. و با بسیج  تمامی امکانات کشور و همزمان راه اندازی حدود چهار سامانه برای جایگزین کردن چشمه کوهرنگ و با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال گردید و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت. وی افزود : با اضافه کردن ۱۷ حلقه چاه و اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع آب معدنی در محلات شهرکرد، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان، بخشی از اقداماتی بود که برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام گرفت . مدیر عامل آب منطقه‌ای اظهار داشت برای جبران کمبود آب شرب در چهارمحال و بختیاری طرح‌های مختلفی دنبال شد که  پیگیری سدهای در دست اجرا که یکی از آنها سد باباحیدر با ظرفیت ۱۴/۵ میلیون لیتر ذخیره آبی به عنوان یکی از مطالبات مردمی در این منطقه بود که  نزدیک به ۱۴ سال به طول انجامیده بود و در سال گذشته کار آن شروع شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد  وی افزود : روند اجرای طرح آبرسانی بن ، بروجن  به نیمی از جمعیت استان تاکنون خط انتقال و تاسیسات این طرح به طول ۱۱۸ کیلومتر برای تامین آب آشامیدنی ۴۵۶ هزار نفر از جمعیت استان انجام شده  و این طرح ۱۳۷ کیلومتر خط انتقال فرعی دارد که تا ۲ ماه دیگر تکمیل و به  بهره‌برداری می‌‎ رسد  و به پنج تا ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

موفقیت صددرصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی
 در چهارمحال و بختیاری
 شهرکرد- مصیبی دهکردی   -مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی در سطح استان صددرصد به صورت الکترونیک اجرایی شده و نسخه‌های کاغذی جای خود را به نسخ الکترونیک داده‌اند.
علیرضا اصغرزاده‌ اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیک یکی از ارکان مهم پرونده‌‌ سلامت الکترونیک به حساب می‌آید، در این روش جلوی قاچاق دارو از کشور گرفته می‌شود و اتلاف وقت افراد کمتر است. از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک این است که در این روش مشکل بدخط نوشته شدن نسخه و مشکلات نسخه خوانی از بین می‌رود. وی افزود: این طرح با موفقیت در سطح استان 100درصد به صورت الکترونیک اجرایی گردیده است و نسخه‌های کاغذی جای خود را به نسخ الکترونیک داده‌اند.بر اساس تبصره 17 ماده قانون بودجه سال 1401 خرید خدمت صرفاً به صورت الکترونیک مجاز است.  مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته تعداد2 میلیون و 121 هزار و 351 نسخه ویزیت الکترونیک توسط پزشکان در استان چهارمحال و بختیاری صادر شد و بیش از بیش از یک‌هزار و 477 میلیارد ریال به پزشکان و موسسات طرف قرارداد بابت ارائه خدمات سرپایی و 2 هزار و 410 میلیارد ریال بابت خدمات بستری به مردم استان پرداخت شده است.  وی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان چهارمحال و بختیاری از پاییز سال 1397 شروع شد، تصریح کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به ترتیب با پزشکان بخش خصوصی مطب دار، درمانگاه‌های خصوصی، داروخانه‌ها و در نهایت مراکز دولتی ترویج پیدا کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه