روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

در انبار نفت شهید زین‌الدین منطقه قم انجام شد

رزمایش مدیریت واکنش در شرایط اضطراری

 عملیات واکنش مدیریت در شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل در تاسیسات انبار نفت «شهید زین‌الدین» منطقه قم با هدف ایجاد آمادگی کارکنان منطقه و هماهنگی سازمان‌های امداد و نجات استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم؛ این رزمایش در راستای ایجاد هماهنگی بین واحدهای درون و برون سازمانی، افزایش آمادگی و کاهش آسیب‌پذیری، حفظ زیر‌ساخت‌های حیاتی، مدیریت بحران، مقابله با تهدیدات دشمن و شناسائی نقاط آسیب‌پذیر، مقابله و کنترل حوادث به‌منظور کاهش خسارات احتمالی جانی و مالی، آمادگی و استفاده از تجهیزات و نفرات جایگزین به منظور بهره‌برداری موقت از تأسیسات جهت تأمین سوخت مورد نیاز استان و پیشگیری از بحران‌های اجتماعی-امنیتی و شناسائی نقاط قوت و قابل بهبود در حوادث احتمالی در سه مرحله از پیش برنامه‌ریزی‌شده برگزار شد.
این رزمایش با حضور مسئولین منطقه، مدیریت بحران استانداری، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس 115 و بهداشت و درمان صنعت نفت قم در ساعت 14:30 به اجرا درآمد.
مرحله اول: ایجاد حریق فرضی مخزن 4، که با مشاهده آتش و به صدا درآمدن آژیر توسط یکی از کارکنان بارگیری، وضعیت اضطراری اعلام و عملیات اطفاء حریق توسط آتشنشانی شهری و انبار نفت آغاز و بعد از قطع عملیات، جهت نجات مصدوم و باز و بست شیرهای عملیاتی همراه با فومینگ مخزن توسط خودروهای سنگین آتش نشانی و همچنین عملیات کولینگ سیستم های ثابت مخازن همجوار و مهار آتش به نحو مطلوب اقدام شد.
مرحله دوم: استفاده از تجهیزات و ادوات مربوطه به منظور بازسازی تأسیسات و پایش و سرشماری نیروهای شرکت کننده در عملیات و بازدید از تجهیزات بحران انبار نفت توسط مسئولین مربوطه صورت پذیرفت.
 
سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه:
کرمانشاه میزبان
 انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو «اکو» شد
 سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه در برگزاری دومین گردهمایی سران تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
داریوش فرمانی در نشست روز(۲۵ اسفند) شورای برنامه ریزی استان، بااشاره به پیگیریهای انجام شده برای اخذ این میزبانی، اظهار کرد: خوشبختانه عصر(چهارشنبه) میزبانی دومین مجمع سران تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو اکو به کرمانشاه واگذار شد.
وی ادامه داد: کشورهای عضو اکو(سازمان همکاری اقتصادی) در سال‌های اخیر با همکاری هم به دنبال تقویت گردشگری بین خود هستند تا از نظر اقتصادی به رفاه مردمشان کمک کنند.
سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه به حضور ۱۰ کشور در این سازمان اشاره کرد و گفت: ایران، ترکیه، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ...کشورهای عضو این سازمان هستند.
به گفته این مسئول، باتوجه به اخذ این میزبانی، زیرساخت های گردشگری استان بویژه در بحث راه آهن و هوایی باید تقویت شود.
وی در ادامه از برنامه ریزی برای تدوین تقویم گردشگری استان هم خبرداد و گفت: برای تدوین این تقویم نیاز است که همه سازمان ها و نهادهای ذیربط با هم مشارکت داشته باشند، چراکه باعث موفقیت حوزه گردشگری استان می شود.  سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه از برگزاری رویدادهای گردشگری مختلف برای ایام نوروز در استان خبرداد و گفت: یکی از مهمترین این رویدادها، برگزاری جشنواره اسب کرد است که در اردیبهشت ماه به صورت بین المللی برگزار می‌شود.
وی در پایان خواستار افزایش رشد اعتبارات حوزه گردشگری استان شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه