روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

با تشکیل پلیس آب؛

آبفا آذربایجان شرقی با جدیت پیگیر انشعابات غیرقانونی است

 تبریز - لیلا پاشایی: نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این نشست خبری گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی در شهرها و روستاهای استان و با عنایت به یکپارچگی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در بحث تامین آب به حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر ارائه خدمات می گردد که از این تعداد نزدیک به 3 میلیون نفر در شهرها و نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر در روستاها ساکن می باشند.
خانی افزود: با توجه به اینکه تامین آب محدود به یک منطقه و به آن اقلیم مربوط می باشد و همانند ارگان های دیگر همچون برق و گاز نیست که در صورت کمبود یا مشکل از جاهای دیگر تامین گردد و با کم شدن بارش ها و نزولات آسمانی و افزایش بی رویه مصرف با کاهش آب روبرو می شویم.
وی ادامه داد: در رابطه با تامین آب خوشبختانه در کل استان با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام می گیرد شهر به شهر مورد بررسی قرار می دهیم تا با برنامه ای مدون برای بخش های تولید و توزیع و مدیریت مصرف و ... بر طبق شرایط و پتانسیل های آن منطقه تهیه و مصوب می گردد تا در آینده دچار مشکل کم آبی و تنش نباشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: در چرخه بهداشت یکی از موارد کلیدی آب هست که متاسفانه اغلب مورد غفلت قرار می گردید و بهداشت بدون وجود آب معنی خود را از دست می دهد بنابراین با توجه به اینکه 45 درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش بارش داریم بحث فرهنگ سازی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی یادآور شد: از سال های گذشته برطبق برآوردهای بعمل آمده احتمال کمبود آب و نیاز به افزایش ظرفیت تولید آب پیش بینی می گردید بنابراین باید توجه داشته باشیم که استاندارد مصرف در کشور و جهان 150 لیتر بر ثانیه می باشد که در تبریز 230 لیتر یعنی 80 لیتر افزایش مصرف داریم.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید و از طرفی مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری، بایستی در اولویت تصمیمات مسئولین و همشهریان عزیز باشد که در این زمینه نیز همانند سایر زمینه ها باید اولین باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد: آزمایشگاه آب و فاضلاب استان که یکی از مجهزترین آزمایشگاههای شمالغرب کشور و اخذ کننده اولین استاندارد بین المللی ایزو 17025 در ایران می باشد که با پایش و کنترل شبانه روزی و انجام آزمون های مورد نیاز از مخازن، خطوط انتقال و شبکه توزیع با بیش از 40 پارامتر میکروبی، بیولوژی و شیمیایی و ریزآلاینده های آلی معدنی، مطابقت آب با استاندارد ملی و بین المللی را تحت کنترل داشته که بحول و قوه الهی و با تلاش همکاران آب و فاضلاب تاکنون هیچ مورد عدم انطباقی از سوی مراکز بهداشت که ناظر نهایی بر کیفیت آب استان می باشد گزارش نشده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نمونه برداری فوق، روزانه بالغ بر 15 مورد نمونه برداری از سطح شهر تبریز، در خصوص پدافند غیرعامل در دو نوبت از شبانه روز از کیفیت آب، انجام و در تمام روزها اعم از تعطیلات رسمی و غیر رسمی پایش بصورت کشیک توسط کارشناسان خبره انجام می گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی که یکی از چالشهای اساسی در دنیا و کشور عزیزمان ایران مطرح می باشد، افزایش دما، تغییر چرخه هیدرولیکی آب و تغییر الگوی بارندگی، باعث کاهش سطح آب و دبی ورودی به سدها و تصفیه‌خانه‌ها بوده و این امر موجب تغییرات کیفی آب منجمله طعم آن در آبهای سطحی و حتی زیر زمینی و چاهها بوده که علیرغم استاندارد بودن آن باعث تغییر در ذائقه مشترکین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان کیفیت آب در کلانشهر تبریز و استان مطلوب و در حد استاندارد گزارش می شود.
خانی در مورد انشعابات غیرقانونی گفت: این اقدام علاوه بر اینکه کاری خلاف است از لحاظ شرع هم درست نیست و آب مورد استفاده مورد قبول خدا نیز نمی باشد.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب هم با تشکیل پلیس آب به جد پیگیر این موضوع می باشد و با متخلفین برخورد قانونی انجام می دهد و از همشهریان عزیز نیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این چنین مواردی با تلفن 122 تماس گرفته و موضوع را اطلاع رسانی کنند.
وی در خصوص سرقت دریچه های فاضلاب گفت: با توجه به چدنی بودن این دریچه و قیمت خوب این فلز این اقدام زیاد شده اما به صورت کشوری و با همکاری شرکت های دانش بنیان ترکیبی جدید در حال تولید است که علاوه بر تحمل وزن سنگین خودروها و وسائط سنگین، مثل چدن ارزش مالی برا فروش نداشته باشد تا جلوی دزدی ها نیز گرفت شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه