روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

طرح ملی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با پیشرفت فیزیکی 87 درصد همراه است

 اراک- فرناز امیدی: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح ملی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد همراه است و نیمه نخست سال آتی تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی در اولویت اقدامات قرار دارد.
دکتر علیرضا امانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اراک، افزود: در سفر رییس جمهور به استان مرکزی برای تکمیل طرح بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی حوزه بهداشتی درمانی در اولویت اقدامات دانشگاه قرار دارد، عنوان کرد: طرح بیمارستان خیرساز زنان و زایمان پیشرفت قابل توجهی دارد و در نیمه نخست سال آتی تکمیل می‌شود، توسعه بیمارستان طالقانی اراک نیز در دستور کار است و طرح دیالیز نیز پیشرفت قابل توجهی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: استان مرکزی در ۶ ماه اخیر، هشت اورژانس را ایجاد کرده و به لحاظ پرداختی مطالبات و کارانه، این دانشگاه جزو سه استان برتر کشور است.
دکتر امانی ادامه داد: با تعامل و همکاری مسئولان امر، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شده است.
وی در خصوص فعالیت قرارگاه نظارت بر سلامت استان مرکزی نیز گفت: با فعالیت این قرارگاه از بسیاری از خط قرمزها عبور کرده‌ایم و به مسئله زیرمیزی‌ها، استفاده از کارتخوان در مطب‌ها، فضای مجازی و عفاف و حجاب ورود شده است.
امانی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون تغییر نکرده است، افزود: در خصوص استفاده کارتخوان در مطب‌ها، نشست‌هایی برگزار شده، هر چند دانشگاه متولی این امر نیست و اداره‌کل امور مالیاتی باید مستقیم ورود کند، اما تعامل و همکاری لازم صورت گرفته و اکثر پزشکان نیز استفاده از کارتخوان را رعایت می‌کنند اما به تناسب قوانین برخورد می‌کنیم و در این راستا می‌طلبد مسئولان دستگاه‌های ذیربط نیز تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تامین سلامت شهروندان در اولویت اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار دارد از این رو در راستای افزایش ضریب ماندگاری پزشکان، ۶۵ پزشک که طرح خود را در استان گذرانده‌اند جذب شدند.
امانی در خصوص طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: از ۲۰ روز گذشته نظارت مراکز بهداشتی از رستوران‌ها آغاز شده و با توجه به نزدیکی ماه رمضان، نظارت از قنادی‌ها نیز تشدید می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه این نشست گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز در سه مرحله در استان مرکزی واکسن کرونا تزریق شده که در این راستا ۹۶ درصد نوبت اول، ۸۹ درصد ۲ نوبت و ۵۳ درصد سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند. دکتر علی علیمحمدی افزود: تمامی برندهای داخلی واکسن کرونا در استان مرکزی موجود است و از برندهای خارجی نیز واکسن سینوفارم فراهم است و استقبال مردم از برند خارجی سینوفارم و آسترازنکا و واکسن داخلی پاستوکووک بالاتر است و دپوی مناسبی از واکسن در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه جمعیت استان مرکزی حدود یک و نیم میلیون نفر است، افزود: هفت و نیم درصد جمعیت استان مرکزی سالمند است که به عنوان سومین استان سالمند کشور قلمداد می‌شود.

رئیس اورژانس گلستان خبر داد؛
مصدومیت ۷۳ گلستانی در حوادث چهارشنبه‌سوری
 رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان از مصدومیت ۷۳ گلستانی در حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.
محمدجواد مقسمی   اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای برای هیجان و شادی زودگذر در چهارشنبه آخر سال سلامت خود و خانواده را به خطر انداخته و اکنون چیزی جز حسرت برای خود بر جای نگذاشتند.
وی از مصدومیت ۷۳ نفر در استان گلستان بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بودند. خوشبختانه تاکنون قطع عضو و تخلیه چشم در بین مصدومان گلستانی گزارش نشده است.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان با اشاره به صدرنشینی گرگان از لحاظ تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری، یادآور شد: ۴۸ نفر از مصدومان مربوط به شهر گرگان و ۱۵ نفر از مصدومان مربوط به گنبدکاووس بوده، همچنین مینودشت یک مصدوم، بندرگز یک مصدوم، علی‌آبادکتول سه مصدوم، خان‌ببین یک مصدوم، روستای لوه یک مصدوم، آزادشهر دو مصدوم و کلاله یک مصدوم را به خود اختصاص دادند.
مقسمی با بیان اینکه پنج نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری گلستان تا ۱۰ سال سن داشتند، بیان کرد: بیشترین مصدومان چهارشنبه آخر سال گلستان مربوط به رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال بوده که ۳۶ نفر از مصدومان را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: ۱۶ نفر از مصدومان بین ۲۰ تا ۳۰ سال و ۱۶ نفر ۴۰ سال به بالا سن داشتند، همچنین ۱۰ نفر از مصدومان بر اثر سوختگی درجه دو، ۹ نفر از مصدومان بر اثر سوختگی درجه یک، ۵۳ نفر از مصدومان بر اثر تروما و یک نفر بدون آسیب و به دلیل استرس به مراکز درمانی استان گلستان منتقل شدند.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان به بیشترین نواحی آسیب‌دیده بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: ۳۱ نفر از مصدومان چهارشنبه‌سوری گلستان از ناحیه سر و گردن، ۱۶ نفر از ناحیه دست، ۶ نفر از ناحیه پا، ۱۷ نفر از ناحیه چشم، دو نفر از ناحیه گوش و یک نفر بر اثر ترس و ضعف تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر بازرسی جهاد کشاورزی گلستان:
فعالیت ۲۳ اکیپ نظارتی در گلستان
 مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به سامانه‌های ثبت گزارشات و شکایات مردمی از تخلفات بازار نوروز و ماه رمضان، گفت: سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایات مردمی در تمامی حوزه‌ها در خدمت مردم است.
محمدرضا حاتمی  اظهار کرد: در بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ۲۳ اکیپ نظارتی در سطح استان فعال شدند که با همکاری دستگاه های نظارتی استان اعم از بسیج اصناف، اداره تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت و بازرسی اصناف اکیپ های ما در تمامی شهرستان‌ها مشغول نظارت و بازرسی هستند.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های ما در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر به منظور نظارت بر بازار فعالیت می‌کنند، افزود: هدف ما این است که قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی در ثبات و آرامش به دست مردم برسد.
مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: به‌منظور تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی به طور همزمان در پنج شهرستان استان گلستان آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه‌ها، اقلام‌ پرمصرف با تخفیف به دست مردم می‌رسد.
حاتمی به روند نظارت بر بازار اشاره کرد و توضیح داد: سامانه ۱۲۴ به منظور پاسخگویی به شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر نظارت بر بازار آماده پاسخگویی به مردم در تمامی حوزه‌های بازار است، بخشی از شکایات مردمی دریافتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگر به سازمان جهاد کشاورزی ارجاع می‌شود.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ شکایت‌های مردمی به فوریت مورد نظارت و پیگیری قرار می گیرد و چنانچه تخلف محرز شود متخلفان بازار پس از تشکیل پرونده به ادارات تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
به گفته مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی جهاد کشاورزی گلستان، سامانه های ثبت گزارشات مردمی سازمان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌ها و استان ها ذیل تابلوها، جلوی درب نانوایی ها و غیره نصب شده و در کنار آن سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی نیز آماده ثبت شکایات و گزارشات مردمی است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه