روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس مطرح کرد

نادیده گرفتن جمعیت بومی در تامین اعتبارات

   نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد افراد غیر بومی برخی از روستاهای منطقه از تعداد بومی بیشتر است اما سهم آنها در هیچ جا دیده نشده است و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و آرد بر اساس جمعیت بومی دیده شده است و این ظلم بزرگی به مردم بومی منطقه است.
محمدعلی محسنی در شورای اداری شهرستان چالوس که در دانشکده گردشگری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و پشت سرگذاشتن فرازو نشیب‌های زیاد این سال، اظهار کرد: امسال از نظر اقتصادی و اجتماعی وضعیت خوبی نداشتیم اما در روزهای پایانی در زمینه تعاملات بین‌المللی به سمت مطلوب پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه همه مشکلات با تعامل و اعتماد اجتماعی پشت سرگذاشته شد، افزود: حضور مسئولان در بین مردم باید بیشتر از گذشته باشد و لازم است مسئولان آستین‌ها را در جهت رفع مشکلات بالا بزنند زیرا دشمن از همه تلاش‌های خود برای به زانو در آوردن ایران استفاده کرد.
وی اتفاقات عجیب و غریب در کشور و مسمومیت سریالی دانش آموزان را نشانه جنگ ترکیبی دشمن برای به زانو درآوردن مردم ایران عنوان کرد و گفت: لازمه این جنگ ترکیبی، دفاع ترکیبی جانانه است.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات محسوس در بخش آموزش غیر پزشکی در منطقه انتخابیه همانند دانشکده گردشگری، خاطرنشان کرد: ‌در بخش پزشکی نیز آخرین قدم‌های استقلال دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران در حال برداشته شدن است اما سنگ اندازی‌هایی از شرق استان در حال انجام است. محسنی بندپی، مجهز شدن بیمارستان چالوس به آنژیوگرافی، بیمارستان نوشهر به ردیف جراحی مغز و اعصاب را از جمله اقدامات مهم در راه توسعه بخش بهداشت و درمان منطقه برشمرد و افزود: فوق تخصص ریه نوشهر که مدت کوتاهی در این شهرستان فعالیت داشت ساز رفتن را سر داد و بهانه وی تعداد کم بیماران را ذکر کرده است در حالیکه تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری این منطقه از داشتن فوق تخصص ریه بی بهره است و با توجه به شیوع دوباره کرونا و سالمندان این ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی با ابراز گلایه از محقق نشدن وعده گازرسانی به روستاهای ازارک و محمدآباد چالوس در قسمت آزاد راه، گفت: قرار بود تا پایان سال مشعل گاز در این روستاها روشن شود اما همچنان این امر محقق نشده است.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه گذاران درون کشور نیازمند هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستند و هیچ دستگاهی در منطقه مجاز به پراندن سرمایه گذار نیست. محسنی در ادامه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا را در منطقه یکی از مشکلات مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد افراد غیر بومی برخی از روستاهای منطقه از تعداد بومی بیشتر است اما سهم آنها در هیچ جا دیده نشده است و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و آرد بر اساس جمعیت بومی دیده شده و این ظلم بزرگی به مردم بومی منطقه است.  در ادامه علی قاسمی  فرماندار چالوس با ابراز گلایه از تعلل اداره گاز در تامین و روشن کردن مشعل روستاهای ازارک و محمدآباد گفت: بهانه شرکت گاز قرار گرفتن این روستاها در مسیر آزاد راه است در حالیکه قبل از اینکه آزاد راه تاسیس شود این مردم ساکن این روستاها بودند و باید هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد. وی با اشاره به طرح تنظیم بازار به صورت هرساله از سوی دولت برای کمک به مردم در اقلامی چون گوشت و میوه و روغن، گفت: نحوه توزیع و چگونگی آن بسیار مهم است و جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید به صورت عادلانه در چند نقطه شهرها و روستاها برای بهره مندی همه مردم به طرح تنظیم بازار جانمایی کنند و آن‌ را از طریق رسانه‌ها و در فضای مجازی اطلاع رسانی نمایند. فرماندار چالوس با گلایه از مدیران کم کار در شهرستان، اظهار کرد: هر مدیری که نمی‌تواند در قد و قامت مردم خدمت رسانی کند پیش از آنها با مدیرکل مربوطه صحبت شود هر چه زودتر استعفا دهد و بعد از عید خداحافظی کند. قاسمی به نصب بنرهای مناسبتی نوروزی و ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری‌ها و بخشداری‌های منطقه تاکید کرد و ادامه داد: باید بنرها حاوی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و در کنار آن حفظ شئونات اسلامی باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه