روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند - شماره 4328

معاون سیاسی وزیر: این وصله‌ها به نظام نمی‌چسبد

ساماندهی تجمعات در دستور کار دولت است


 معاون سیاسی وزیر کشور ادعاهای مطرح شده درباره مسمومیت‌های دختران ایران را بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام دانست و تصریح کرد: با وجود هزاران سند درباره عملکرد جمهوری اسلامی، این ادعاها وصله‌هایی است که به نظام نخواهد چسبید.
«محمدرضا غلامرضا» معاون سیاسی وزیر کشور در ارتباط با مسمومیت دختران دانش‌آموز و برخی شایعه‌پراکنی‌های در این زمینه، تأکید کرد: جمهوری اسلامی از زمان شکل‌گیری در پی ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده و در پیام‌های امام خمینی در سال ۵۸ هم برآن تاکید شده است و با وجود اسناد غیرقابل انگار باید از منتقدان پرسید، با این همه تأکید آیا جمهوری اسلامی مخالف علم است؟ بین دختر و پسر تفاوت قائل شده است؟ آیا روایت‌هایی که در مورد مسمومیت‎‌ها مطرح می‌کنند کار نظام است یا نه؟
غلامرضا تصریح کرد: آنقدر گواه وجود دارد که این وصله‌ها به جمهوری اسلامی نچسبد. یکی از کسانی که هوای جوانان را داشته، رهبر معظم انقلاب است. اگر ما در کشور جهش علمی داریم، مرهون توجه ایشان است. گاه و بی‌گاه، نخبگان، جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه را هدایت کرده و به آنها جهت داده‌اند. نگرانی دشمن ما، جهش علمی ایران در منطقه و جهان است. نگرانی دشمن قدرت ما است که اگر قدرت و قوت نداشتیم، ما را به حال خود رها می‌کردند و ۲۶۰ کانال ماهواره‌ای علیه ما برنامه نمی‌ساخت که در طول تاریخ بی‌سابقه است.
وی با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه زنان در جمهوری اسلامی تحریف‌شدنی نیست؛ گفت: آمارهایی وجود دارد که اعلام می‌کند ۲۶ درصد از مدیران ما در کشور، بانوان هستند. نگاه ما به زن و نگاه غرب به زن را مقایسه کنید. این بچه‌ها نور چشم ما هستند و قرار است مادران آینده شوند. حضرت امام (ره) فرموده‌اند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود؛ این جایگاه زن در اسلام است. این آموزه‌ها و باور ماست. چه چیزی را می‌خواهید تحریف کنید؟
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: تعداد دانشجویان دختری که امسال در کنکور شرکت کردند، بیش از ۶۰ درصد است. ۴۸ درصد از کارمندان ما در دستگاه‌های اجرایی، بانوان هستند. ما جایگاه زن را نمی‌شناسیم؟
تجمعات ساماندهی می‌شوند
معاون سیاسی وزارت کشور ساماندهی تجمعات یکی از ضرورت‌ها و نیاز جامعه دانست و درباره اقدامات وزارت کشور در این زمینه گفت: از ابتدای مسئولیت، اقدامات کارشناسی روی آیین‌نامه اجرایی تجمعات و راهپیمایی‌های قانونی صورت گرفت و سعی شد از تجربیات گذشته و کارهایی که قبلاً صورت گرفته بود استفاده و نظرات دستگاه‎های مختلف اخذ شود. علاوه بر آن، از نقطه نظرات برخی نخبگان، خانه احزاب و اعضای احزاب سیاسی هم در جلسات متعدد برگزار شده در وزارت کشور استفاده کردیم و در نهایت منجر به اعمال نظراتی روی پیش‌نویس شد و الان این پیش‌نویس آماده است.
معاونت سیاسی وزارت کشور ادامه داد: همزمان با این پیش‌نویس با دستور مستقیم رئیس‌جمهور موضوع تدوین لایحه‌ای در این زمینه در دستور کار قرار گرفت و لایحه تدوین شده‌ دولت درباره راهپیمایی‌های قانونی، این هفته به معاونت پارلمانی ارسال شده و پس از آن به مجلس تقدیم خواهد شد.
غلامرضا با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به درگیری نمایندگان مجلس با موضوع بودجه، از ظرفیت آیین‌نامه تصویبی در مجلس استفاده می‌کنیم؛ گفت: این آیین‌نامه توسط وزیر کشور، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا اگر احزاب و گروه‌هایی قصد برگزاری تجمع دارند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
دولت سیزدهم جرأت ساماندهی تجمعات را دارد
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت به‌رغم همه فشارها این ریسک را پذیرفت؛ تصریح کرد: هیچ دولتی زیر بار تدوین و اجرای این آیین‌نامه نمی‌رفت، گاهی موضوعاتی مطرح می‌شد و بعضاً اقداماتی صورت می‌گرفت که نیمه‌تمام روی زمین می‌ماند و ما هیچ‌گاه شاهد برگزاری یک تجمع قانونی نبودیم. این دولت این جرأت و جسارت را داشته که لایحه ارائه کند و این موضوع به قدری مهم بوده که آیین‌نامه‌ دهد و این جزء کارهای شاخصی بود که در معاونت سیاسی انجام شد.

پنجشنبه ۱۸ اسفند ، خلیلی از اردکان:
نیروی دریایی ما قدرتمند شده است. می خواستم به دست اندرکاران تولید امکانات جدید تبریک بگویم. ایران قوی را خواهیم ساخت.
پنجشنبه ۱۸ اسفند ، اسفندیار از شاهین شهر:
شب عید نزدیک است و هنوز جیب ما خالی. بگویید ادارات و کارفرماها زودتر حسابهای ما شهروندان بی پول را شارژ کنند. اسم نمی برم ولی...
پنجشنبه ۱۸ اسفند ،  فرزاد از تهران:
گوشت برای اغنیاست. پس کو گوشت گرمی که می گویند دارند وارد می کنند و بازار را به تعادل می رساند. دولت چرا همینطور ساکت مانده است. یک کاری بکنید. سفره عیدمان خالی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه