روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند - شماره 4328

رسانه سوری:

نگاه‌ها به مسکو و نقش ایران در حل اختلاف دمشق و آنکاراست

  پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه نوشت: در پایان هفته آینده توجه به مسکو معطوف خواهد شد که در آن نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه برای پیشبرد مسیر نزدیکی آنکارا و دمشق با هدف زمینه‌سازی دیدار وزرای خارجه دو کشور برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه در گزارشی سفر «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران به آنکارا پایتخت ترکیه و دمشق پایتخت سوریه را مورد توجه قرار داد و نوشت: در پایان هفته آینده توجه به مسکو پایتخت روسیه و نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه معطوف خواهد شد. به نوشته این پایگاه خبری تحلیلی، «میخائیل بوگدانف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری «تاس» گفته است که روسیه مایل است هفته آینده یک نشست چهارجانبه در سطح معاونان وزیر خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو برگزار کند اما تاکنون پاسخی از سوی سوریه و ایران دریافت نشده است.
وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه منتظر پاسخ سوریه و ایران است از همه طرف‌ها خواسته است هفته آینده در نشستی در مسکو شرکت کنند. بوگدانوف با بیان اینکه ما از همه طرف‌ها دعوت کرده‌ایم اما هنوز تاییدیه‌ای از همه شرکت‌کنندگان دریافت نکرده‌ایم، افزود: ما با همتایان ترک خود به توافق رسیده‌ایم، اما منتظر پاسخ سوری‌ها و ایرانی‌ها هستیم. این دیپلمات روس اظهارداشت کرد که این، یک نشست فنی در سطح معاونان وزیران خارجه با هدف مهیا کردن زمینه نشست وزرای خارجه چهار کشور خواهد بود. در این پیوند، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه هفته جاری فاش کرد که هفته آینده نشست چهارجانبه در سطح کمیته‌های فنی با حضور ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو برگزار می‌شود. وی که در کنفرانس مشترک با امیرعبدالهیان همتای ایرانی خود در آنکارا سخن می‌گفت، افزود: کار برای نشستی در سطح وزرای خارجه با حضور ایران که در نشست قبلی مسکو غایب بود برای از سرگیری روابط سوریه و ترکیه همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران نیز تاکید کرد که تهران از بازگشت روابط دمشق و آنکارا به حالت عادی خود حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه