روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ اسفند - شماره 4327

استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر

مدیر کل منابع طبیعی آبخیز داری استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این اداره کل برگزار شد به تشریح برنامه های اجرایی پرداخت.
عبدالحسین گرشاسبی با توجه به رهنمودها و سخنان مقام معظم رهبری و تاکید و ابلاغ دستور العمل این طرح توسط مقام محترم ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی افزود: طبق مصوبه هیئت دولت باید تا ۴ سال آینده یک میلیارد اصله نهال تولید و کاشته شود در حال حاضر بالغ بر ۴۵ میلیون اصله نهال در کشور توزیع می کنیم در واقع بایستی از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در جاههای مشخص شده کشت گردد. که سهم استان بوشهر 14 میلیون و 400 هزار نهال است.
وی در بحث اهمیت و ضرورت طرح یک میلیارد درخت خبر داد: این کار از دو جنبه قابلیت بررسی دارد؛ یک اینکه رقابت کشور ها برای صنعتی شدن در دنیای امروز وجود دارد و با توجه به میزان تولید کربن که یکی از عوامل تخریب زیست محیطی کشورهاست که ایران متاسفانه هفتمین کشور تولید کننده کربن در حهان می باشد و دوم اینکه تا سال ۲۰۳۰ قرار هست کشورهایی که عضو کنوانسیون های بین المللی هستند میزان و تولید کربن را برابر کنند که برای این کار از اهرم های تشویقی استفاده می کنند. ولی در سال ۲۰۵۰ با معاهده های برقرار  شده قرار هست میزان تولید کربن به صفر برسد که دیگر در اینجا از سیاست های تنبیهی استفاده خواهد شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه سخنان خود در خصوص استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی در تشریح اهداف نهضت غرس نهال در استان خاطرنشان کرد: ما می توانیم به عنوان یک استان پیشرو که با کمک و حمایت بخش خصوصی در بحث انجام تعهدات در حوزه عملیاتی مطرح شویم، خواستار حمایت از بخش خصوصی شد.
گرشاسبی با اشاره به هفته منابع طبیعی یادآور شد: همزمان با اجرای این طرح در اقصی نقاط کشور؛ برنامه های ما به شرح ذیل می باشد:
روز دوشنبه 15 اسفند ماه؛ روز منابع طبیعی، نهضت مردمی درختکاری و امنیت زیستی معرفی شده است که مراسم این برنامه در پارک جنگلی چاهکوتاه برگزار می گردد.
سه شنبه 16 اسفند ماه؛ مدیریت جامع حوزه های آبخیز که افتتاح پروژه آبخیز داری در شهرستان گناوه را خواهیم داشت.
چهارشنبه 17 اسفند ماه؛ برنامه خانواده و مسؤلیت اجتماعی که مراسم درختکاری باحضور خانواده منابع طبیعی و تجلیل از دانش آموزان برتر جشن میلاد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در نهالستان شهرستان بوشهر را خواهیم داشت.
پنجشنبه 18 اسفند ماه؛ برنامه حفاظت، قانون و همیاران طبیعت را با غرس نهال در مدارس سراسر شهرستان ها را داریم.
جمعه 19 اسفندماه؛ برنامه مردم و آموزه های دینی که با سخنرانی مدیرکل منابع طبیعی پیش از خطبه های نمازجمعه و توزیع نهال رایگان در مرکز استان و شهرستان ها را خواهیم داشت.
شنبه 20 اسفندماه؛ برنامه آموزش، پژوهش و فن آوری که با برگزاری نشست علمی مرکز تحقیقات با همکاری دانشگاه خلیج فارس و همچنین جلسه کارشناسان حقوقی و کارشناسان کانون دادگستری را خواهیم داشت.
یکشنبه 21 اسفندماه؛ برنامه فرهنگ- هنر و رسانه را با برگزاری تور رسانه ای و غرس نهال در صداوسیما را خواهیم داشت. و در نهایت در پایان هفته منابع طبیعی یعنی روز دوشنبه 22 اسفندماه؛ برنامه ایثار و شهادت که با غبارروبی گلزار شهدا و اهدای 2100 اصله نهال بنام شهدای استان را برگزار خواهیم کرد. وی همچنین در پایان نشست از ظرفیت و پتانسیل استان بوشهر در  تولید اصله نهال که بالغ بر سه میلیون و ششصد هزار اصله در هر سال می باشد بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت بالفعل استان 695 هزار اصله نهال هست که در چهار شهرستان تولید شده که 540 هزار اصله قابل توزیع می باشد و از این تعداد 200 هزار اصله توزیع شده و 340 هزار اصله هم توزیع می گردد.

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی قم
در جشنواره کشوری شهید آوینی
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به منظور ارائه تصویری درست و کامل از فضای قرآنی و دینی دانشگاه‌های سراسر کشور، تجلیل و قدرشناسی از دانشجویان فعال ، معرفی آثار برجسته خلق شده آنان و ترغیب دانشگاهیان به مشارکت جدی تر در فضای معنوی دانشگاه؛ همچنین با هدف توسعه کمی و کیفی اندیشه دینی در نماد آموزش عالی کشور، «اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی» با شعار «ترویج هنر، صیقل دهنده‌ی اسلام ناب محمدی و مورد قبول قرآن» با مراحل و ضوابط اجرایی عمومی و اختصاصی برگزار شد. این جشنواره در محورهای قرآنی، فرهنگی و معارفی، هنری و فناوری و بخش ویژه برگزار شد و در رشته ترتیل قرآن کریم، سید محمد حسین جعفری دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب مقام سوم گردید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه