روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ اسفند - شماره 4327

طی حکمی از سوی دبیرکل نهاد؛

مهدیان‌پور، مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی مازندران شد

  مراسم تکریم آرزو ولیپور، مدیرکل سابق، هادی امیری سرپرست اداره کل و معارفه سکینه خاتون مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با حضور سیدباقر میرعبدالهی، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها، کتابداران و چهره های علمی و ادبی استان مازندران برگزار شد.
سیدباقر میرعبدالهی در این مراسم اظهار کرد: در قرآن برخی آیات به خاطر موقعیت مفهومی، مشهور شده‌اند و دارای اسم خاص هستند؛ «امانت»، آیه ۷۲ سوره احزاب از جمله این آیات است. طبق این آیه، امانت به آسمان‌ها و زمین داده شد که از پذیرش آن سرباز زدند اما انسان این امانت را پذیرفت. براساس نظر مفسران منظور از امانت، فراتر از مسائل مادی است،
میرعبدالهی گفت: تفسیرهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد اما مفهوم این امانت، شاید  امور غیرمادی یا مشمول مناصب است. امانت «حق‌الناس» است و پُست‌هایی که در آن گمارده می‌شویم امانتی الهی است و مدیران باید در این زمینه مراقبت کنند.
این مسئول با بیان اینکه در مسئولیت فرهنگی، این امانت دوچندان می‌شود، افزود: مدیران واقعی، صلابت و مهارت مدیریت را درک کرده‌اند و در این امانتداری کوتاهی نمی‌کنند. امیدواریم کتابخانه مرکزی ساری در دوره مدیریت جدید به بهره‌برداری برسد.
کتابخانه  به مثابه پایگاه اجتماعی عمومی
در ادامه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار کرد: تلاش ما بر اجرای راهبردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود تا سیاست‌های کلی را در سطح استان اجرا کنیم. کارکرد نهاد کتابخانه‌ها، به‌عنوان حوزه عمومی، به‌روزرسانی شده و به‌عنوان پایگاه اجتماعی و مردمی در حال ارائه خدمات است.
کتابخانه‌های عمومی مازندران فعال در حوزه جهاد تبیین
مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم گفت: فعالیت‌ها در نهاد کتابخانه عمومی مازندران در فضای شیشه‌ای و شفاف اجرا می‌شد. در طول ۶ سال اخیر اخبار اقدامات این نهاد را به شکل روزانه به اطلاع مردم رساندیم. در حوزه «جهاد تبیین» و گام دوم انقلاب و همچنین بیانات رهبری در زمینه فرهنگی اقدامات لازم را انجام دادیم. پروژه کتابخانه مرکزی استان در مرحله‌ای قرار دارد که نیازمند شتاب است تا این کتابخانه بعد از ۱۲ سال به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: حوزه فرهنگ و سیاست را جدا از یکدیگر می‌دانیم و فارغ از نگاه‌های سیاسی همه باید به کمک فرهنگ بیاییم. در طول ۶ سال اخیر بسیاری از پروژه‌ها را با کمک خیران پیش بردیم.
ابراز امیدواری مدیرکل جدید برای بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی
در ادامه سکینه خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار کرد: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمونی کشور، استفاده از کتابخانه مرکزی و سیار است. در روستاهایی که فرصت ایجاد کتابخانه فراهم نیست از کتابخانه سیار استفاده می‌کنیم. امیدوارم کتابخانه مرکزی ساری سال آینده به بهره‌برداری برسد.
در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شش ساله آرزو ولیپور و چهار ماهه هادی امیری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، سکینه خاتون مهدیان پور مدیرکل جدید این مجموعه معارفه شد.
گفتنی است، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، متولد ۱۳۴۵، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت فرهنگی است و پیش از این به عنوان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، معاون امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، مشاور اجرایی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران و معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه