روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر - شماره 4220

گلایه چمران به سهم کم تهران از اتوبوس‌های توزیعی وزارت کشور

 رئیس شورای شهر تهران از کم بودن سهم تهران از محل اتوبوس‌هایی که قرار است وزارت کشور تامین کند، گلایه کرد.
مهدی چمران روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته در خصوص مسئله اتوبوس جلسه‌ای در مجلس برگزار شد، گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان مجلس و خودروسازان برگزار شد، بارها سوال کردیم که تا پایان سال خودروسازان چند اتوبوس می‌توانند به ناوگان اضافه کنند که پاسخ درستی ندادند و مدام می‌گفتند که ما ظرفیت آن را داریم که در بلندمدت اتوبوس بدهیم اما زمان بلندمدت را مشخص نکردند.
وی با بیان اینکه قرار شد در جلسه آینده مابقی نمایندگان دیگر خودروسازان حضور داشته باشند و به این سوال که دقیقا تا پایان سال چند دستگاه اتوبوس می‌توانند تولید کنند پاسخ دهند، گفت: به تازگی ۵۵ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد که در جریان اغتشاشات ۴۹ اتوبوس دیگر آسیب دید و از رده خارج شد و این اتفاق ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان را خنثی کرد و انگار چیزی به شهر اضافه نشده است.
رییس شورای شهر تهران ضمن انتقاد از سهم کم وزارت کشور برای شهرداری تهران گفت: پیش از این ۴۰ الی ۵۰ درصد اتوبوس‌های تولید شده سهم تهران بود اما حالا این سهم به ۱۰ درصد رسیده است. یعنی اینکه اگر بخواهند ۵۵۰ اتوبوس بسازند تنها پنج دستگاه سهم تهران است که این یک قطره از دریا است و در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های فعال پایتخت ۱۷۰۰ دستگاه است که روز گذشته پلیس راهور اعلام کرد که تنها ۴۰ دستگاه اتوبوس می‌توانند کار کنند و مابقی عمرشان گذشته است.
وی افزود: در حال حاضر قیمت اتوبوس‌ها زیاد است به گونه‌ای که اتوبوس‌های دو کابین بیش از ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارند و یک اتوبوس داخلی بیش از چهار میلیارد تومان قیمت دارد و لازم است از روش‌های مختلف نسبت به تأمین اعتبار برای خرید اتوبوس اقدام کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه