روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر - شماره 4220

سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد؛

19 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت به اموال تهران

  سخنگوی شهرداری تهران ضمن گرامی‌داشت روز آتش‌نشان گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین متعلق به سازمان آتش‌نشانی، دچار حریق و تخریب شد که خسارت ناشی از تخریب این تجهیزات ۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
عبدالمطهر محمدخانی درباره تصاویر منتشر شده از آسیب‌های آشوب‌گران به تجهیزات آتش‌نشانی پایتخت گفت: متأسفانه در جریان اغتشاشات اخیر ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و یک دستگاه تویوتا با تجهیزات کامل و متعلق به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دچار حریق و تخریب شد. خسارت ناشی از تخریب این تجهیزات بالغ بر ۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ البته این تنها بخشی از ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارتی است که طی روزهای ۲۸ شهریورماه تا ۵ مهرماه به تجهیزات شهر تهران وارد شده است.
وی افزود: در کنار آسیب به اموال شهر، ۲۱ نفر از کارکنان خدوم شهرداری تهران شامل نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی، نیروهای خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی نیز در پی آشوب‌های افرادی معدود، دچار صدمه و آسیب‌دیدگی شدند که یک نفر از کارکنان اتوبوسرانی در بیمارستان بستری شد. همچنین ۱۷ نفر درمان سرپایی شدند و ۳ تن از کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز مصدوم شدند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان ضمن گرامیداشت روز ۷ مهرماه به عنوان روز آتش‌نشان، اظهار کرد: ایجاد صدمه به کارکنان خدوم شهرداری و خسارت به تجهیزات شهر به هر شکل ممکن محکوم است و علاوه بر تضییع سرمایه شهروندان، تهدیدی برای سلامت و امنیت جانی کارکنان مجموعه بزرگ شهرداری تهران محسوب می‌شود.
* آمار نایب رئیس شورای شهر تهران از تخریب اموال شهری
نایب رئیس شورای شهر تهران نیز آماری از تخریب اموال شهری در صحن علنی شورای شهر تهران اعلام کرد و گفت: در این مدت به ۳۵۰ مخزن زباله، ۱۸۵۰ تابلو ترافیکی، ۲۵۰۰ متر نرده، ۱۰۱ ایستگاه اتوبوس، ۲۱ چراغ راهنمایی و رانندگی و حتی دو مورد پل مکانیزه آسیب وارد شده است.
پرویز سروری دیروز در جلسه شورای شهر تهران گفت: در حالیکه شورا و شهرداری با همه مشکلات چهار سال گذشته در تلاش هستند که خدمات را در سطح شهر تهران افزایش دهند، اما شاهدیم که برخی تحت عنوان اعتراض، تهران را به اغتشاش کشاندند و درست است که ما اعتراض را حق قانونی می‌دانیم اما اغتشاش غیر قانونی است و اینکه عده‌ای به خدمات شهری آسیب می‌زنند یعنی به مردم حمله کرده‌اند و می‌خواهند مردم را از خدمات محروم کنند.
سروری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر اتوبوس پنج میلیاد تومان است و حدود ۴۹ دستگاه اتوبوس در این مدت خسارت جدی دیده است، گفت: در این چند ماه تلاش کردیم که اتوبوس وارد تهران کنیم می‌بینیم که به راحتی ۴۹ دستگاه اتوبوس آسیب دیده و از چرخه خدمات دهی خارج شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت به ۳۵۰ مخزن زباله، ۱۸۵۰ تابلو ترافیکی، ۲۵۰۰ متر نرده، ۱۰۱ ایستگاه اتوبوس، ۲۱ چراغ راهنمایی و رانندگی و حتی دو مورد پل مکانیزه آسیب وارد شده است، گفت: این پول‌ها از جیب چه کسانی باید تامین شود و این خسارات به خدمات شهری در حالیست که به بسیاری از کسب و کارها نیز لطمه زده‌اند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به یکی از مطالعات تحقیقی در خصوص تکثر قومی و مذهبی در ایران گفت: دکتر افروغ هم در این باره گفت که در ایران تکثر قومی و قبیله‌ای بر خلاف سایر کشورها که موجب اختلاف می‌شود، موجب تقویت و انسجام ملی شده است و حالا دشمن می‌خواهد این نقطه قوت را هدف قرار دهد و به انسجام ملی ضربه وارد کند و دشمن می‌خواهد اعتراض را به اغتشاش و اغتشاش را به درگیری مسلحانه تبدیل کند و می‌بینید که در حادثه زاهدان یک خودرو وارد می‌شود و مردم را به مسلح شدن و استفاده از سلاح دعوت می‌کند و این نشانه‌ای است که دشمن می‌خواهد انسجام ملی را به کینه و نفرت تبدیل کند. هر چند که این اتفاق رخ نمی‌دهد.
وی با اشاره به اقدامات سلبریتی‌ها گفت: این افراد از سفره مردم به این مقام رسیده‌اند و چطور به خود اجازه می‌دهند که در راستای آشوب و اختلال امنیت ملی گام بردارند و چرا مسئولان در مقابله با آنها کوتاهی و مماشات می‌کنند و از سوی دیگر نهادهای خدماتی چطور به خود اجازه می‌دهند که مداخله منفی داشته باشند و چرا دولت و قوه قضائیه با آنها برخورد نمی‌کند؟
وی افزود: مردم با بصیرتی که دارند این مشکلات را حل کرده و امیدواریم شاهد باشیم که ایران گل سرسبد امنیت منطقه و جهان باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه