روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4213

پیک تابستان را با پایداری

شبکه انتقال و فوق توزیع سپری کردیم

 دومین جلسه کمیته بهبود بهره‌برداری شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با حضور مدیرعامل، معاونین و سایر اعضای کمیته برگزار شد.
در این نشست که با دستور کار بررسی مشکلات در حوزه بهره‌برداری، وضعیت پروژه‌های خرید، تامین تجهیزات و لوازم یدک و ... برگزار شد، سید مهرداد بلادی‌موسوی معاون بهره‌برداری گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص بهره‌‌برداری از شبکه و حفظ پایداری شبکه برق در تابستان جاری ارائه کرد.
وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ پایداری شبکه برق و رفع مشکلات پیش‌آمده، بیان کرد: برنامه‌ریزی های صورت گرفته که با پشتیبانی و حمایت دیگر واحدهای شرکت به اجرا درآمد، باعث شد تا تابستانی با کمترین خاموشی را پشت سر بگذاریم.
محمود دشت ‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه در تابستان جاری علی رغم محدودیت ها و کمبود ناشی از تولید و بروز افت ولتاژ در برخی نقاط شبکه، برق‌رسانی مناسبی به مشترکین انجام شده و پایداری شبکه برق حفظ شده است، تصریح کرد: تداوم این خدمت‌رسانی می بایست تا پایان تابستان حفظ شود تا در روزهای باقی‌مانده از فصل گرم نیز خللی در برق‌رسانی به مردم و صنایع ایجاد نشود.
وی همچنین بر شناسایی نقاط ضعف و تنگناهای شبکه و پیگیری اجرای پروژه‌های مرتبط جهت رفع آنها و ایجاد آمادگی لازم برای تابستان 1402 تاکید کرد.
در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع ناحیه جنوب‌شرق، نیازمندی‌های این ناحیه و پیشنهادات رفع آنها توسط مدیر ناحیه ارائه شد.
در این نشست همچنین مصوباتی برای بهبود عملکرد و بهره‌برداری از تجهیزات و افزایش کارایی نیروی انسانی اتخاذ شد.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی:
کاهش بیکاری با توسعه مهارت های فنی و حرفه ای
 در استان بوشهر
 نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی در استان بوشهر باید رونق پیدا کند و متناسب با نیاز صنعت نیروی ماهر پرورش داده تا شاهد کاهش بیکاری در استان بوشهر باشیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالکریم جمهیری.  در جلسه شورای هماهنگیدستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ،اظهار داشت: مهارت آموزی و اشتغال زایی دو رکن اقتصادمقاومتی است ودر عرصه اقتصاد مقاومتی آموزش های فنی وحرفه ای و مهارت آموزی حامیان پویایی و پشتیبان اصلی صنعت،کار و تجارت هستند.
وی تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم و لازم اقتصاد مقاومتی، ارایهآموزش های مهارتی است که کسب این مهارت ها و تقویت آن درجامعه گره های بزرگی را باز خواهد کرد و فراگیری آموزش هایفنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد وتوسعه جامعه ضروری است.
جمهیری با تاکید بر لزوم پیگیری جدی سهم اشتغال مردم استانبوشهر را در حوزه صنعت،افزود: مشکل جامعه  امروز بیکاریاست و مهمترین ماموریت ما این است که با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به اشتغال مردم توجه جدی داشته باشیم.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز با بیاناینکه هر کارجوی بوشهری اگر دارای مهارت و فن باشد امکانندارد بیکاربماند، تصریح کرد: استان بوشهر با کمبود نیروی ماهرروبرو است و نیاز مبرم  به پرورش نیروی ماهر و توسعه آموزشهای مهارت محور در دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای داریم.
مصدق کشاورزی با اشاره به لزوم ارتقاء سطح مهارتی در بخشهای مختلف اقتصادی و تولیدی افزود: علم در کنار مهارت میتواند باعث شکوفایی یک واحد تولیدی شود و دستگاه های مختلفباید در امر مهارت آموزی و کارآفرینی توجه ویژه ای داشته باشندو دولت نیز حمایت خود را از بخش خصوصی در رابطه با ایجادمراکز مختلف فنی و حرفه ای و ارائه آموزش های مختلف در اینزمینه با توجه به نیاز بازار کار استان انجام دهد.
وی بر اهمیت آموزش های فنی وحرفه ای تأکید کرد و گفت: نتیجهگسترش آموزش های مهارتی می تواند در اشتغالزایی تأثیر مثبتیداشته باشد، بنابراین  با وجود مشکل بیکاری نیازمند ترویجفرهنگ مهارت آموزی با همت همه دستگاه های اجرایی در جامعههستیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه آموزش های مهارتی نقشی مهم در توسعه اشتغال پایدار درجامعه دارد،گفت: مهارت آموزی در کنار آموزش‌های تئوریدانشگاه‌ها به نوعی هدایت کننده نیروی کار به طرف چرخه تولیداست.
عبدالمجید دراهکی بیان کرد: با توجه به اینکه شمار زیادی ازدانش آموختگان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت بیکار هستندباید تحصیلات آکادمیک و مهارت آموزی در کنار هم بهدانشجویان ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ کار و مهارت امری معنوی وضرورت ملی است، افزود: اشتغال هدف آموزش های ماست و میتوان طرح آموزش، تولید ، بازاریابی و فروش را اجرایی کرد به گونهای که همه دستگاه های اجرایی دخیل در این حوزه در کنار آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرند.

پیام تقدیر و تشکر رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بمناسبت ۲۶ شهریور
 دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پیامی ۲۶ شهریور ماه روز ملی فوریت های پزشکی و اورژانس  را که مصادف شده است با ایام اربعین حسینی ، از زحمات همکاران تقدیر و تشکر کرد.
در متن این پیام آمده است: ۲۶ شهریور ماه سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ و روز ملی فوریت های پزشکی و اورژانس امسال مصادف با  اربعین سید وسالار شهیدان امام حسین علیه السلام شده است، لذا اینجانب ضمن تسلیت این ایام بر خود لازم می دانم از زحمات خالصانه و بی منت همکاران همیشه بیدار و تلاشگر فوریت های پزشکی استان گلستان تقدیر و تشکر نمایم.  بی شک عزیزانی که در حرفه سخت و طاقت فرسای فوریت‌های پزشکی و اورژانس، بصورت جهادی خدمت  میکنند،نمونه ای از سیره ائمه اطهار و امامان در تلاش صادقانه، عشق ورزی به انسان‌ها و بهره مندی از علم و مهارت  در راستای نجات جان و کاهش آلام مردم هستند. اینجانب مجددا ضمن قدردانی از همه همکاران صدیقم  در اورژانس برای جامعه فوریت‌های پزشکی و اورژانس ایران، مخصوصا عزیزان و همکارانم در دانشگاه علوم پزشکی گلستان از خداوند متعال توفیق و سربلندی را آرزومندم.

برگزاری کمیته اجرایی آموزش های هنگام ازدواج، مشترک بین دستگاهی در شهرستان آق قلا
 کمیته اجرایی آموزش های هنگام ازدواج، بین دستگاهی، با رویکرد تبیین قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری با حضور دکتر اوزونی دوجی، مدیر شبکه بهداشت و درمان، رییس اداره بهزیستی، سردفترداران شهرستان آق قلا و انبارالوم، نماینده اداره تبلیغات اسلامی، مدرسین کلاس های مشاوره و کارشناسان ستادی برنامه در مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.
دکتر اوزونی دوجی، ضمن عرض خیر مقدم، بیاناتی در راستای فرزندآوری و جوانی جمعیت عنوان کردند، سپس گزارش آماری کلی در خصوص برگزاری کلاس های ازدواج و قانون ۳۸ جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ به صورت پاورپوینت توسط کارشناس برنامه ارائه گردید.در انتها حاضرین در جهت کاهش نرخ طلاق، افزایش ازدواج، کمک به آگاهی زوجین و خانواده و ارتقاء کیفیت کلاس ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه