روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4213

سرپرست شرکت گاز مازندران:

مازندران می‌تواند مرکز صنعتی‌سازی کنتور گاز هوشمند باشد

  سرپرست شرکت گاز مازندران از وجود توانمندی صنعتی‌سازی کنتورهای دیافراگمی هوشمند BLE با قابلیت قرائت از راه دور در استان مازندران خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی، درباره علت پیشنهاد صنعتی‌سازی کنتور هوشمند BLE با قابلیت قرائت از راه دور در سطح کشور که اخیرا در نشست آمادگی شرکت ملی گاز در حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد، گفت: قیمت تمام شده پایین کنتور BLE با حفظ تمامی قابلیت‌های هوشمندسازی از جمله؛ تصحیح‌کنندگی عدد حجم گاز عبوری، ثبت مصرف ساعتی و یا لحظه‌ای، غیرقابل دستکاری بودن، قرائت از راه دور، وجود امکان فنی و دانش نگهداری و تعمیرات در داخل کشور، جلوگیری از تنش‌های اجتماعی و سیاسی ناشی از تعدیل کامل نیروهای کنتورخوانی از جمله دلایل اصالت فنی این کنتور و اصرار شرکت گاز مازندران برای صنعتی‌سازی آن می باشد.   وی افزود: وجود شرکت‌های ساخت، تعمیرات و کالیبراسیون کنتورهای دیافراگمی در مازندران از یک سو و از سوی دیگر وجود شرکت‌های دانش بنیان فراوان در حوزه ساخت بردها و تامین باتری‌های استاندارد و همچنین پشتیبانی از این کنتور، مازندران را به قطب تولید کنتورهای هوشمند BLE تبدیل خواهد کرد.
  سرپرست شرکت گاز مازندران همچنین خاطرنشان کرد: بر این اساس قابلیت بالای عملیاتی شدن و همچنین هزینه تمام شده بسیار پایین که پیش بینی می‌شود برای تولید تعداد بالا به ازا‌ هر کنتور یک میلیون تومان باشد، اجرای پروژه بروزرسانی برای۲۰میلیون کنتور دیافراگمی کشور و تجهیز آن‌ها به سامانه BLE ظرف حداکثر  ۵ سال صورت خواهد گرفت.
 وی تاکید کرد: چنانچه این فناوری توسط شرکت گاز مازندران در اختیار همه شرکت‌های تولید کننده کنتور گاز در کشور قرار بگیرد، زمان اجرای پروژه از ۵ سال به ۳ سال کاهش خواهد یافت.   مایلی رستمی با بیان اینکه این پروژه هیچگونه نیازی به تامین ارز خارجی ندارد، عنوان کرد: کنتورهای مشغول به‌کار از محل جداسازی شده، کالیبره و در نهایت به این سامانه تجهیز و مجددا نصب می شود.  لازم به ذکر است هزینه تمام شده این کنتورها نسبت به کنتورهای مشابه خارجی 20 درصد بوده که منجر به صرفه جویی 5 میلیارد دلاری برای کشور خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه