روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4213

کاهش بیش از 92 درصدی آبرسانی سیار در نیمه اول سال جاری در استان اصفهان

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان : در بهار و تابستان سال جاری با توجه به محدودیت منابع، آب شرب 100 شهر و 948 روستای تحت پوشش آبفای استان اصفهان به صورت عادلانه تامین و توزیع شد، و آبرسانی سیار بیش از 92 درصد کاهش یافت.
از ابتدای سال جاری تا کنون آبرسانی سیار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 92 درصد کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به تامین و توزیع عادلانه آب در استان گفت: در بهار و تابستان سال جاری با توجه به محدودیت منابع، آب شرب 100 شهر و 948 روستای تحت پوشش آبفای استان اصفهان به صورت عادلانه تامین و توزیع شد، و آبرسانی سیار بیش از 92 درصد کاهش یافت.
حسین اکبریان با بیان اینکه با پایش آنلاین و کنترل از راه دور منابع و تاسیسات، توزیع عادلانه آب درسطح استان انجام گرفت، اظهار داشت: با ایجاد بستر تله متری خطوط انتقال در بیش از 85 ایستگاه آبرسانی از تصفیه خانه آب باباشیخعلی تا انتهای خطوط انتقال در نایین و انارک و نیز دیگر تاسیسات در سایر شهرها و روستاها، آب شرب به صورت پایدار و عادلانه توزیع شد.
وی با بیان اینکه در زمان اوج مصرف نیاز آبی شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ 16.5 مترمکعب بر ثانیه است، اعلام کرد: امسال آبفای استان اصفهان به رغم اینکه در پیک مصرف با کمبود 2.5 متر مکعب بر ثانیه برای تامین پایدار آب شرب مردم مواجه بوده، اما با اجرای برخی اقدامات از جمله شناسایی و اصلاح نقاط آسیب پذیر شبکه توزیع، توانست آب شرب متقاضیان را تامین نماید. این در حالیست که تله متری شبکه توزیع شهر اصفهان نیز در توزیع عادلانه آب در تابستان سال جاری موثر بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: تله متری 26 حوضچه فشارشکن در منطقه 2 ، تله متری 22 حوضچه کنترلی در سطح شهر اصفهان و تعویض بیش از 200 والو و حوضچه سازی درشبکه توزیع شهرهای اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد و شاهین شهر از جمله اقدامات در راستای توزیع عادلانه آب بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
اکبریان به کاهش نسبی دما در فصل تابستان جاری اشاره کرد و اظهار داشت: طبق گزارش های سامانه هوا شناسی به صورت میانگین امسال دما در ماه های خرداد، تیر و مرداد نسبت به سال گذشته یک درجه کاهش داشته که این امر نیز در تامین پایدار آب شرب مردم موثر بوده است.
مدیر عامل آبفای استان اصفهان در ادامه به برخی از چالش های تامین پایدار آب شرب پرداخت و تصریح کرد: طی دهه 40 تا پایان دهه 80 چاه های فلمن یکی از منابع تامین آب شرب شهر اصفهان، با ظرفیت 3200 لیتر بر ثانیه بوده ولی از ابتدای دهه 90 با خشک شدن رودخانه زاینده رود، آبدهی این چاه ها به صفر رسیده است و این رویداد در سال های اخیر آبفا را در تامین پایدار آب شرب با چالش مواجه نموده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه