روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور - شماره 4211

در ديدار استاندار با وزير نفت مطرح شد؛

خط انتقال فرآورده‌هاي نفتي به خراسان جنوبي در مرحله اخذ مجوز است

 استاندار خراسان جنوبي گفت: در ديدار با وزير نفت بعد از بررسي آخرين وضعيت مطالعات طرح احداث خط انتقال فرآورده‌هاي نفتي به استان مقرر شد موضوع براي اخذ مجوزهاي مربوطه به شوراي اقتصاد ارائه تا کار وارد فاز اجرا شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي «جواد قناعت» در ديدار با «جواد اوجي» وزير نفت در تهران که به منظور بررسي آخرين وضعيت مصوبات سفر رئيس جمهور به استان انجام شد، از اقدامات وزارت نفت در تحقق تعهدات خود در خراسان جنوبي تقدير کرد.
وي با اشاره به اينکه يکي از مصوبات سفر رئيس جمهور، گازرساني به 169 روستاي خراسان جنوبي بود گفت: با تحقق اين مصوبه، هفته دولت امسال جشن پايان گازرساني به جمعيت شهري و روستايي استان برگزار شد.
استاندار خراسان جنوبي اقدامات وزارت نفت و شرکت گاز را در اين زمينه قابل تحسين خواند و اظهار داشت: تلاش‌هاي مديران استان و مساعدت‌هاي وزارت نفت و شرکت گاز، قابل تقدير است.
وي با اشاره به پيشنهادات استان براي سفر دوم رئيس جمهور، همراهي وزارت نفت درخصوص قطعي شدن اين موارد و نهايي شدن آنها در قالب مصوبات سفر را خواستار شد.
قناعت سپس به 2 پروژه مهم وزارت نفت در استان خراسان جنوبي اشاره کرد و تسريع در روند اجراي آنها را نيز خواستار شد.
موضوع اول مطالعه و اجراي خط انتقال فرآورده‌هاي نفتي به خراسان جنوبي بود که بايد تا پايان سال 1400 انجام مي‌شد و بعد از بررسي آخرين وضعيت مطالعات طرح در اين نشست، مقرر شد موضوع براي اخذ مجوزهاي مربوطه به شوراي اقتصاد ارائه تا کار وارد فاز اجرا شود.
استاندار خراسان جنوبي گفت: مطالعات اين طرح به مراحل نهايي و تصميم قطعي رسيده که اميدواريم در دور دوم سفر رئيس جمهور به خراسان جنوبي شاهد عمليات اجرايي اين طرح مهم و زيرساختي در استان باشيم.
وي عنوان کرد: طرح ديگر تامين کمبود گاز مورد نياز استان از طريق اجراي خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان به طول 171 کيلومتر است که مقرر شد بعد از تصويب طرح مطالعاتي پروژه، اجراي آن به‌سرعت در دستور کار وزارت نفت قرار گيرد.
قناعت افزود: موارد پيشنهادي استان براي مصوبات سفر دوم رئيس جمهور نيز در راستاي توسعه خراسان جنوبي در دستور کار وزارت نفت قرار مي‌گيرد.
صدور تضمين براي پرداخت تسهيلات پروژه راه آهن بيرجند - يونسي
همچنين در ديدار استاندار خراسان جنوبي با رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي در تهران بر اقدام سريع اين صندوق در انعقاد قرارداد با بانک‌هاي عامل عضو کنسرسيوم بانکي تامين منابع مالي پروژه راه آهن بيرجند - قاين - يونسي تاکيد شد.
جواد قناعت در نشست با مهدي غضنفري ضمن تشکر از اقدامات صندوق توسعه ملي در پرداخت 2 هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات به راه آهن بيرجند -  قاين - يونسي، راهکارهاي تسريع در روند اجراي اين پروژه را مورد بررسي قرار داد.
وي درخصوص مسايل مطرح شده در اين جلسه گفت: اين طرح با مصوبه هيات امناي صندوق توسعه ملي به رياست رئيس جمهور، از شرط رعايت نسبت مالکانه در قرارداد، استثنا شده است که اين مساعدت رئيس جمهور شتاب کار را بسيار افزايش داد.
نماينده عالي دولت در خراسان جنوبي افزود: اين مصوبه هيات امناي صندوق، بتازگي توسط رئيس دفتر رئيس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.
وي اظهار داشت: با اين مصوبه و در حقيقت موافقت هيات امناي صندوق توسعه ملي، امکان عقد قرارداد براي تامين منابع مالي و اجراي اين پروژه مقدور شد.
قناعت با اشاره به مساله تضامين بانک‌ها از دولت در پروژه راه آهن استان خاطرنشان کرد: بنا به مصوبه جلسه‌اي که ديروز با حضور معاون اجرايي رئيس جمهور برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه کشور، تضامين لازم را به بانک‌ها مي‌دهد.
وي گفت: با ارائه اين تضامين، امکان عقد قرارداد براي بانک‌ها فراهم شده و با تامين منابع مالي مورد نياز، کار وارد فاز اجرا مي‌شود.
اين نشست با حضور نماينده مردم قاينات و زيرکوه در مجلس شوراي اسلامي، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و مديرکل راه و شهرسازي خراسان جنوبي برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه