روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۳ تير - شماره 4162

افزايش 85 درصدي ظرفيت پالايش در پالايشگاه نفت اصفهان

 مديرعامل پالايشگاه نفت اصفهان گفت: ظرفيت پالايش نفت خام در شرکت پالايش نفت اصفهان از 200 هزار به 375 هزار بشکه در روز افزايش يافته است.
محسن قديري در بازديد رييس هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار از بخش‌هاي مختلف اين شرکت، توسعه پايدار و متوازن را مهمترين رويکرد اين شرکت دانست و گفت: پالايشگاه نفت اصفهان 25 درصد فرآورده‌هاي نفتي مورد نياز کشور را تأمين مي‌کند.
وي افزود: تبديل شرکت پالايش نفت به هلدينگ موفق پتروپالايش با تحقق بالاترين ضريب پيچيدگي در منطقه تا افق 1405 ديگر برنامه راهبردي پالايشگاه است.
مديرعامل پالايشگاه نفت اصفهان با اشاره به بالارفتن ضريب پيچيدگي با اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي در حال اجرا گفت: اين شرکت به‌عنوان تامين کننده خوراک پنج شرکت بزرگ توليدي نقش مهمي را در اقتصاد کشور ايفا مي‌کند.
محسن خدابخشي، رئيس هيئت‌مديره سازمان بورس و اوراق بهادار هم در اين بازديد با اشاره به اين که پالايشگاه اصفهان 50 ميليون سهامدار دارد، گفت: ارزش افزوده و زنجيره ارزش اين سهام در راهبردهاي پيش رو و گام‌هاي آينده در پالايشگاه اصفهان به خوبي تبيين شده است.
وي با بيان اينکه مشکل برق و آب و انرژي موضوعي است که بسياري از صنايع با آن روبه‌رو هستند و نيازمند مديريت است، اعتماد به متخصصان داخلي درحوزه توليد کاتاليست‌ها و بازگشت سرمايه و بي‌نيازي کشور از واردات بعضي از قطعات پالايشگاهي را در اين شرکت قابل تحسين دانست.
بر پايه اين گزارش، وکيوم باتوم، نفت سفيد ويژه، نفتا، پلاتفرميت و روغن خام از جمله محصولات ويژه‌اي است که خوراک شرکت‌هاي پالايش نفت، صنايع شيميايي ايران، پتروشيمي اراک، پتروشيمي اصفهان و نفت سپاهان را تشکيل مي‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه