روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير - شماره 4160

راهي براي شکايت از گراني اجاره وجود دارد؟

  در روزهاي ابتدايي فصل تابستان به سر مي بريم و هنوز بسياري از مستاجران سردرگم سقف 25 درصدي هستند چراکه بسياري از مالکان هنوز زير بار اين 25 درصدي نمي روند.
با اعلام نرخ تورم خرداد، ميانگين رشد قيمت اجاره مسکن نيز مشخص شد. اين تورم نشان مي دهد که اجاره مسکن در خرداد با رشد 2.3 درصدي نسبت به ارديبهشت همراه بوده است. يکي از مهمترين مصوبات دولت براي مستاجران، تعيين سقف 25 درصدي اجاره بوده که تا حدودي توانسته آرامش را به مستاجران بازگرداند اما يکي از ابزارهاي اصلي براي کنترل اين نرخ هاي اجاره ورود قوه قضائيه است که بايد در اين بخش علاوه بر مشاوران املاک و قوه قضائيه و شوراي حل اختلاف هم همکاري لازم را داشته باشد.
مالکاني که زير بار 25 درصد اجاره نمي روند
يکي از مستاجران واقع در غرب تهران گفت: متاسفانه در  بازار اجاره با وجود آنکه دولت مصوبه 25 درصد را مصوب کرده اما مالک ما اين موضوع را به هيچ عنوان قبول نمي کند و اعلام کرده اگر تمايلي به  نرخ اجاره امسال نداريد مي توانيد واحد را تخليه کنيد.
او ادامه داد: تاکنون به چندين بنگاه املاک مراجعه کرده ام اما ميزان نرخ هاي اجاره آنقدر بالاست که ترجيح دادم با مالک خودم بر روي قيمت اعلام شده به توافق برسم.
مالکان افزايش هزينه هاي اقتصادي را از جيب مستاجران بر مي‌دارند
همچنين يکي ديگر از مشاوران املاک واقع در  محدوده جنوب تهران گفت: بازار اجاره مسکن امسال در مقايسه با سال گذشته به دليل نوساناتي که در اقتصاد کشور وجود دارد بسيار تغييرکرده  است بسياري از مالکان امسال سعي ميکنند افزايش هزينه هاي خانواده ها را از اجاره تامين کنند در حالي که دولت امسال همان 25 درصد را تصويب کرده اما آيا براي قراردادهاي جديد هم فکري  کرده است.
شکايت از مالک را به کجا بايد ببريم
حياني يکي از مستاجران واقع در حاشيه تهران گفت: مالک به هيچ عنوان اين سقف 25 درصدي را قبول نمي کند و زماني که اعتراض مي‌کنم مي‌گويد «برو به هرجايي که دوست داري شکايت کن» وقتي که اين موضوع را به مشاور املاک اعلام کردم گفت من هيچ ابزار کنترلي ندارم اما براي رسيدگي به اين مشکل بايد به شوراي حل اختلاف محله مراجعه کني و شايد با ورود قوه قضائيه اين مشکل حل شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه