روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4130

تفاهم نامه همکاری آموزشی فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و بسیج سازندگی منعقد شد

 همدان- محبوبه یادگاری: در راستای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای اجرای اسناد بالادستی، با تاکید بر چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، ایجاد اشتغال، تفاهم  نامه آموزشی فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و بسیج سازندگی استان منعقد شد. وهب مختاران،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  توانمندسازی مهارتی ساکنان مناطق روستایی و عشایری و محروم استان به منظور فراهم سازی زمینه اشتغال پایدار، توانمندی شاغلین، صیانت از نیروی انسانی، ماندگاری شغلی و کارآفرینی و افزایش بهره‌وری مشاغل موجود مطابق استانداردها و توافقات طرفین را از اهداف مهم این تفاهم نامه عنوان کرد. مختاران توسعه همکاری های مشترک در تمام زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با در نظر گرفتن امکانات دو طرف را از دیگر اهداف تفاهم نامه برشمرد و  بیان کرد: انجام نیازسنجی آموزشی همکاری و مشارکت در برگزاری کلاس ها و کارگاهها ،همکاری در تأمين امكانات و تجهیزات، نظارت بر اجرای خدمات آموزشی، معرفی افراد واجد شرایط جهت تدریس و برگزاری دوره های از تعهدات این اداره کل می باشد .
وی تهیه و تدوین الگوها و استاندارهای آموزشی برای توسعه مهارت های تخصصی، علمی- کاربردی بر اساس نتایج نیازسنجی‌های آموزشی و تجزیه و تحلیل مشاغل، ثبت نام، مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی، ارزشیابی سنجش مهارت و صدور گواهی نامه برای قبول شدگان،بهره مندی از بسیجیان متخصص مجرب و بیمه کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش را از  تعهدات سازمان بسیج سازندگی استان مطرح ساخت و افزود:
همکاری در جهت توانمند سازی گروه های جهادی فعال در استان با هدف ارائه آموزش های مهارتی به جهادگران و ساکنین مناطق محروم روستایی استان از تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.
بیش از ۴۷ هزار نفر در آزمون‌های مهارتی استان شرکت کردند  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۴۷ هزار و ۲۴۳ نفر از این استان سال گذشته در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه ای بخش دولتی و خصوصی شرکت کردند.
وهب مختاران، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  با اشاره به برگزاری دوره های مهارتی به صورت حضوری و مجازی در مراکز بخش دولتی و خصوصی استان افزود: تعداد ۱۵ هزار و۴۲۳ مهارت آموز زن و ۳۱ هزار و ۸۲۰ نفر مرد در آزمون های مهارت مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: آزمون های فنی و حرفه ای به صورت هماهنگ، آنلاین، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و ادواری برگزار شده است. وی افراد شرکت کننده در آزمون آنلاین را ۲۰ هزار و ۱۰۵ نفر برشمرد و افزود: در آزمون های هماهنگ این اداره کل نیز ۱۳ هزار و ۶۱۲ نفر شرکت کردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از مشارکت هزار و ۳۸۰ نفر در آزمون های تفاهم نامه خبر داد و بیان کرد: در صنعت ساختمان ۱۲ هزار و ۹۲ نفر و در آزمون ادواری نیز ۵۴ نفر مورد سنجش قرار گرفتند. وی یادآور شد: شرکت کنندگان در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، و کشاورزی به رقابت پرداختند و ۷۷ درصد موفق به کسب گواهی مهارتی در آزمون نهایی شدند.

شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از معلمان تقدیر کرد
 قائم مقام  شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به همراه حسین فیضی ،فرمانده سازمان بسیج ادارات کل استان و فاطمه اشدری،مهری سادات تقوی از اعضای شورای شهر قزوین و جمعی از مدیران شرکت آبفا و حوزه بسیج شهید باهنر  به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور در دبیرستان دخترانه فاطمیه هلال احمر شهرستان قزوین از تلاش های معلمین و کادر اداری این مدرسه قدردانی نمودند. به گزارش روابط عمومی: مهندس حسینخانی قائم مقام شرکت آبفا در جمع معلمین و دانش آموزان ضمن قدردانی از معلمین و تلاش‌های جانفرسای ایشان اظهار داشت:  بی شک معلمین  سبب ساز رشد و بالندگی جامعه  در تمام زمینه ها به ویژه  زمینه های فرهنگی و فرهنگسازی هستند و ما در شرکت آب و فاضلاب  حضور این فرهیختگان را مغتنم شمرده و خواستار همیاری و همکاری ایشان در زمینه فرهنگسازی مدیریت مصرف آب هستیم. وی همچنین با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند برای ایشان آرزوی نمود آینده ای روشن و پیشرفت های روزافزون در راه کسب علم‌ و دانش و آبادی ایران زمین را پیش رو داشته باشند . 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه