روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4130

باحضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت؛

برگزاری جشن پایان گازرسانی در شهرستان عباس آباد

  با بهره برداری از روستای دراسرا در شهرستان عباس آباد جشن پایان گازرسانی در این شهرستان برگزار و به شهرستان سبز تبدیل شد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، طی مراسمی با حضور نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، سرپرست امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، سرپرست شرکت گاز استان، امام جمعه، فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولین شهرستان، جشن پایان گازرسانی در سطح شهرستان عباس آباد برگزار و این شهرستان بعنوان شهرستان سبز معرفی شد.  
 قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز استان مازندران با اظهار این که طرح گازرسانی به روستای دراسرا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: با گازدار شدن این روستا و انجام فرایند اشتراک‌ پذیری، ۱۰۰ خانوار روستایی و بیش از ۱۵۰ مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
 وی اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستا ۱۵ کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و بیش از ۱۲۰ علمک نصب شده است.
 سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به گازرسانی به تمامی روستاهای شهرستان عباس آباد گفت: گاز به ۹۵.5 درصد از روستاهای استان مازندران رسیده است و این روند تا دسترسی همه روستاها ادامه می‌یابد.
 وی تعداد کل مشترکان استان مازندران را یک میلیون و 82هزار و 559 اشتراک اعلام کرد و گفت: 456 هزار و ۹5۷ خانوار در دو هزار و ۴84 روستا از نعمت گاز برخودار هستند.

آغاز ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
 در استان بوشهر
 حجت الاسلام اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و اورخیریه استان بوشهراظهار داشت: ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه از طریق سامانه www.quraniran.ir آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر، ثبت‌نام برای حضور در چهل‌ وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۱ خردادماه به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و اورخیریه استان بوشهراظهار داشت: ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه از طریق سامانه www.quraniran.ir آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. وی افزود: مسابقات این دوره در ۱۲ رشته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم،‌ اذان،‌ دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه است. مدیر کل اوقاف استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است. حجت الاسلام اسماعیل پوراضافه کرد، متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

اهم فعالیت‌های آتش‌ نشانی با حضور شهردار رشت بررسی شد؛
لزوم تحقق خودکفایی در سازمان آتش نشانی رشت
 احداث ایستگاه ۱۵ آتش نشانی در بلوار خرمشهر تا پایان امسال
 رشت-مهناز نوبری: شهردار رشت در جلسه بررسی اهم فعالیتهای آتش‌ نشانی، ضمن تاکید بر لزوم تحقق خودکفایی در این سازمان گفت: باید روند احداث ایستگاه ۱۵ آتشنشانی واقع در بلوار خرمشهر سرعت گیرد. سید امیر حسین علوی شهردار رشت  به اتفاق محمد حسین خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی، رضا ویسی معاون شهرسازی و معماری و محمد باقر بشر‌دانش سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری رشت از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بازدید و طی جلسه ای به اهم فعالیتهای سازمان پرداخت شهردار رشت در این جلسه گفت: باید اقدامات و برنامه‌ها به سمتی هدایت شود تا اهداف مهمی نظیر خودکفایی در حوزه بهره‌برداری از ادوات و تجهیزات در سازمان آتش نشانی تحقق پیدا کند.سید امیر حسین علوی ضمن تاکید بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از دانش آموختگان متخصص برای امورات پژوهشی و تحقیقاتی جهت استفاده از روشهای نوین اطفای حریق تصریح کرد: روند احداث ایستگاه ۱۵ آتش نشانی در بلوار خرمشهر باید تسریع گردد و انتظار دارم، ضمن بسترسازی لازم در این خصوص، مراحل احداث ایستگاه مذکور تا پایان امسال به اتمام برسد.رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات و عملکرد این سازمان در سال گذشته و سال جاری ارائه داد و ضمن برشمردن مهمترین برنامه‌های پیش رو اظهار داشت: از جمله نیازهای سازمان آتش نشانی، تجهیزات و وسایل انفرادی آتش نشانان است که امیدواریم با دستور شهردار رشت تامین گردد.شهرام مؤمنی در پایان اضافه کرد: مرکز آموزش سازمان آتش نشانی در ایستگاه ۱۳ این سازمان در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال جاری به مرحله بهره‌برداری و تکمیل برسد.گفتنی است، دیدار صمیمانه با آتش نشانان، بررسی وضعیت حال حاضر امکانات، تجهیزات و زیرساختهای این سازمان در حوزه خودروها و تجهیزات فنی و پایش آخرین توانمندیها از بخشهای بازدید شهردار رشت و هیئت همراه از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:
مشکل آب شهرک ولیعصر(زمین های ارتش) در سلطانیه رفع می شود
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم، مشکل تامین آب آشامیدنی شهرک ولیعصر(زمین های ارتش) در سلطانیه رفع شده و ساکنین این شهرک از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.
«علیرضا جزءقاسمی» بیان کرد: این شهرک با وسعت 9 هکتار و 450 قطعه زمین مسکونی در نقطه ای از شهر سلطانیه قرار گرفته است که نیاز به ایجاد زیرساخت های جدید آبرسانی دارد.
وی افزود: در این راستا با تعامل شهرداری، متولیان شهرک و فرمانداری سلطانیه، مقرر شد تاسیسات آبرسانی در این شهرک در زمینی به وسعت 2 هزار متر توسط شرکت آب و فاضلاب ایجاد و پس از آبگیری و تست خطوط لوله، انشعابات جدید آب در این شهرک به مشترکین واگذار شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تاسیسات آبرسانی در این شهرک برای جمعیتی بالغ بر 1800 نفر پیش بینی شده است که عملیات آبرسانی به آن پس از ایجاد منابع جدید آبرسانی، تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
 جزءقاسمی با اشاره به اینکه ارائه خدمات آبرسانی به شهروندان سلطانیه از وضعیت پایداری برخوردار است گفت: با تامین اعتبار لازم، عملیات حفر یک حلقه چاه رزرو نیز سال آینده در این شهر اجرایی می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان سلطانیه با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر بیش از 11 هزار مشترک آب شهری و روستایی دارد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه