روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4130

طرح پيش خوراک استفاده از ميعانات گازي روي ميز پتروشيمي بندر امام

 مديرعامل پتروشيمي بندر امام گفت: طرح پيش‌خوراک استفاده از ميعانات گازي در اين مجتمع امام در حال مطالعه است که نتايج آن به‌زودي اعلام مي‌شود و در کنار آن محصولات جديدي به سبد توليد پتروشيمي بندر امام اضافه مي‌شود.
به گزارش گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس، حميدرضا رستمي در حاشيه بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي به بازسازي ويژه در بندر امام اشاره کرد و گفت: با انجام تعميرات اساسي 11 واحد عملياتي در سال 1400 پايداري توليد در بندر امام را تضمين کرديم و از طرفي خطرات بالقوه‌اي که هميشه پتروشيمي بندر امام را تهديد مي‌کرد با اين بازسازي رفع و رجوع شد. يکي از اين تعميرات، بازسازي 15 کيلومتر خطوط پر ريسک معادل 86 هزار ID سرجوش و تعمير بود که انجام شدند.
وي درباره جزئيات اين تعميرات اساسي افزود: تعميرات اساسي طبق برنامه بعد از انجام 35 نشست خاص مديريتي براي تعميرات اساسي در سطح مجتمع انجام شد که از واحدهاي بسپاراني و واحدهاي زنجيره‌اي کلر آغاز شد تا سرانجام از بهمن‌ماه وارد تعميرات واحدهاي فرآورشي يک و دو از عمق آب دريا تا خطوط انتقال تا واحد الفين و آروماتيک شد. تصميم براي تعميرات و نگهداري پتروشيمي بندر امام هميشه سخت بوده است که با هماهنگي ويژه و اطمينان از عدم کسر توليد واحدهاي پايين‌دستي انجام شد.
مديرعامل شرکت پتروشيمي بندرامام نتيجه اين تعميرات اساسي را ثبت رکورد توليد اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به برنامه تقريبا واحدها بسپاراني گاه بالاي 110 درصد و واحدهاي ديگر بالاي 90 درصد توليد کرده‌اند، به‌طوري که مطابق با شرايط بازار نخستين يا دومين عرضه کننده محصولات در بورس کالا بوديم.
رستمي برنامه‌هاي آينده پتروشيمي بندر امام را پيگيري سيستم جامع جبران خدمات در بندر امام و گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس برشمرد و گفت: ساماندهي منابع انساني اولويت ما است و  سيستم جامع جبران خدمات به خصوص به لحاظ منابع انساني در حال پيگيري است.
وي با اشاره به پروژه پيش خوراک براي استفاده از ميعانات گازي در واحد آروماتيک که با به ثمر رسيدن آن چند محصول ديگر به سبد محصولات اضافه مي‌شود، افزود: تأمين خوراک ان‌جي‌ال ما تابعي از صادرات نفت است و با کاهش تکليفي در صادرات نفت ميعانات گازي (NF) با چالش روبه‌رو مي‌شويم براي تامين آن پروژه تأمين خوراک ان‌جي‌ال از بصره عراق جزو فرآيندهاي کاري است که به‌صورت ويژه دنبال مي‌کنيم تا کسري خوراک را جبران کنيم.
مديرعامل پتروشيمي بندر امام در پايان بخش اعظمي از تأمين‌کنندگان قطعات و مواد شيميايي را شرکت‌هاي دانش بنيان عنوان کرد و گفت: پتروشيمي بندرامام همواره براي حمايت از ساخت داخل و توليدات داخلي همکاري‌هاي گسترده‌اي را با شرکت‌هاي دانش‌بنيان اجرا کرده است و تاکنون 12 هزار قطعه و 2 هزار و 350 مکانيکال سيل با مشارکت شرکت‌هاي دانش‌بنيان داخلي‌سازي شده‌اند که کيفيت اين محصولات بسيار بالاست.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي:
تحرک و پويايي صنعت نفت سبب تحول در بخش‌هاي مختلف کشور مي‌شود
 دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: صنايع نفت و گاز از صنايع پيشران کشور هستند و وقتي صنعت نفت و گاز تحرک و پويايي خوبي داشته باشد اين موضوع سبب تحول در بخش‌هاي مختلف کشور مي‌شود.
سعيد محمد ديروز (دوشنبه، 26 ارديبهشت‌ماه) در حاشيه بازديد از بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با بيان اينکه امسال نمايشگاه نفت بسيار پرشور و مناسب برگزار شد، گفت: در اين نمايشگاه همه فعالان عرصه نفت، گاز و پتروشيمي در کنار يکديگر قرار گرفته‌اند و آخرين پيشرفت‌هاي علمي و فناوري خود را نمايش مي‌دهند.
وي به شعار سال (توليد، دانش‌بنيان و اشتغال‌آفرين) اشاره کرد و افزود: صنعت نفت و گاز از صنايع پيشران کشور هستند، وقتي اين صنعت خوب حرکت مي‌کند و تحرک و پويايي دارد، کل بخش‌هاي کشور را نيز به حرکت در مي‌آورد.
دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با تأکيد بر اينکه بايد بيش از گذشته بايد به بخش پايين‌دستي صنعت توجه کنيم، تصريح کرد: خوشبختانه تا بخش‌هاي ميان‌دستي پيشرفت خوبي داشته‌ايم و صادرات انجام مي‌دهيم، اما بخش پايين‌دست حلقه مفقوده‌اي است که بايد تکميل شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه