روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

وزير جهاد کشاورزي اعلام کرد؛

عرضه جديد نهاده‌هاي دامي از فردا مشکلي در تامين روغن نداريم

 وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه نهاده‌هاي دامي از شنبه (24 ارديبهشت) عرضه جديدي خواهد داشت، گفت: البته در حال حاضر اين نهاده‌ها در سامانه وجود دارد و توليدکنندگان خريداري مي کنند.
سيد جواد ساداتي نژاد در يک گفت و گوي تلويزيوني با بيان اينکه هيچ مشکلي در تأمين کالاهاي اساسي وجود ندارد، اظهار کرد: مرغ، تخم مرغ، شير و روغن به اندازه کافي در کشور توليد مي‌شود.
وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: براي اينکه مردم مطمئن شوند کالاها به اندازه کافي است و هيچ کمبودي وجود ندارد کشتارگاه‌ها که پنج شنبه شب‌ها و جمعه تعطيل هستند در اين شب‌ها فعاليت خواهند کرد تا فردا مرغ گرم در سطح کشور عرضه شود.
وي با بيان اينکه نهاده‌هاي دامي از شنبه (24 ارديبهشت) عرضه جديدي خواهد داشت، گفت: البته در حال حاضر اين نهاده‌ها در سامانه وجود دارد و توليدکنندگان خريداري مي‌کنند.
ساداتي نژاد تصريح کرد: در ماه اسفند و فرودين 130 ميليون قطعه جوجه‌ريزي انجام شده است و تا پايان ارديبهشت ماه هم به 130 ميليون قطعه خواهيم رسيد. به گفته وي، در ماه ارديبهشت به دليل مازاد توليد، شرکت پشتيباني امور دام اقدام به خريد مرغ مازاد کرد و بيش از 20 هزار تن مرغ مازاد خريد داشتيم. وزير جهادکشاورزي با اشاره به اينکه هيچ مشکلي در کشور از بابت توليد وجود ندارد، گفت: فقط تغيير نرخ، صف ايجاد کرده است. هيچ مشکلي نيست و از صبر و همکاري مردم با مسئولان تشکر مي‌کنيم.
مشکلي در تأمين روغن نداريم
وي به قيمت روغن نيز اشاره کرد و گفت: 120 هزار تن روغن خام توزيع کرديم و روز چهارشنبه نيز مجدداً 80 هزار تن روغن خام بين کارخانه‌ها توزيع شد. هيچ مشکلي در تأمين روغن در کشور وجود ندارد و روغن با نرخ جديد عرضه خواهد شد. همچنين صف‌هايي که در خصوص روغن وجود دارد به دليل اين است که با نرخ قديم عرضه مي‌شود و همين موضوع تقاضا را بالا برده، قطعاً با ورود روغن‌هاي جديد به بازار، ثبات حاکم خواهد شد.
نان و دارو بدون تغيير قيمت
ساداتي نژاد عنوان کرد: نان و دارو تغيير قيمتي نخواهند داشت. نان‌هاي سنتي مانند قبل در نانوايي‌ها با نرخ قديم عرضه خواهد شد. مبلغي هم که به حساب مردم واريز شده با توجه به افزايش نرخي که دارد پوشش کامل هزينه‌هاست و در برخي از دهک‌ها نيز بيش از مقدار افزايش قيمت صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه