روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ ارديبهشت - شماره 4123

دریادار تنگسیری: کوچک‌ترین ‌تهدید دشمن‌ را پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده می‌دهیم

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه به سطح اطمینان‌بخشی از آمادگی رزمی رسیده‌ایم، گفت: ‌کوچک‌ترین ‌تهدید دشمن‌ را پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده می‌دهیم.
‌دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه یازدهمین مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده ها و فرزندان پاسدار در مشهد مقدس با بیان اینکه مبنای مبارزه ما با استکبار جهانی و ظالمان بر‌اساس مبانی و آموزه‌های قرآنی است‌، اظهار داشت: ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم‌، هر جا مظلومی در عالم بیابیم به او کمک می‌کنیم و انتظار نداریم که ظالمان جهان از جمله آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های کودک‌کش از ما تعریف کنند.آنها ظالم هستند و  ما مظلوم مقتدر‌، یعنی به برکت انقلاب اسلامی این شهامت را پیدا کرده ایم که با اقتدار از خودمان دفاع می کنیم‌.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما امروز باید به آموزه های قرآنی عمل کنیم‌، افزود: ‌قرآن نیاز امروز ما‌ست؛ نه فقط نیاز ملّت و جامعه‌ی اسلامی ما بلکه نیاز جامعه‌ی بشری است،  خردمندان و آزادمردان جهان به قرآن نیاز دارند. قرآن با استکبار مخالفت میکند، قرآن است که با ظلم و ظالمان صریحاً مبارزه می کند. گرفتاری امروز مردم جهان، همین اعتماد به ظالمان است، ولی فرهنگ قرآنی مبارزه با ظلم و ظالم است. دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری افزود: قطعا برای ما افتخاراست که محافظین و پاسداران انقلاب اسلامی مورد قبول دشمنان اسلام و ظالمان نباشند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره وضعیت آمادگی رزم  نیروی دریایی سپاه با اشاره به آیه شریفه « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم » ابراز داشت: امروز به لطف عنایات ویژه خداوند متعال و هدایت‌های عالمانه و داهیانه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی)، تمام ارگان های نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی در سطح قابل قبول از آمادگی رزمی رسیده‌اند که برای انجام فرمان‌ لحظه‌شماری می‌کنند و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همچون سایر نیروها ، با توکل بر خداوند سبحان و توجه ویژه به موضوع ارتقای توان رزم‌، به سطح اطمینان‌بخشی از آمادگی رزم رسیده که دشمنان می دانند اگر بخواهند تهدیدی در عرصه دریا علیه منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد نمایند در سطح بالاتری پاسخ قاطع و پشیمان کننده ای دریافت خواهند کرد.

 ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۱ آغاز شد
 آخرین حج ارزان
 رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه میانگین رقم پرداختی حج امسال ۳۷ میلیون تومان است گفت: اولین کاروان حج تمتع ۲۳ خرداد اعزام می شود. سیدصادق حسینی در نشست خبری دیروز خود به تشریح اقدامات اجرایی حج تمتع سال جاری پرداخت و اظهار کرد: دولت عربستان سهمیه ۸۵۰ هزار نفری را به مجموع کشورها تخصیص داده که شامل ۴۵ درصد سهمیه دوره‌های گذشته است و این رقم برای ایران شامل حدود ۳۹ هزار زائر می شود. وی با بیان اینکه حداکثر تلاشمان را کردیم تا نیروهای اجرایی سازمان کاهش یابد تا بتوانیم زائران بیشتری اعزام کنیم، گفت: از ۱۸ ادیبهشت ساعت ۱۰ صبح ثبت نام در سامانه رزرو سرویس انجام می‌شود اما سامانه به طور طبیعی از ثبت نام افرادی که بالای ۶۵ سال هستند ممانعت می‌کند. بر این اساس افرادی که متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد هستند می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
نوبت اعزام افراد بالای ۶۵ سال در سازمان حج محفوظ می‌ماند
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شرط دیگر عربستان برای پذیرش زائران، گفت: عربستان ۱۰ نوع واکسن مجاز را اعلام کرده که دو نوع آن در فهرست واکسن‌های کشور ما موجود است و شامل آسترازنیکا و سینوفارم می‌شود. متقاضیان می‌توانند با دو دوز واکسنی که شامل واکسنهای اعلام شده است نسبت به ثبت نام اقدام کنند. شرط دیگر عربستان برای پذیرش زائر ارائه تست منفی ۷۲ ساعت قبل از اعزام است. با توجه به تعیین شرط سنی از سوی عربستان افراد بالای ۶۵ سال در اولویت سال بعد خواهند بود مطمئن باشند نوبتشان محفوظ خواهد ماند.
میانگین قیمت حج تمتع امسال ۳۷ میلیون تومان است
وی افزود: بر این اساس طی رایزنی با بانک ملی و درخواست کمک از آنها این بانک پرداخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به زائران را به عنوان سود سپرده سالهای گذشته قبول کرده است. علاوه بر این از آنجایی که هزینه پرواز به عربستان از طریق ایرلاین‌های خارجی ۱۶ میلیون تومان می‌شد و این رقم برای زائران رقم بالایی بود سازمان هواپیمایی با ما همکاری کرد و هزینه سفر رفت و برگشت به عربستان برای زائران ۸ میلیون تومان تعیین شد. بنابراین با مجموعه اقداماتی که در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفت زائران به طور میانگین حدود ۳۷ میلیون تومان باید بپردازند. حسینی ادامه داد: مهلت دقیقی برای پایان ثبت نام درنظر گرفته نشده اما پیش بینی ما این است که سه روزه ظرفیت ثبت نام تکمیل شود. بنابراین مردم نباید در انجام ثبت نام فرصت را از دست بدهند چرا که زمان ما برای اعزام محدود است؛ در سالهای گذشته که عربستان از سه ماه قبل کشورهای موردنظر را دعوت می‌کرد اما اکنون فرصت ۳۰ روز و اندی داریم و از نظر زمانی در تنگنا هستیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه