روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت - شماره 4122

سخنگوي کميسيون کشاورزي مجلس مطرح کرد؛

حمايت مجلس از دولت براي آزادي نرخ آرد

 سخنگوي کميسيون کشاورزي مجلس با بيان اينکه مجلس از تصميم دولت براي شفاف کردن يارانه آرد حمايت مي‌کند گفت: در ماجراي گراني ماکاروني مشخص شد که آرد خريداري شده با ارز ترجيحي سر از کارخانه‌هاي ماکاروني در مي‌آورده است.
حجت‌الاسلام احد آزاديخواه سخنگوي کميسيون کشاورزي مجلس با بيان اينکه مجلس از تصميم دولت براي حذف يارانه پنهان آرد حمايت مي‌کند،  اظهار داشت: حذف يارانه پنهان آرد به معناي حذف يارانه آن نيست بلکه در اين فرايند يارانه پنهان به يارانه شفاف تبديل شده و قرار است اين يارانه در اختيار جامعه هدف قرار گيرد.
آزاديخواه ادامه داد: بررسي ها و جمع بندي هاي ما در دو سال گذشته در کميسيون کشاورزي مجلس بر اين بوده که عمده يارانه تخصيص يافته براي خريد گندم و نهاده‌هاي دامي حيف و ميل شده است.
سخنگوي کميسيون کشاورزي مجلس بر همين اساس خاطرنشان کرد: قيمت مرغ در بازار جهاني کيلويي 1.7 دلار است، لذا با تخصيص ارز ترجيحي به اين نهاده قرار بود مرغ کيلويي 7000 تومان به مردم عرضه شود اما به دليل مسائل و مشکلات ناشي از تخصيص ارز ترجيحي، مرغ اکنون کيلويي بيش از 30 هزار تومان عرضه مي‌شود و اين در حالي است که در مقطعي 3460 واحد توليد مرغ، نهاده تهيه شده با ارز ترجيحي را دريافت مي کردند و آن را در بازار آزاد مي فروختند و هيچ پروتئيني تحويل نمي دادند.
وي با بيان اينکه گراني ماکاروني هيچ ربطي به حذف يارانه پنهان آرد ندارد چرا که اساساً از ابتدا بنا نبوده گندم خريداري شده با ارز ترجيحي به کارخانه هاي توليد ماکاروني تخصيص يابد، گفت: صرفا قرار بوده است که نان مردم از اين طريق تامين شود. از اين رو در ماجراي گراني ماکاروني به دنبال حذف ارز و يارانه پنهان آرد، مشخص شد که آرد خريداري شده با ارز ترجيحي سر از کارخانه‌هاي ماکاروني در مي‌آورده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه