روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

رجبي مشهدي:

25 درصد مخازن سوخت کشور خالي است

سخنگوي صنعت برق کشور گفت: متاسفانه 25 درصد مخازن سوخت کشور نسبت به سال گذشته خالي است، اما اميدواريم پيش از رسيدن فصل سرما بتوانيم سوخت نيروگاهي را تکميل کنيم.
مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق کشور در خصوص تامين سوخت نيروگاه‌ها براي زمستان امسال گفت: در حال حاضر 25 درصد مخازن نسبت به سال گذشته خالي است، ولي همکاري خوبي با بخش پخش و پالايش داريم تا اين روز‌ها مخازن گازوئيل آماده شوند. اميدواريم پيش از رسيدن فصل سرما بتوانيم سوخت نيروگاهي را تکميل کنيم.
او ادامه داد: در بخش گاز هم پيش بيني‌هايي صورت گرفته است که اين اطمينان وجود دارد که از سوخت مطمئن تري در فصل زمستان براي نيروگاه‌ها برخوردار شويم.  
سخنگوي صنعت برق کشور با بيان اينکه اميد ما به صرفه‌جويي مردم است و براي اين موضوع نيز مشوق‌هايي را در نظر گرفته‌ايم و اگر مشترکان نسبت به مديريت مصرف خود اقدام کنند، در قبوض آن‌ها پاداش مديريت مصرف لحاظ مي‌شود، گفت: مديريت مصرف انرژي موضوعي مهم و قابل توجه است که همه مشترکان بايد به آن توجه داشته باشند. رجبي مشهدي بيان کرد: برآورد ما براي زمستان امسال اين است که 230 ميليون متر مکعب سوخت نياز داشته باشيم، اين در حالي است که اگر ما مصرف را هم قطع کنيم، 210 ميليون متر مکعب سوخت باز هم کم خواهيم داشت.
به گفته سخنگوي صنعت برق کشور در زمستان در حدود 50 درصد از سوخت مايع استفاده مي‌کنيم.
اين مقام مسئول اضافه کرد:  متاسفانه در زمستان سال گذشته ما به ميزان ذخيره سوخت در روز رسيديم و اين در حالي است که ما بايد 45 روز سوخت ذخيره داشته باشيم. رجبي مشهدي بيان کرد: نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد کمبود سوخت داريم و قطعا با توجه به اين آمار، تنگنا‌هاي توليد برق در زمستان 1400 دور از انتظار نيست، اما اگر ما نيروگاه داشته باشيم و يا احداث کنيم هم مشکل برق کشور حل نمي‌شود. او افزود: حدود 90 درصد توليد برق کشور از طريق نيروگاه‌هاي حرارتي تامين مي‌شود که با توجه به آنکه اين نيروگاه‌ها از سوخت گاز يا مايع استفاده مي‌کنند، هر گونه محدوديت در تامين سوخت رساني به نيروگاه‌ها منجر به کاهش توليد نيروگاه‌هاي حرارتي و در نتيجه محدوديت در تامين برق خواهد شد. سخنگوي صنعت برق کشور در پايان بيان کرد: سال گذشته به دليل افزايش مصرف گاز در بخش خانگي، محدوديت‌هايي در تامين برق به وجود آمد که اميد است امسال با تامين سوخت گاز کافي، برق بخش‌هاي مختلف کشور تامين شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه