روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد - شماره 3916

سخنگوي صنعت برق کشور خبر داد؛

احتمال شکسته شدن دوباره پيک مصرف برق

 مصطفي رجبي مشهدي با اشاره به برگزاري سومين دور مناظره انتخابات رياست جمهوري، از آمادگي همه اکيپ‌هاي عملياتي صنعت برق براي تامين برق در سراسر کشور خبر داد و در عين حال در خصوص شرايط توليد و مصرف برق در هفته جاري گفت: اين هفته به دليل قرار گرفتن در شرايط تنش دمايي، شاهد افزايش شديد مصرف برق هستيم که حتي احتمال شکسته شدن دوباره پيک را هم به همراه دارد.
مصطفي رجبي مشهدي گفت: پيش بيني هاي لازم براي تداوم پايداري برق به ويژه در هنگام برگزاري سومين مناظره انتخابات رياست جمهوري انجام شده است و در اين خصوص پرسنل عملياتي صنعت برق در آمادگي کامل به سر مي برند تا در صورت بروز هرگونه مشکلي در کوتاه ترين زمان ممکن به رفع آن اقدام کنند.
سخنگوي صنعت برق از مشترکان خواست تا ضمن کاهش مصرف به ويژه در ساعات اوج مصرف در صورت بروز اختلال در شبکه، موارد را از طريق تلفن 121 در سراسر کشور به شرکت هاي برق براي رفع نواقص احتمالي اطلاع دهند.
رجبي مشهدي در عين حال در خصوص آخرين وضعيت توليد و مصرف برق در هفته جاري اظهار داشت: براساس پيش بيني ها از امروز تا پايان هفته به طور ميانگين شاهد افزايش 1.4 درجه اي دماي هوا در سراسر کشور خواهيم بود که اين ميزان در برخي از استان ها حتي به 5 درجه نيز خواهد رسيد که همين موضوع باعث قرار گرفتن در شرايط دمايي حداکثر و افزايش شديد مصرف برق مي شود.
وي در عين حال با تاکيد بر اين که تمهيدات لازم براي تامين پايداري شبکه برق در روز راي گيري نيز انديشيده شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش و تمرکز صنعت برق تامين برق عموم هموطنان سراسر کشور در تمام روزهاست و اختصاص به يک روز خاص ندارد ولي در عين حال هماهنگي هاي لازم براي تامين برق شعب اخذ راي بعمل آمده است و مشکلي نخواهيم داشت . سخنگوي صنعت برق با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته براي همکاري صنايع و کشاورزان در مشارکت با طرح هاي تشويق محور مديريت مصرف در ساعت اوج بار گفت: مشترکان خانگي مي توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشي احتمالي جلوگيري نمايند.
رجبي مشهدي تصريح کرد: استفاده از دور کند کولرهاي آبي، تنظيم دماي کولرهاي گازي بر روي 25 درجه و عدم استفاده از وسايل برقي پرمصرف در ساعات گرم روز(12 تا18) مهمترين راهکارها براي تامين برق همه مشترکان و پايدار ماندن شبکه برق کشور است

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه