روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد - شماره 3916

پيگيري قطعي برق 116؛

صادرات برق به صفر مي‌رسد

  سخنگوي صنعت برق کشور گفت: قرار است واردات برق را از جمهوري آذربايجان، ارمنستان و ترکمنستان افزايش دهيم و صادرات برق به برخي از کشور‌ها را نيز به صفر برسانيم.
مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق کشور با اشاره به کاهش صادرات برق گفت: امسال با چند وضعيت غيرمتعارف نسبت به سال گذشته روبه‌رو شديم که يکي گرماي زودرس بود؛ به طوري که در فروردين ماه حدود پنج درجه و در ارديبهشت‌ماه نيز چند درجه افزايش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که اين به معناي استفاده زودتر از دستگاه‌هاي سرمايشي بود که خود بار قابل ملاحظه‌اي را نياز دارد.
سخنگوي صنعت برق کشور اضافه کرد: در صدد هستيم صادرات برق را کاهش دهيم و يا به صفر برسانيم.
او ادامه داد: در حال حاضر قرار است از جمهوري آذربايجان، ارمنستان و ترکمنستان واردات برق را افزايش دهيم و صادرات به برخي از کشور‌ها را هم کاهش دهيم و يا به صفر برسانيم.
رجبي مشهدي تصريح کرد: تلاش‌هاي شبانه روزي در حال انجام است، صادرات را کاهش داديم و حتي سعي بر آن داريم که  بر اساس قرارداد‌ها صادرات را به صفر برسانيم و واردات را انجام دهيم.
سخنگوي صنعت برق کشور با اشاره به مصرف برق در روز گذشته بيان کرد: مصرف برق در پيک روز گذشته 51 هزار و 467 مگاوات بوده است به طوري که اين ميزان مصرف در زمان مشابه سال گذشته: 53 هزار و 992 مگاوات است.
او در پايان تصريح کرد: همچنين ذخيره نيروگاه‌ها نيز 599 مگاوات، مصرف برق صنايع 4 هزار و 926 مگاوات و سهم توليد نيروگاه‌هاي تجديد‎پذير 6 هزار و 154 مگاوات گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه