روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد - شماره 3916

رئيس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

امکان مشاهده آنلاين ميزان بازگشت ارز حاصل از صادرات

 Zرئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران، از امکان مشاهده اطلاعات ميزان بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان و از طريق سامانه جامع تجارت خبر داد.
به گزارش سازمان توسعه تجارت ايران، حميد زادبوم از امکان مشاهده اطلاعات ميزان بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان و از طريق سامانه جامع تجارت خبر داد و اظهار داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ايران و اقدام ارزشمند مرکز توسعه تجارت الکترونيکي، از اين پس صادرکنندگان مي‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و از طريق مسير عمليات ارزي -مشاهده اطلاعات ارزي -بازگشت ارز حاصل از صادرات، ميزان ايفاي تعهدات ارزي خود را مشاهده کنند.
وي افزود: همچنين صادرکنندگان مي‌توانند اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات خود را به تفکيک روش‌هاي مختلف بازگشت ارز حاصل از صادرات شامل فروش ارز در سامانه نيما، واردات در مقابل صادرات خود، واگذاري کوتاژهاي صادراتي به غير، پرداخت بدهي ارزي، سپرده گذاري ارزي و فروش ارز به بانک‌هاي عامل و صرافي‌هاي مجاز را در فاصله زماني حداکثر 24 ساعت بعد از رفع تعهد مشاهده کنند.
رئيس کل سازمان توسعه تجارت ادامه داد: فروش ريالي ثبت و تأييد شده در بازه زماني 22 فروردين 97 تا 16 مرداد 97 نيز در اين سامانه قابل مشاهده است.
زادبوم اعلام کرد: با دسترسي ايجاد شده امکان گزارش‌گيري ميزان ايفاي تعهدات ارزي بر اساس روش‌هاي مختلف با هدف تحليل کارشناسي و ارزيابي ايفاي تعهدات ارزي و همچنين تهيه گزارش‌هاي تحليلي و مقايسه‌اي فراهم شده است.
وي ابراز اميدواري کرد که در صورت ارسال اطلاعات مربوط به کوتاژهاي صادراتي به تفکيک زمان صادرات و ايجاد تناظر ميان ايفاي تعهدات ارزي ايفا شده و کوتاژهاي صادراتي، امکان مشاهده وضعيت ايفاي تعهدات ارزي صادرکنندگان بر اساس تفکيک سال‌هاي مختلف فراهم خواهد شد و در اين صورت امکان استفاده از ابزارهاي تشويقي از جمله معافيت مالياتي، استرداد ماليات بر ارزش افزوده، پرداخت مشوق‌هاي صادراتي و همچنين ايجاد محدوديت‌ها به صورت متمرکز و بر اساس صادرات و ايفاي تعهدات ارزي ساليانه فراهم خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه