روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ فروردين - شماره 3876

نخست‌وزیر کره جنوبی:

باید دارایی‌های بلوکه شده ایران را سریعا بازگردانیم

 نخست‌وزیر کره جنوبی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این کشور باید ۷ میلیارد از دارایی‌های بلوکه شده ایران را سریعا به تهران بازگرداند.

به گزارش هرالد کره، چونگ سای کیون، نخست‌وزیر کره جنوبی با اشاره به اینکه ۷ میلیارد از دارایی‌های بلوکه شده ایران باید به جمهوری اسلانی بازگردانده شوند، گفت: من قبلا نیز گفته‌ام که این پول، پول ایران است و باید به صاحبش بازگردانده شود. بهتر است برای این کار راهی بیابیم و هرچه سریعتر این کار را انجام دهیم.
وی با اشاره بر اینکه انجام چنین کاری در جهت منافع کره جنوبی است افزود که این تلاش‌ها باید به منظور غلبه بر "محدودیت‌های مختلف" انجام بگیرند.
چونگ سای کیون نخست‌وزیر ۶۹ ساله کره جنوبی به منظور انجام دیدارهای دوجانبه با مقامات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته وارد تهران شد و سفر او سه روز به طول خواهد انجامید. انتظار می رود در جریان این سفر راه‌های بهبود روابط تهران -سئول و موضوعات دیگر مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.
نخست‌وزیر کره جنوبی تاکنون دیدارهایی با اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
در ارتباط با سانحه نطنز، با مقامات ایران در تماسیم
 سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی در گفت‌وگویی به سانحه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نطنز اشاره کرده و گفت که آژانس از آن مطلع است.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، فردریک دال به این خبرگزاری روسی در باره سانحه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: ما از گزارش دیروز رسانه ها درباره نطنز باخبریم و با مقامات ایران در این باره در تماسیم.
بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آژانس در پی این مطرح می شود که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: بامداد روز یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داده است. بر اساس اطلاع ما خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.
وی درباره علت این حادثه و جزییات بیشتر آن گفت: علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
او همچنین با اشاره به حادثه بامداد روز یکشنبه در سایت غنی سازی نطنز اعلام کرد: حادثه ای داشتیم در بخشی از قسمت‌های برق سایت نطنز و در آنجا برق قطع شده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است که متعاقبا اعلام می کنیم.
کمالوندی در پاسخ به این که تجهیزات آسیب دیدن یا خرابکاری بوده است؟ گفت: الان اطلاعات بیشتری نداریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه