روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند - شماره 3849

کوروش یغمایی پس از چهل سال آلبوم جدید منتشر می‌کند

انتظار برای آخرین اثر پدر راک ایران پیش از نوروز

 سمیه حاج ناصری - کوروش یغمایی خواننده باسابقه موسیقی پاپ راک از تولد آلبوم تازه خود با همکاری برادرش کامبیز یغمایی خبر داد و اعلام کرد که یکی از قطعات این آلبوم تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد.
کوروش یغمایی با انتشار ویدئویی از نوازندگی برادرش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پس از چهل سال دوری و جدایی ناخواسته، اینک با بکارگیری امکانات اینترنت، نوید آغاز همکاری دوباره با بهره‌گیری از چیره دستی و دانش موزیک برادر نازنینم کامبیز را در آلبوم تازه‌ام می‌دهم. تصمیم دارم یک ترانه از این آلبوم را در نوروز پیش رو در اینترنت با شما یاران دیرینه‌ام به اشتراک بگذارم. با سپاس از کامبیز جان در آلمان که با وجود داشتن هنرجویان بسیار، وقت ارزشمند خود را برای همکاری در این آلبوم به من ارزانی داشت. خانواده یغمایی چندین هنرمند را به عرصه موسیقی معرفی کرده است. کوروش یغمایی خواننده، آهنگساز و نوازنده، برادرش کامبیز نوازنده پیانو و برادر دیگرش کامران نوازنده گیتار و درامز هستند. همچنین کاوه، کامیل و ساتگین سه فرزند کوروش نیز از جمله هنرمندان فعال در عرصه موسیقی هستند و کاوه توانسته خود را به عنوان یک هنرمند شناخته شده راک تثبیت کند.
به گواهی اهل نظر و بنا به استناد کارشناسان اروپایی و آمریکایی، کوروش یغمایی، به تنهایی بنیانگذار موسیقی راک در ایران است و همراه با پیشگامان راک در جهان، همچون گروه‌های «رولینگ استونز» (rolling stones) و «بیتلز» (beatles) و چند حلقه نام آور دیگر، این سبک مدرن را در ایران، قدرتمندانه پیش می‌برد. با تکیه بر همین پیشینه روشن است که او را «پدر راک ایران» لقب داده اند.  خواننده آواز، آهنگساز، تنظیم‌کننده ترانه، و نوازنده ساز‌های گیتار و سنتور و مهم‌تر از همه، بنیانگذار موسیقی راک در ایران، همگی در یک هنرمند جمع شده که نامش کوروش یغمایی است. شاید در میان نسل امروزی‌ها شماری اندک پیدا شوند که تنها نام این هنرمند را از بزرگتر‌ها شنیده باشند، اما برای بخش پرجمعیت نسل امروز، جای درنگ دارد که پس از چهل سال دوری یک خواننده راک از عرصه رسانه‌ای و عمومی کشور، ترانه‌های این هنرمند از نوار کاست به CD و از آنجا به DVD و سپس به فلش مموری، منتقل می‌شود! زیرا ارزش صدای این خواننده، به شیوه‌ای است که با وجود تحولات تکنولوژی در برش‌های تاریخی، اصالت هنر او برای نسل‌های دیروز وامروز به سان آثار دیرین کلاسیک، همچنان پا برجا و استوار مانده است.
کوروش یغمایی که با قطعه «گل یخ» برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرد؛ به هرحال در چند دهه اخیر هنرمند پرکاری نبوده و فعالیت‌هایش در تمام این دوره، به جز یکی دوسال در اواخر دهه 70، با موانع پرشماری مواجه بوده‌اند. حالا در چنین شرایطی اولین آلبوم این هنرمند در حداقل 20سال اخیر می‌تواند اتفاق مهمی قلمداد شود. خواننده‌ای که تلاش کرد بعد از انقلاب نیز در ایران به فعالیت هنری‌اش ادامه دهد، اما تنها عایدی او در این سال‌ها جنگیدن تا پای جان برای انتشار تک‌تک آثارش و البته تنهایی و انزوای عجیبی بود که در تمام این سال‌ها با او بوده- و شاید تنها این آلبوم جدید و حال و هوای آن بتواند تغییری در این اوضاع ایجاد کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه