روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي - شماره 3821

شهردار شهریار:

تقاطع غیر همسطح شهید صیاد شیرازی «نگین شهریار» خواهد شد

 شهردار شهریار گفت: فاز اول عملیات زیباسازی تقاطع غیرهمسطح شهید صیاد شیرازی به سرعت درحال اجرا است که با اتمام کار به «نگین شهریار» تبدیل خواهد شد.
به گزارش کائنات، مهندس کاویانی توجه به حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهریار را از اولویت‌ها برشمرد و در این باره اظهار داشت: فاز اول اجرای طرح در تقاطع غیر همسطح شهید صیاد شیرازی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عملیاتی شده است و تلاش داریم این پروژه با زیباترین طرح ارائه شده به عنوان نگینی در غرب استان تهران بدرخشد.
کاویانی افزود: در فاز اول این طرح، بیشتر کارهای زیر ساختی انجام شده و ۲۰ مخزن آب ۱۰ هزار لیتری در مساحت ۴۰۰ متر مربع دیده شده که شرکت مجری در حال اجرای آن می‌باشد.
وی گفت: لوله گذاری تاسیساتی و مکانیکی، ایجاد دیواره سنگی، کاشت گونه‌های گیاهی متنوع در سه نقطه فاز اول طرح پیش بینی شده که قبلاً توسط شهرداری کار خاک برداری و خاک ریزی بخش عمده‌ای از پروژه نیز انجام شده است.
شهردار شهریار بیان داشت: استفاده از برج نوری را در فاز اول پروژه شهید صیاد شیرازی یادآور شد و گفت: به صورت موقت برای ایجاد روشنایی پروژه از برج‌های نوری استفاده می‌کنیم و برای فاز دوم نورهای مخفی را برای زیبایی پروژه استفاده خواهیم کرد.
کاویانی از حذف کاشت چمن در طراحی فضای سبز این پروژه و جایگزین کردن آن با گونه‌های سرسبزتر و کم آب خبر داد و گفت: سطح این پروژه سنگی است ولی از آنجایی که شهریار به داشتن باغات سرسبز و خرم زبانزد است لذا در طراحی این پروژه بزرگ سعی و تلاش ما بر این است که این حس دلپذیر را را به عابران منتقل نمائیم.
وی ایجاد اتاقک نگهبانی، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای، ایجاد چاه‌های دفنی برای جلوگیری از آب گرفتگی و دیگر عملیات زیر ساختی را از اقدامات عمرانی در فاز اول این پروژه دانست. شهردار شهریار علت هزینه سنگین برای فاز اول پروژه غیر همسطح شهید صیاد شیرازی را، ایجاد زیر ساخت‌ها و لوله گذاری‌های اصلی دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است که این پروژه همانند نگینی در شهریار بدرخشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه