روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۹ مهر - شماره 3767

علی ملكی مطرح کرد:

برخورد قاطع شهرداری اندیشه با تخلیه كنندگان نخاله های ساختمانی درسطح شهر

 شهردار اندیشه از برخورد جدی شهرداری اندیشه با افرادی که اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح شهر اقدام می کنند خبر داد و گفت:  برخی از آسیب‌های شهرنشینی ناشی از عدم رعایت قوانین است که باید شهروندان در مورد آن کوشش بیشتر و تلاش بیشتری نمایند می‌توان یکی از این آسیب‌ها را تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه های شهرها عنوان نمود.
وی درادامه افزود:  برخی از افراد بدون توجه به حقوق دیگر شهروندان و با قانون شکنی اقدام به نامطلوب نمودن چهره شهرها می‌نمایند که قطعا زیبنده رفتار هیچ شهروند محترمی  نیست لذا برخورد با این متخلفان امری مهم و جدی است که راحتی خودشان را برحق و حقوق دیگران ترجیح می‌دهد .  شهردار اندیشه ادامه داد: ریختن نخاله در سطح شهرها بی شک هزینه  دوچندان برای شهرداری ها جهت جمع‌آوری آن دارد و این آسیب  متوجه همه شهروندان می شود و متاسفانه در برخی از موارد شاهد این مشکلات در سطح شهر هستیم. علی ملکی افزود:  در راستای رفع این مشکلات ابتدا سعی کردیم با جمع آوری کامل نخاله ها و با گذاشتن گشت‌های مبارزه با نخاله ریزی از ادامه‌ این روند جلوگیری کنیم که در این راستا نخاله‌های ساختمانی محیط پیرامون مجتمع بهستان در فاز ۴ جمع‌آوری شده است تا ضمن احترام به حقوق شهروندان در ادامه به محض مشاهده متخلفین طبق قوانین با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد شد . شهردار اندیشه درپایان افزود:  از شهروندان می خواهیم در این امر که برای زیبایی شهر و بسیار موثر است ما را یاری نمایند.


بهبود 35 درصدی شاخص های خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه
 در ارزیابی دوره ای خدمات مشترکین شرکت های توزیع برق که باحضور دکتر یاقوتی مدیرکل خدمات مشترکین و مدیریت مصرف برق شرکت توانیر و دکتر یوسفی معاون خدمات مشترکین شرکت توانیر انجام شد، عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در زمینه خدمات مشترکین پیشرفتی ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
در این ارزیابی، شاخص های وصول مطالبات، قرائت کنتور، فروش انشعاب، تست لوازم اندازه گیری و مدیریت مصرف برق مورد پایش قرار گرفت.
مهندس امیدعلی مرآتی مدیرعامل این شرکت در جلسه ای که باحضور ارزیابان خدمات مشترکین شرکت توانیر برگزار شد، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیش از ۷۸۵ هزار مشترک دارد که حدود ۸۳ درصد از مشترکین آن مشترکین خانگی هستند. وی با اشاره به این موضوع که شرکت توزیع برق استان کرمانشاه توانست تلفات برق در شبکه های توزیع را به رقم ۱۳ درصد برساند، اظهار کرد: با تلاش مضاعف همکاران این شرکت، مدت زمان خاموشی به  ۷۵صدم دقیقه در روز برای هر مشترک رسیده است. وی به اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ کنتورهای هوشمند جهت مشترکین دیماندی به تعداد ۵۴۰۰ اشتراک اشاره کرد و افزود: اجرا و بهره‌برداری ۵۰ اشتراک پروژه کنترل های اسمارت کلاستر جهت بازارچه‌های مرزی از دیگر خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در سال ۹۸ است. در پایان ، ارزیابان باحضور در معاونت خدمات مشترکین، مرکز پایش فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی و اموردیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از نزدیک فعالیت های این شرکت را مورد پایش قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان خبر داد
اجرای 80 برنامه در طول هفته نیروی انتظامی در همدان
 فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: در هفته نیروی انتظامی بیش از ۸۰ برنامه در سطح استان همدان اجرا خواهد شد.
سردار سلمان امیری به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران، ادامه داد: ارائه خدمات مضاعف در بعضی از قسمت‌ها از جمله پلیس راهور و نظام وظیفه، دیدار سه مرحله با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ و نظارت همگانی و رسیدگی به مشکلات مردم، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با شورای اجتماعی محلات و سازمان‌های مردم نهاد و غبارروبی قبور شهدا از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در همدان است. وی با بیان اینکه امسال اجرای ۴۷۷۲ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه‌ای و ‌حجمی در استان داشته‌ایم، گفت: ۶۱۸ هزار و ۴۵ فقره تماس با پلیس ۱۱۰ داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.
امیری اضافه کرد: تعداد ۲۲۳ هزار و ۹۶۳ تماس عملیاتی بوده که ۳۶ درصد از کل تماس‌ها را شامل می‌شود و نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته و تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۲۷۸ تماس داشته‌ایم که ۶۴ درصد از آن‌ها درخواست راهنمایی و اطلاعات و مشاوره بوده است. وی اظهار کرد: پلیس پیشگیری نیز ۵۰۴۰ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار را ساماندهی کرده است همچنین پلیس اطلاعات ۱۰۱ اراذل و اوباش را از ابتدای سال تاکنون دستگیر کرده است. امیری با اشاره به اینکه رصد فضای مجازی و مقابله با جرائم آن از موضوعات مورد توجه است، گفت: بالا بردن فرهنگ استفاده از فضای مجازی و تبیین نقاط آسیب‌زا در این فضا امر مهمی است و استفاده از فضای مجازی با رویکرد آموزشی و بالا بردن سواد رسانه‌ای در بین مردم برای ورود به آن باید در دستور کار اصحاب رسانه قرار گیرد.
امیری توضیح داد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و برخورد جدی با سارقان اموال مهمترین مطالبه مردم همدان است که با فعال کردن مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ می‌توان آن‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کرد.
    
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری:
سند اشتغال در ۵ روستای آذربایجان‌ شرقی در حال اجراست
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: مطالعه سند اشتغال روستایی در این استان به پایان رسیده و در پنج روستا در حال اجراست.
تقی کرمی با اشاره به این‌که بر اساس قانون برنامه ششم، هر سال باید برای پنج هزار روستا در کشور سند اشتغال تدوین و در طول این برنامه ۲۵ هزار سند اشتغال نهایی شود، افزود: هم اکنون مطالعه این طرح در ۶۵ روستای دارای ظرفیت منحصر بفرد استان انجام شده و در قالب سایت عرضه محصولات و صنایع روستایی در روستاهای «لیقوان» تبریز، «علویان» مراغه، «پیام» مرند، «قزلجه میدان» بستان آباد و «ورنکش» میانه در حال اجراست.
وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح در هر کدام از این روستاها یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به عنوان منابع اولیه و زمین از سوی دهیاری تامین شده و طراحی سایت آن‌ها در حال انجام است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که در این سایت ها محصولات و صنایع دستی به صورت مستقیم تولید و عرضه می شود، گفت: در صورت اجرا و بهره برداری از این سایت‌ها برای تعدادی از روستاییان زمینه اشتغال ایجاد و بخشی از واسطه گری حذف می شود و سود اولیه به خود روستاییان تعلق می گیرد. وی، ادامه داد: سایت روستای «قزلجه میدان» بستان آباد به عنوان نخستین سایت صنایع دستی کشور دارای ۱۲۳ غرفه برای تولید و عرضه محصولات و صنایع دستی است که هم اکنون خیابان کشی و اجرای معابر آن تمام شده و تاسیسات زیربنایی آن نیز در حال اجراست. وی با بیان این‌که برای اجرای سایت روستای قزلجه میدان حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه می شود، یادآوری کرد: تاکنون برای اجرای بخش هایی از این سایت حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است. مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وجود زیرساخت ها در این سایت در صورت طی مراحل واگذاری، این سایت به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه