روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۹ مهر - شماره 3767

کارنامه اوقاف قم بسیار خوب است

 استاندار قم گفت: کارنامه کاری اوقاف استان قم بسیار خوب است و در عین حال لازم است با برنامه‌ریزی دقیق، زمینه تحول و خدمات بیشتر از سوی این اداره کل فراهم شود.
بهرام سرمست در جمع مدیرکل اوقاف استان قم و هیئت همراه اظهار کرد: اوقاف استان قم اقدامات بسیار خوبی داشته البته نیاز به برنامه‌ریزی برای تحول در این زمینه هم داریم. وی افزود: موقوفات و بقاع متبرکه ظرفیت‌های عظیمی هستند که با مدیریت اداره کل اوقاف در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند هر چند معتقدیم حداکثر ظرفیت‌ها در قم مغفول مانده‌اند.
استاندار قم با تاکید بر شکوفاتر کردن ظرفیت‌های وقف در قم گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر به قم مشرف می‌شوند که بخشی از آنها را زائران خارجی تشکیل می‌دهد، بر این اساس و با توجه به جاذبه‌های گردشگری مذهبی مشهور در قم همچون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، باید زمینه مناسبی را ایجاد کرد تا بقاع متبرکه امامزادگان هم جزو این جاذبه‌ها و با شهرت جهانی قرار بگیرند.
وی خواستار توسعه وقف برای توسعه علم و حمایت از دانشمندان شد و افزود: پشتیبانی از گسترش فناوری‌های نوین، توسعه بهداشت عمومی و درمان تخصصی و حمایت از آسیب‌دیدگان بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و شیوع بیماری از جمله نیازها روز هستند که باید توجه خیرین و واقفان را به اینگونه مسائل سوق داد.
سرمست با بیان اینکه کارنامه کاری حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف قم بسیار خوب بوده است گفت: از وی می‌خواهم با برنامه‌های تحول‌آفرین، طرحی روزآمد و پویا را برای فعالیت بهتر و بیشتر مجموعه اوقاف رقم بزند.
استاندار قم با تاکید بر هم افزایی میان دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان تصریح کرد: تلاش در راستای افزایش رضایتمندی مردم امری ضروری است بنابراین نباید شاهد تشتت و اختلاف میان دستگاه‌ها باشیم. وی ادامه داد: همواره بر این مسئله تاکید داشته‌ام و از مدیران ارشد ادارات و نهادها می‌خواهم با برگزاری جلسات منظم، پیگیر مسائل و چالش‌ها باشند، هر جا هم لازم باشد شخصا ورود می‌کنم و تلاش خواهم کرد هماهنگی لازم را به وجود آورم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه