روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر - شماره 3752

وزیر بهداشت مطرح کرد

سیاسی نیستم

وزیر بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت مقابله با بیماری کرونا، به برخی انتقادات مبنی بر چرایی نامه نوشتن وی برای شهید سردار سلیمانی پاسخ داد.
دکتر سعید نمکی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت با گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این دوران، گفت: به روح همه شهدای حریم، حرم و سلامت کشور درود می‌فرستیم. از همه همکارانی که در دفاع مقدس روپوش سفیدشان، کفن جاودانه رنگین آنها شد، یاد می‌کنیم و یاد کنیم از شهدای مدافع سلامت که در مبارزه با کووید-19 جان عزیزشان را در راه تندرستی مردم از دست دادند. وی افزود: دفاع مقدس به ما درس‌های مهمی آموخت. جبهه‌ها مدرسه عاشقی بود. اولین درسی که  در آنجا می‌شد آموخت، درس عشق بود. جبهه‌ها مدرسه عاشقی بود و همانطور که امام فرمودند، بسیج که میوه روزهای سخت دفاع مقدس بود، مدرسه عشق بود. این عشق بود که صحنه‌هایی را که به تصویر کشیدند، آفرید که جای شهید آوینی خالی است که بار دیگر رشادت‌های نظام سلامت را به تصویر بکشد. دومین درسی که از جبهه و جنگ گرفتیم این است که نباید مرعوب عظمت پوشالی دشمن شد. ما آموختیم که می‌توان با ایمان و رشادت هیمنه دشمن را در هم شکست. حرکت و هجمه سنگینی که روزهای نخست جنگ تحمیلی بر کشور روا داشتند، اگر آن ایمان و رشادت نبود، خیلی از جاها را باخته بودیم. اینکه دیدید بعد از هشت سال کشوری تنها با مجموعه‌ای سهمگین درافتاد و یک میلی متر از خاکش را در پشت میز مذاکره پس نگرفت، دلیلش ایمان و رشادتی بود که نباید در مقابل دشمن مرعوب شد و این درس است که ما را در مقابل سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ سرپا و ایستاده نگه داشته است. گاهی می‌گویم بعد از آنچه در عاشورا بر خاندان امام حسین (ع) رفت، شمر کنونی دارد بر ما تحمیل می‌کند. در تاریخ یادمان نمی‌آید که چنین تحریم و بستن تمام روزنه‌ها بر یک ملتی که جز حق طلبی دنبال چیزی نیست، روا رفته باشد. نمکی ادامه داد: سومین درسی که از دفاع مقدس گرفتیم این است که هرکجا که ایستادیم، بردیم. هرکجا بر اصولمان تکیه کردیم و متفق و متحد و در کنار هم بودیم، قطعا برنده میدان مبارزه بوده‌ایم. وزیر بهداشت با اشاره به ابتدای همه گیری کرونا، گفت: اوایل بهمن ماه و اواخر پاییز بود که گزارشی را از کشور چین دریافت کردیم. در اولین ساعاتی که خبردار شدم، دوستان را جمع کرده و گفتم یک ویروس و موجود جدید پا به عرصه طبیعت گذاشت که از دید من به عنوان کارشناس این حوزه، روزهای سختی را برای همه جهان می‌بینم. وقتی درباره توقف پروازهای چین به کشور صحبت کردیم، برخی خیلی ساده‌لوحانه به ما نگاه کردند. چندی پیش که به صدا و سیما رفته بودیم، آقای علی عسگری گفتند که یادم است که در رزوهای اول بهمن ماه گفتی که اگر این آتش بر نیستان کشور افتاد، می‌فهمید یعنی چه. خیلی ایستادیم که پروازها را از مقصد چین و برعکس، ببندیم. سعی کردیم با شیوه‌های جهادی و بسیجی و آنچه که برگرفته از تجربه دفاع مقدس بود، جبهه‌آرایی کنیم.
دفاع سهمگین مقابل موجی سهمگین
نمکی افزود: بر همین اساس به جبه‌آرایی و ساخت سنگر اقدام کردیم. دفاع سهمگینی که در مقابل این موج سنگین داشتیم، از تاریخی‌ترین ایام بود و باید یک شهید مرتضی آوینی دیگر می‌آمد تا این‌ها را به تصویر می‌کشید. همین شبکه‌های بیرون که بعدا سکوت کردند و خفته شدند، بدترین هجمه‌ها را علیه ما مطرح کردند. تا زمانیکه موج به خودشان نرسیده بود و تا زمانیکه بیماران‌شان در پشت در بیمارستان‌ها و زمین‌های چمن آوراه نشده بودند، نمی‌دانستند این موج چیست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه