روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر - شماره 3752

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد

افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه پیک جدید اپیدمی کرونا از مرداد پیش بینی شده بود، گفت: باید به طور عاجل برای کنترل این شرایط فکر شود؛ بیشتر از اینکه به فکر دارو، درمان و یا تشخیص بیماری باشیم، باید پیشگیری کنیم؛ در غیر اینصورت احتمال دارد سیستم درمان در پاییز و زمستان به طور ناگهانی دچار مشکل شود.
دکتر پیام طبرسی با بیان اینکه پیک جدید اپیدمی از مرداد ماه قابل پیش بینی بود، گفت: در اواخر مرداد که تا حدی آمار بیماری کم شده بود، تبعات و مخاطرات برخی بازگشایی‌ها، مسافرت‌های شهریور ماه و تجمعات بارها مطرح شد، در همان زمان پیش بینی شد که عدم اعمال محدودیت‌ها می‌تواند منجر به وقوع پیک‌های جدید بیماری شود و متاسفانه مجدداً از همان جایی که طی ۷ ماه گذشته تجربه داشتیم، ضربه خوردیم و الان در آغاز پیک جدید بیماری قرار داریم.
پیک جدید بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد
وی ادامه داد: بر اساس تجربیات کسب شده طی چند ماه گذشته، زمانی که یک پیک جدید شروع می‌شود بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد و در مورد پیک جدید معلوم نیست که به قله رسیده‌ایم یا هنوز آمار در حال افزایش است. البته به نظر می‌رسد که آمارها افزایشی است؛ چراکه هنوز تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌هاست و کماکان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.
تخت‌های بیمارستانی پر شده است
 وی با بیان اینکه در پیک جدید بیماری بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در حال بستری بیماران کرونایی هستند، اظهار کرد: با وجود افزایش ظرفیت‌ها حداقل در تهران هنوز با کمبود تخت برای بستری مواجه هستیم و تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر پر شده است.
طبرسی با تاکید بر اینکه اگر مداخله‌ جدی صورت نگیرد، امواج  بیماری در طول پاییز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، تنها راه موجود رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌هاست.
گزارش اولین مورد «پارکینسون» ثابت شده به دنبال کووید
این متخصص عفونی با بیان اینکه علائم بیماری تغییر زیادی نکرده، عنوان کرد: با این حال کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود. مثلاً شب گذشته اولین مورد «پارکینسون” ثابت شده به دنبال کووید در امریکا گزارش شد.
افزایش تعداد بیماران بدحال شاخصه موج جدید بیماری
وی افزایش تعداد بیماران بدحال را شاخصه موج جدید بیماری عنوان کرد و گفت:  تنها چیزی که در موج جدید مشاهده می‌شود افزایش تعداد بیماران بدحال است؛ به عبارت دیگر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه متاسفانه در این موج بیشتر شده، همین مسئله باعث شده که گاهی اوقات به خاطر نبود تخت ویژه در ای سی یو، بیمار نیازمند خدمات ویژه در بخش بستری و مراقبت شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه