روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان - شماره 4700

ظریف: باید حلقه وصل جامعه مدنی و نخبگان با دولت باشیم

رونمایی از پروژه ایران آینده

 معاون راهبردی دولت در کلاب هاوس گفت: من علاقه زیادی برای ورود به دولت نداشتم، فکر میکردم وظیفه‌ام را در دوران انتخابات انجام دادم.سرمایه اجتماعی دولت به گونه ای بود که دوستان داخل و بیرون دولت اصرار داشتند به شکلی در خدمت باشم.در یک کلمه باید حلقه وصل جامعه مدنی و نخبگان با دولت باشیم، با این فرض که ما راه حل‌ها را نداریم و مسائل را هم خوب نمی‌دانیم.
معاون راهبردی دولت در کلاب هاوس افزود: در معاونت راهبردی هیچ منفعت صنفی نداریم که کشور به چه سمتی برود، فقط می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود.خودمان را درگیر موضوعات روزمره سیاست خارجی نمی کنیم. نظراتم را ارائه می کنم ولی وظیفه اصلی ما این نیست.ما پروژه ای داریم به نام «ایران آینده» که بررسی می کنیم ایران در آینده با چه مشکلاتی مواجه خواهد بود. ظریف ادامه داد: دنبال این هستیم که ببینیم چگونه می‌توان سیکل استفاده از مدیران قدیمی را متوقف کرد.ما دارای سرمایه انسانی بالایی هستیم و ایرانی‌ها بسیار ثروتمند هستند، اما متاسفانه شرایط کشور به گونه‌ای است که نه تنها جذب سرمایه نداریم، بلکه فرار سرمایه هم داریم.
معاون راهبردی دولت گفت: ما امروز می توانیم این حرف را بزنیم که بعد از 45 سال ایران از لحاظ امنیتی به بلوغ رسیده است.ایران تنها کشوری است که به پایگاه آمریکایی حمله کرده، توانسته گنبد آهنین اسرائیل را بشکند، نشان دادیم که می توانیم خودمان امنیت ما را تامین کنیم.اعتماد به نفس جدیدی برای ما ایجاد شده که ما الان می توانیم نگاه تهدیدمحور را به نگاه فرصت محور تبدیل بکنیم و همسایه ها را هم جذب کنیم و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه