روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۲ مهر - شماره 4691

توررسانه ای خبرنگاران ازپروژه های فیبر نوری درشهر شهرکرد.سفیددشت وبروجن


 سیمین رئیسی:- خبرنگاران همراه با سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان ،مسئول روابط عمومی ، مهندس رضوانی مجری پروژه شرکت آسیاتک، ازپروژه های فیبر نوری درشهر شهرکرد.سفیددشت وبروجن بازدید کردند.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در استان برای توسعه فیبرنوری به ۴۳ شهر استان قراردادی با ۲ شرکت آسیاتک و مخابرات منعقد شده که به شرکت آسیاتک ۱۴ شهر و شرکت مخابرات ۱۳ شهر ابلاغ شده است امید می‌رود تا یک سال آینده همه این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مردم از سرویس اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.
بهنام امانی اظهارداشت:برای اجرای طرح فیبرنوری شهر شهرکرد تفاهم‌نامه حفاری ۱۵۰ کیلومتر با شهرداری این شهر منعقد شده و تاکنون ۵۰ کیلومتر حفاری انجام شده است.
وی تصریح کرد : توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در ۲ شهر سفیددشت و آلونی به طور کامل اجرا شده و شهر سفید دشت در حال حاضر با هشت کیلومتر فیبر نوری دارای ۳۵مشترک خانگی است که این رقم تا آخر ماه به ۵۰ مشترک افزایش می‌یابد این شهر به صورت پایلوت به عنوان اولین شهر استان به فیبر نوری مجهز می باشد .
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بازدید از اجرای طرح فیبرنوری در شهر بروجن خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۱۲ کیلومتر حفاری در این شهر اجرا شده است همچنین اجرای این طرح بسیار مطلوب ارزیابی شده و براساس نظر پیمانکار تا پایان امسال این طرح به پایان می‌رسد.
امانی درپایان در خصوص توسعه فیبرنوری روستایی افزود:در استان یک هزار و ۲۹۳ کیلومتر فیبرنوری در۲ فاز به شرکت مخابرات ابلاغ شده که در حال اجرا می باشد در فاز اول ۴۰۸ کیلومتر و در فاز دوم ۸۸۵ کیلومتر به شرکت مخابرات ابلاغ شد که شرکت مخابرات در فاز اول ۳۵۵ کیلومتر و در فاز دوم ۴۷ کیلومترآن را اجرا کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه