روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر - شماره 4678

با حضور در دفتر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس صورت گرفت؛

تقدیرِ شورای شهرستان عسلویه از عملکرد اسدی در حوزه مسئولیت های اجتماعی

 رییس و اعضای شورای اسلامی شهرستان عسلویه با حضور در دفتر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، از عملکرد سخاوت اسدی در حوزه مسئولیت های اجتماعی ابراز رضایت کردند.
 در ابتدای این نشست فرماندار عسلویه با بیان این که نگاه شما به این شهرستان همواره مثبت و به نیت کمک و مساعدت به آن بوده است، از کمک های سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه ورزش، آموزش و دیگر حوزه ها قدردانی کرد.
سید محمد احمدپور با بیان این که دیگر شرکت ها هم باید همگام و پشتیبان شما باشند تا گره ها باز شود، ابراز داشت: از سازمان منطقه ویژه پارس انتظار داریم امسال کمک بیشتری به حوزه آموزش شود.
فرماندار عسلویه همچنین از نگاه مثبت مردم این شهرستان نسبت به مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس خبر داد و گفت: همیشه ذکر خیر شما در بین مردم عسلویه وجود داشته و همه قدردان نگاه مثبتِ شما به منطقه هستند.
قدردانی از همگرایی صنعت نفت با مردم
رییس شورای اسلامی شهرستان عسلویه نیز از همگرایی صنعت نفت با مردم قدردانی کرد و گفت: مردم شما را همیشه در کنار خود می ببینند.
 بوهندی نجفی افزود: قول و تعهد شما در مورد مسائل مختلف به ویژه تامین بودجه بیمارستان موجب کلنگ زنیِ این بیمارستان مهم شد.
وی با اشاره به تخصیص بودجه چهار میلیارد تومانی برای بخش دیالیز بیمارستان عسلویه ابراز داشت: متاسفانه همشهریان ما برای دیالیز با مشکلات متعددی مواجه بوده که از این کار انسانی بزرگ تشکر می کنیم.
 بوهندی نجفی درمورد توسعه بیمارستان نبی اکرم(ص) نیز ابراز داشت: توسعه بیمارستان نبی اکرم(ص) عسلویه با تلاش و همراهی شما امکان پذیر شد.
 رییس شورای شهرستان عسلویه با بیان این که سال گذشته در حوزه تجهیزات آموزشی، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص دادید، گفت: امسال این کمک ها به نه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که امیدواریم این مسئله به خوبی توسط مدیر آموزش و پرورش و نظارت فرمانداری مدیریت شده تا امکانات به صورت عادلانه بین همه شهرها و روستاها توزیع شود.
وی از ورود سازمان منطقه ویژه پارس برای بهسازی و رفع مشکلات اسکله نخل تقی قدردانی کرد و گفت: ما سپاسگزار نگاه توسعه ای شما به شهرستان عسلویه در همه زمینه ها هستیم و امیدواریم برای سایر پروژه های نیمه تمام نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.
بوهندی نجفی ابراز امیدواری کرد آرامش و تعامل موجود در منطقه تداوم داشته تا هم مردم راحت به زندگی خود ادامه داده و هم صنعت برای پیشرفت اقتصاد کشور فعالیت کند.
وی با اشاره به جمع حاضر در جلسه گفت: امروز با ترکیب شورای شهرستان عسلویه حضورتان رسیدیم تا از مساعدت هایی که انجام داده اید قدردانی کنیم زیرا شما هم بین مردم و هم شوراها از مقبولیت برخوردار هستید که امیدواریم این فضای دوستانه تداوم یابد.
قدردانی رییس شورای شهر بیدخون از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس
رییس شورای شهر بیدخون نیز در این نشست گفت: شورای شهر بیدخون از مهندس اسدی رضایت داشته و از شما بابت قرار دادن زمین در اختیار این شهر برای ایجاد فضای سبز قدردانی می کنیم. علی صالحی با بیان این که آقای اسدی تنها مدیر صنعتی است که با آغوش باز و احترام از همه شوراها و معتمدین استقبال می کند، افزود: متانت، صبوری و احترام به دیگران از خصوصیات بارز مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس است.
وی با بیان این که شهر بیدخون دارای افراد باسواد و نخبه هایی بوده که عضو بنیاد نخبگان کشور هستند، از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس خواستار همکاری بیشتر شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه برای اشتغال جوانان شد. عضو شورای شهرستان عسلویه با بیان این که هم ما و هم مردم از مهندس اسدی راضی هستیم، خواستار مساعدت منطقه ویژه پارس برای رفع مشکلات اسناد مالکیت و همچنین آب شرب منطقه شد.
صالحی همچنین درمورد پرداخت حق آلایندگی نیز گفت: قانون صراحتا می گوید مناطقی که ارتباط مستقیم با آلاینده ها دارند می بایست از این حق بهره مند شوند اما ظاهرا برای توزیع آن طور دیگری رفتار می شود.
شوراهای منطقه همگام و همراه هستند
وی با بیان این که شوراهای منطقه همراه و همگام شما هستند، ابراز داشت: مدیر مردمی باید حمایت شود و شوراها نیز همه همراه شما هستند لذا درمورد حق آلایندگی پیگیری بفرمایید چگونه آن ها را توزیع می کنند. رییس شورای شهر بیدخون با بیان این که حدود ۳۰ هزار نفر از کارکنان و کارگران صنعت از امکانات شهر بیدخون استفاده می کنند، خواستار کمک های بیشتر در قالب مسئولیت های اجتماعی به این شهر شد.
تعامل کنونی را در هیچ دوره ای ندیده ام
رییس شورای بخش چاه مبارک نیز در این نشست گفت: در حال حاضر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تعامل بسیار خوبی هم با مسئولین و هم با مردم دارد.
جاسم حمدی با بیان این که شش دوره در شورا هستم، ابراز داشت: تعاملی که اکنون در شهرستان عسلویه وجود دارد را در هیچ زمانی به یاد ندارم.  وی با اشاره به تعامل بسیار خوب نماینده مردم جنوب استان در مجلس، فرماندار عسلویه، امام جمعه و نهادهای امنیتی و نظارتی با یکدیگر ابراز داشت: تعامل و هماهنگی هایی که وجود دارد باید منتج به نتایج بهتر و ملموس تر برای مردم بشود. حمدی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس بابت تسویه بدهی های طرح روستامرکزی سال قبل پیش از آغاز سال تحصیلی جدید قدردانی کرد. وی درمورد اشتغال جوانان با بیان این که مدیرعامل های پتروشیمی هم باید مانند مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تعامل بهتری با محیط پیرامون صنعت داشته باشند، افزود: فرصت اشتغال موجود است اما متاسفانه برخی مشکلات نامتعارف مسایلی را ایجاد کرده است که فرماندار شهرستان یا نماینده به جای این که مشکلات دیگر را حل کند گرفتار اشتغال شدند.
عضو شورای شهرستان عسلویه خواستار رسیدگی بیشتر به جاده های چاه مبارک شد.
وی همچنین بر رفعِ مشکلات روشنایی در اطراف فرودگاه خلیج فارس تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به زیباسازی منطقه شد.
عضو شورای شهرستان عسلویه با بیان این که با حضور فرماندار پرتلاش عسلویه امید مردم افزایش یافته است، خواستار رفع مشکلات منطقه در زمینه آموزش و آب شرب شد.
حسن نیت و خیرخواهی آقای اسدی قابل تقدیر است
محمدزاده عضو شورای بیدخون و نماینده شورای شهرستان با بیان این که حسن نیت و خیرخواهی آقای اسدی نسبت به مردم قابل تقدیر است، افزود: سازمان منطقه ویژه پارس آب را از شرکت نورویژه خریداری می کند اما این شرکت آبی که تحویل مردم می دهد، مناسب نیست. وی با بیان این که مدرسه شش کلاسه شهید آگوشی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به حال خود رها شده است، خواستار اتمام این پروژه مهم در راستای کمک به رفع مشکلات آموزشی منطقه شد. محمدزاده درمورد اشتغال جوانان نیز ابراز داشت: اگر صنایع پایین دستی در جاده فرودگاه اجرایی شود مشکلات بزرگی از اشتغال شهرستان برطرف خواهد شد.
کارهای خوبی در منطقه صورت گرفته است
شیخ محمدی، رییس شورای اسلامی بستانو نیز با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به جهت ارتباط خوب با مردم و کمک به رفع مشکلات منطقه گفت: ما همیشه مرزداران و مرزبانان خوبی برای صنعت بوده. هستیم و خواهیم بود، بنابراین نباید توسط پتروشیمی ها مظلوم واقع شویم. وی با بیان این که صنعت منطقه پیرامونی ماست نه ما، ابراز داشت: صنعت همسایه ما شده یعنی ابتدا ما اینحا بودیم، بنابراین باید همسایه خوبی برای ما باشد. محمدی خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: شما هم پدر صنعت هستید و هم در منطقه پدری و برادری می کنید و ما شاکر و سپاسگزاریم از این که کارهای خوبی در منطقه صورت گرفته است. وی با بیان این که باید نیمه پر لیوان را نیز بینیم، افزود: توقع داریم نیمه خالی هم پر شود. عضو شورای شهرستان عسلویه درمورد اشتغال جوانان نیز خواستار همکاری بیشتر پتروشیمی های منطقه شد. وی با بیان این که درمورد چمن زمین ورزشی سنگ تمام گذاشتید، از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس قدردانی کرد.
محمدی ابراز امیدواری کرد تعاملات و همکاری های موجود تداوم یابد.
کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد/باید از فرصت ها استفاده کنیم
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز با خوشامدگویی به حاضران در جلسه گفت: از ابراز محبت شما صمیمانه تشکر دارم ولی هنوز کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.
سخاوت اسدی با بیان این که گاهی اوقات قوانین دست و پاگیر مانع از اجرای برخی کارها می شود، خواستار افزایش اختیارات در چارچوب قانون برای رفع بعضی مشکلات شد.
 وی با بیان این که باید قدر فرصت ها بدانیم و از آن ها استفاده کنیم، افزود: در حال حاضر برای استان بوشهر و شهرستان عسلویه بهترین فرصت است تا از وجود بزرگان و نخبگان خود مانند آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله صفایی بوشهری و حجت الاسلام دکتر موسی احمدی استفاده کند.  وی ادامه داد: اگر اختیارات جزیی در چارچوب قانون به شرکت ها بدهند، بسیاری از مشکلاتی که اکنون نماینده ها با آن ها درگیر هستند، حل می شود.
 اسدی با بیان این که برای رفع مشکلات آب شرب منطقه ششدانگ در خدمت شما هستیم، گفت: در مورد آب باید تصمیم اساسی اتخاذ شود و هر تکلیفی برای صنعت شد مطمئن باشید کنار شما هستیم.  مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: یک بار برای شهرستان جم تصمیم گیری شد، ۳۰ هزار متر مکعب ظرفیت ایجاد گردید، بنابراین برای عسلویه هم باید چنین تصمیمی اتخاذ شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه