روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر - شماره 4678

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران خبر داد؛

جشنواره شعر ادبی از قال و حال به بخش پایانی رسید

 مهدیان پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر ادبی از قال و حال در چهارم مهر ماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، سکینه خاتون مهدیان پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان طی گفت‌گویی، اظهار کرد: جشنواره ادبی در شاخه شعر دفاع مقدس که در راستای برگزاری گرامیداشت دومین کنگره سرداران، امیران و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی که قرار است در مهر ماه سال جاری برگزار شود، داوری آن به پایان رسید و اسامی برگزیدگان در مراسم اختتامیه اعلامی رسمی می شود.
وی افزود: در این فراخوان که با عنوان «از قال و حال» صادر شده محور دریافت آثار شهدا با موضوع زبان حال و قال از زاویه دید اعضای خانواده شهدا نسبت به شهیدشان از شهدای استان بود.
مهدیان پور خاطرنشان کرد: این فراخوان توسط محافل ادبی کتابخانه های عمومی استان مازندران(سلمان هراتی) از ۲۵ خرداد ماه منتشر و تا ۲۵شهریور نسبت به دریافت آثار اقدام شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در این جشنواره شاعران در انواع قالب‌های رایج ادبی و گونه‌های شعری و همچنین علاوه بر شعر فارسی، شعر مازندرانی نیز سروده و به دبیرخانه جشنواره از قال و حال ارسال کردند.
این مسئول با اعلام اینکه در دبیرخانه این جشنواره بیش از ۳۷۰قطعه شعر از ۷۶ شاعر دریافت شد، گفت: پس از بررسی های ابتدایی در دبیرخانه، آثار برگزیده برای داوری در مرحله نهایی در اختیار داوران سرشناس استان همچون؛ علیرضا دهرویه، میثم رنجبر و مریم رزاقی قرار گرفت که برگزیدگان نهایی مشخص و در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار گرفتند.
وی در پایان اذعان داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره در روز چهارشنبه چهارم مهر ماه جاری در تالار مرکزی ساری همزمان با اختتامیه نشان ادبی سرو سرخ برگزار و از برگزیدگان هر دو جشنواره تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه