روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

وزیر کشور: تمام توان خود را برای آبادانی کردستان به‌کار می‌گیریم

 وزیر کشور گفت: خود را مدیون کردستان و مردم آن می‌دانیم، مردم این خطه در زمانی که این کشور نیاز داشت هرآنچه داشتند در راه این آب و خاک در طبق اخلاص گذاشته‌اند و ما قول می‌دهیم که همه توان و اهتمام را برای آبادانی هرچه بیشتر کردستان به‌کار خواهیم گرفت.
اسکندر مومنی در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کردستان که با حضور جمعی از مسئولان در سنندج برگزار شد افزود: امروز کردستان بافرهنگ در همه بخش‌ها و حوزه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و...یکپارچه است.
وی اضافه کرد: عمران و آبادانی در کردستان بعد از پیروزی دفاع‌مقدس آغاز شد کارهای خوبی انجام شده اما کار زیاد داریم مهم‌ترین نیاز این استان در حوزه ایجاد زیرساخت است برای توسعه زیرساخت‌ها هرآنچه در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد به‌ویژه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی باید به‌صورت ویژه توسعه پیدا کند. مسیر بزرگراهی شمال غرب به جنوب که از مرز بازرگان شروع و به بندر امام ختم می‌شود بخشی که در کردستان است در دستور کار استاندار جدید قرار می‌گیرد، گفت: از اینکه فاز مطالعاتی راه‌آهن سنندج به باشماق شروع شده بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد به ثمر نشستن آن باشیم. وی تصریح کرد: استان کردستان علاوه بر فرهنگ کهن و تاریخ و تمدن که همراه بافرهنگ و شعر و ادب است سرزمین بسیار زیبا با گردشگری متنوع و فراوان است که می‌تواند جاذبه‌های زیادی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی افزود: موضوع بازارچه‌های مرزی و کولبران که از دغدغه همه مسئولان است با برنامه‌ریزی مناسب و درایت و مدیریت حل می‌شود که البته این مشکل معضلی است که ریشه درگذشته دارد.
وی خطاب به استاندار جدید کردستان هم گفت: امیدواریم بی‌توجه به هر نوع قوم و مذهب، گرایش سیاسی تنها با تأکید بر اصل توانمندی و کارآمدی از نیروی انسانی توانمند این استان در مسیر توسعه آن بهره بگیرد و از لحظه‌لحظه این مسئولیت برای خدمت بیشتر بهره بگیرید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه