روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به نیویورک:

صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم ایران در سازمان ملل خواهم بود

 رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم بتوانم در سفر به نیویورک صدای مردم کشور و همچنین صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی باشم.
مسعود پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک گفت: امیدوارم در این سفر بتوانم صدای مردم کشورمان باشم تا صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی آنها که اعتقاد قلبی ماست را به گوش کسانی که در سازمان ملل هستند، برسانیم.
وی اظهار کرد: سازمان ملل جایگاهی است که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نباید کشوری پیدا شود که به‌خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بتواند بقیه کشورها را بمباران کند و بکشد و مردم و زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌های آنها را بدون هدف تخریب کند و بعد از آن، هر جایی را که زد، بگوید اینجا هدف ما بوده است.
وی تصریح کرد: یعنی بیمارستان و مدارس را بمباران کند و کودکان و زنان را بکشد و بگوید اینجا محل تروریسم و هدف ما بود؛ هر کاری می‌کنند برای آن توجیه درست می‌کنند. بعد هم برخی کشورهای به ظاهر مدعی حقوق بشر، این ادعای جنایتکاران را بپذیرند و بگویند اینها دنبال تروریست‌ها می‌گردند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: اما واقعیت غیراز اینها است؛ کاری که می‌کنند، روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند، مستقل از اینکه در چه دین و باوری هستند، جریحه‌دار می‌کند.
پزشکیان افزود: در سازمان ملل می‌توان این مسائل را مطرح کرد؛ همچنین با رؤسای جمهور کشورهای مختلف جلساتی خواهیم داشت و برای ایجاد صلح و آرامش در جهان گفت‌وگو می‌کنیم.
با ایرانیانی که در آمریکا هستند، گفت‌وگو خواهیم کرد
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با ایرانیانی که در آمریکا هستند گفت‌وگو خواهیم کرد و تبادل دیدگاه خواهیم داشت تا جوی که در آنجا ایجاد کرده‌اند را خنثی کنیم.
پزشکیان افزود: واقعیت آن چیزی نیست که آنها از رسانه‌ها بیان می‌کنند؛ ایران ما خیلی امن‌تر و آزادتر از آنی است که برایش تصویرسازی کرده‌اند؛ این حرف به این معنا نیست که مشکل نداریم، بلکه حتما در رفتار و برخوردهای ما اشکالاتی هست، اما نیت و اساس نظام جمهوری اسلامی برپایی حق و عدالت و دیدن همه مردم است؛ از نظر ما ایران برای همه ایرانیان است.
وی گفت: این کشور برای همه ما است؛ چه آنهایی که در داخل هستند و چه آنهایی که رفته‌اند. باید کمک کنیم کشوری آباد، آزاد و مستقل و سربلند بسازیم.
وی ادامه داد: امیدواریم در این فرصت با ایرانیان و رسانه‌های مستقر در کشور میزبان صحبت کنیم؛ همچنین با مسئولان و رؤسای جمهور کشورها گفت‌وگو خواهیم داشت و نسبت به راه‌حل‌های مختلف چه در حوزه امنیت و چه اقتصاد و تولید و سرمایه‌گذاری و گردشگری و سایر فعالیت‌ها مذاکره می‌کنیم.
رئیس‌جمهور گفت: اگر رسالت‌مان را درست انجام دهیم، تصور می‌کنم دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه