روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

پرسش مهر رئیس‌جمهور پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی مطرح شد «راز وفاق در مدرسه» و تأثیر آن در فردای کشور

 رئیس‌جمهور در روز اول مهرماه با حضور در مدرسه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران ضمن نواختن زنگ مدرسه، پرسش مهر را روی یک تخته چوبی با گچ نوشت تا دانش‌آموزان به آن پاسخ دهند.
سوال رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان این بود که «راز وفاق در مدرسه و تأثیر آن در فردای کشور عزیزمان ایران چیست؟»
مسعود پزشکیان اظهار داشت: می‌دانید مشکل ما در کشور چیست؟ اختلافات و دعواهای جزئی. اینکه درباره امور فاقد اهمیت و جزئی با هم دعوا می‌کنیم و نتیجه این است که زورمان کم می‌شود و قدرت و توانمان کاهش می‌یابد. در این صورت نه می‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم و نه می‌توانیم در مقابل دشمنان ید واحد باشیم و قدرتی شویم که آنها نتوانند در کشور ما طمع کنند.
وی افزود: وحدت، کشور ما را بسیار قوی‌تر از امروز خواهد کرد؛ دشمنی و تخریب کردن یکدیگر، کشور را خراب می‌کند. شما دانش‌آموزان مشکلات کشور را در آینده بدون اختلاف حل کنید.
رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه آیین بازگشایی مدارس، خاطره‌ای از ورود خود به کلاس اول ابتدایی بیان کرد و گفت: در همان سال معلمی داشتیم که به ما نماز خواندن و وضو گرفتن را یاد داد و روی ما خیلی تأثیرگذار بود؛ از همان زمان نمازخوان شدیم.
وی با بیان اینکه معلم بااخلاق و بامحبتی داشتیم، اظهار کرد: وقتی دیدیم معلم ما آنقدر خوب است، ما هم دلمان می‌خواست مثل او باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه